بیشتر بدانید

چگونه لیس زدن لب هایمان را متوقف کنیم؟

لیس زدن و گاز زدن لب ها می تواند نشانه ای از استرس یا مشکلات سلامتی باشد. دندانپزشکان، پزشکان و متخصصان زیبایی همه بر سر بد بودن این عادت و مزایای ترک کردن آن اتفاق نظر دارند. لیس زدن لب هایتان می تواند موجب خشک شدن لب و درد آن شود. ترک این عادت ممکن است زمان بر باشد، اما صرف وقت در ازای بهبود سلامتی می ارزد.


برای اطلاع از روش های ترک عادت با خود صحبت کردن و ترک عادت های نادرست همسر، به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های ترک عادت با خود صحبت کردن <<<

>>> روش های ترک عادت های نادرست همسر <<<


دلیل لیس زدن لب هایتان را بشناسید.

1- در نظر بگیرید که در چه زمانی لب هایتان را لیس می زنید.

وقت هایی که این کار را انجام می دهید، یادداشت کنید. این کار قدمی است که به خود بفهمانید قصد ترک کردن این عادت بد را دارید؛ به علاوه این کار به شما کمک می کند تا بفهمید که لیس زدن لب هایتان در اثر استرس یا مشکلات سلامتی بوده که ممکن است با آن ها درگیر باشید.

– در زمان های خاصی از روز لب هایتان را لیس می زنید؟ مثلاً صبح زود بعد از بیدار شدن؟ این می تواند نشانه کم آب بودن بدنتان باشد.

– هنگام کار کردن لب هایتان را لیس می زنید؟ این می تواند نشانه استرس و نگرانی باشد.

– لب هایتان را بعد از غذا لیس می زنید؟ این هم می تواند نشانه کم آبی بدن باشد (یا فقط اینکه قصد دارید غذا را از روی لب هایتان پاک کنید.)

1 ترک عادت لیس زدن لب ها

2- دلایل داشتن استرس خود را بفهمید.

استرس می تواند پوستتان را خراب کند. عواملی که باعث به وجود آمدن استرس در شما می شوند را بررسی کرده و از خود بپرسید که آیا آن ها دلیل لیس زدن لب هایتان هستند یا خیر. برای از بین بردن یا کاهش مقدار استرس در زندگیتان، روش های رهایی از استرس را امتحان کنید. مثل مدیتیشن، یوگا، ورزش کردن، دارو های ضد استرس، خواب بیشتر و انتخاب یک سرگرمی جدید.

عادت لیس زدن لب ها را ترک کنید.

1- از یک بالم لب بد مزه استفاده کنید.

برای ترک این عادت، از یک چیز بد مزه روی لب هایتان استفاده کنید. مثل یک بالم لب بد مزه، وازلین یا حتی سس تند. اگر عکس العمل خوبی نسبت به چشیدن مزه این مواد با لیس زدن لب هایتان ندارید، این کار باعث ترغیب شما به ترک این عادت می شود. فقط یادتان باشد از مواد سمی استفاده نکنید!

2 ترک عادت لیس زدن لب ها

2- حواس خودتان را پرت کنید.

اگر هنگام انجام دادن کار خاصی متوجه شدید که دارید لب هایتان را لیس می زنید، حواستان را به انجام دادن کار دیگری پرت کنید.

مثلاً لیس زدن یک آبنبات یا جویدن آدامس می تواند روش خوبی برای پرت شدن حواستان باشد.

3- رژلب بزنید.

شاید رژلب زدن بتواند در ترک عادت به شما کمک کند؛ زیرا با لیس زدن لب هایتان علاه بر چشیدن مزه بد رژ آرایش صورتتان را هم خراب می کنید. اگر در اماکن عمومی لب هایتان را لیس می زنید، خراب نشدن آرایش و کثیف نشدن لب هایتان می تواند انگیزه خوبی برای انجام ندادن این کار باشد.

3 ترک عادت لیسیدن لبها

4- از انگیزه های مثبت استفاده کنید و در ازای ترک کردن عادتتان به خودتتان پاداش بدهید.

برای خود اهدافی مثل “من تا وقت ناهار لب هامو لیس نمی زنم” تعیین کنید. رسیدن به این اهداف کوچک می تواند به ترک کردن این عادت کمک کند.

ترمیم آسیب های ناشی از زبان زدن به لبها

1- آبرسانی کافی داشته باشید.

لیس زدن لب هایتان به طور طبیعی باعث خشک شدن پوست می شود. شاید به طور ناخودآگاه با لیس زدن لب هایتان به دنبال نمک هستید. این نشان دهنده این است که آب بدنتان کم است. با خوردن آب مورد نیاز بدن خود، آبرسانی کافی انجام دهید.

2- از روغن بادام استفاده کنید.

روغن بادام ماده ای خوب و مفیدی برای مرطوب کردن لب ها و ترمیم آنهاست.

3- دوش آب داغ نگیرید.

آب داغ می تواند موجب خشک شدن پوست شود. از گرفتن دوش های آب داغ و طولانی اجتناب کنید. به جای آن دوش آب سرد و کوتاه مدت بگیرید.

4- لباس های مناسب بپوشید.

عوامل بیرونی مختلف می تواند باعث خشک شدن لب ها شود. اگر در روز های سرد بیرون می روید، برای جلوگیری از خشک شدن لب هایتان یک شال گرم دور گردن و دهانتان بپیچید.

4 ترک عادت لیسیدن لبها

5- محل زندگیتان را با استفاده از یک بخور مرطوب نگه دارید.

دستگاه بخور می تواند به مرطوب شدن هوای اتاق کمک کند. این کار باعث مرطوب شدن پوست می شود. معمولاً در ماه های سرد زمستانی هوا خشک است و به پوستتان آسیب می رساند.

5 ترک عادت لیسیدن لبها

6- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همیشه از لب هایتان مراقبت کنید. برندی از بالم لب را استفاده کنید که فاکتور محافظت از نور خورشید (SPF) آن 15 باشد. این کار از خشک شدن لب هایتان در برابر نور خورشید و دیگر آسیب ها جلوگیری می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا