تغذیه

چگونه تندی انواع سس را از بین ببریم؟

رفع مشکل تندی سس

اگر سسی خریده اید که بسیار تند بوده و نمی توانید از آن استفاده کنید، و یا اگر خودتان در منزل دست به کار شده و سس تندی تهیه کرده اید و به عنوان مثال به جای یک قاشق چای خوری یک قاشق غذاخوری فلفل کاین به آن اضافه کرده اید، و یا به هر دلیلی نمی توانید از این سس استفاده کنید، اصلاً لازم نیست آن را دور بریزید. راه حل های بسیار ساده ای وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید تندی سس را برطرف کنید. چند مورد از این راه حل ها را معرفی می کنیم تا هر کدام که در دسترستان بوده و برایتان راحت می باشد را انتخاب کنید؛ و با استفاده از آن ها به رفع کردن تندی سس بپردازید.

1 ترفند رفع تندی سس

1- برای رفع تندی سس گوجه فرنگی، مقداری گوجه را رنده کرده و با سس مخلوط نمایید.

میزان گوجه به مقدار سس و میزان شیرینی که انتظارش را دارید بستگی دارد. فقط توصیه می کنیم این کار را کم کم انجام دهید؛ تا طعم واقعی سس از بین نرود و کار خراب تر نشود. به عنوان مثال برای رفع تندی سس ، ابتدا با اضافه کردن نصف گوجه شروع کرده و بعد تا جایی که فکر می کنید شیرینی سس کافی است اضافه کردن گوجه را ادامه دهید.

2- برای رفع تندی سس به مرکبات، شکر یا عسل نیز می توانید متوسل شوید.

اضافه کردن اسید و شیرینی راه حلی عالی برای رفع کردن تندی سس است. آبِ یک چهارم یا نصف یک نوع از مرکبات را گرفته و نصف قاشق چای خوری شکر یا عسل را به آن اضافه کنید؛ و آن را با سس مورد نظر مخلوط کنید. در اینجا نیز با مقدار کم شروع کنید و اگر لازم بود کم کم مواد را افزایش دهید.

3- از خیار یا آووکادو نیز می توانید برای رفع کردن تندی سس استفاده کنید.

برای رفع تندی سس خیار و آووکادو بسیار موثرند؛ اما ممکن است بافت و طعم سس را تغییر دهند. با این حال ابتدا در مقدار کمی سس مقداری خیار یا آووکادو یا هر دو را رنده کرده و امتحان کنید؛ اگر مشکلی نداشت می توانید از آن ها برای همه ی سس استفاده کنید.

4- هلو، آناناس یا ملون هم اگر در دسترستان باشند، راه حلی عالی برای رفع تندی سس می باشند.

البته اضافه کردن این میوه های شیرین مانند آووکادو و خیار ممکن است طعم واقعی سس را از بین ببرند؛ اما در نهایت چیز خوشمزه ای از آب در می آید که استفاده از آن به عنوان چاشنی برخی خوراکی های خوشمزه خواهد بود. فقط سعی کنید برای رفع تندی سس از آناناس تازه یا کنسرو آن، هلو یا طالبی و یا گرمک کاملاً رسیده استفاده کنید. سعی کنید هر کدام از این میوه ها را که انتخاب کرده اید با مخلوط کن خوب له کرده و کم کم به سس اضافه کنید، تندی سس را تست کرده تا طعم دلخواهتان به دست آید.

6- برای رفع تندی سس خامه ی ترش نیز بسیار عالی است؛ زیرا لبنیات خنثی کننده ی قوی فلفل می باشند.

کافیست سس خود را به همراه کمی خامه ترش سرو کنید؛ تا اصلاً متوجه تندی آزار دهنده ی سس نشوید. اگر با مخلوط کردن خامه ترش با سس هم مشکلی ندارید که چه بهتر. ترکیب این دو به طور موثری باعث رفع تندی سس می شوند.

در نهایت اگر به مرحله ای رسیدید که هیچ کدام از راه حل های گفته شده را برای رفع تندی سس نمی توانید استفاده کنید، یا استفاده کرده و طعم سس را نپسندید، چاره ای جز اینکه از خیر سس بگذرید ندارید! اگر خودتان آن را تهیه کرده بودید که دست به کار شوید و سس دیگری تهیه کنید؛ وگرنه سس را دور ریخته و به فکر خرید سس دیگری باشید.

در این مقاله با نحوه رفع تندی سس آشنا شدید. می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه تهیه سس رژیمی وینگرت آشنا شوید.

>>> طرز تهیه سس رژیمی وینگرت <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا