حیوانات و جانوران

6 دلیل برای انتخاب گربه بزرگسال به جای بچه گربه به عنوان حیوان خانگی

دلایل انتخاب گربه بزرگسال به جای بچه گربه

بیشتر افرادی که طرفدار حیوان خانگی هستند، همیشه بین انتخاب سگ و گربه به عنوان حیوان خانگی مردد می باشند. اکثر افرادی هم که تردید را کنار گذاشته و گربه را انتخاب می کنند، بین انتخاب یک گربه ی بالغ یا یک بچه گربه و یا حتی گربه های مینیاتوری دچار تردید می شوند. اکثر افراد، طرفدار بچه گربه های ناز و ملوس می باشند. اما دلایل زیادی وجود دارد که باید از بین انواع گربه ها، گربه های بزرگسال را انتخاب کنید. 6 دلیل اصلی را عنوان می کنیم.

2 انتخاب گربه بزرگسال به عنوان حیوان خانگی

روش هایی هم وجود دارند که برای فراری دادن گربه از خانه به کار می رود. چگونگی به کار گیری این روش ها و فراری دادن گربه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه فراری دادن گربه از خانه <<<

1- گربه های بزرگ تر تمیز تر هستند.

بچه گربه ها پر جنب و جوش بوده و پر انرژی بوده و حتی بدون اسباب بازی یا هر چیز هیجان انگیزی به اطراف خود می پرند. حتی در باکس هم آرام و قرار نداشته به گونه ای که آن را انداخته و محیط را کثیف می کنند. از آنجایی که بچه گربه ها باهوش ترند، راه فرار و گریز را نیز یاد گرفته و بیشتر اذیت می کنند.

گربه های بزرگتر معمولاً دوست ندارند در باکس جنب و جوش داشته باشند. خصوصاً زمانی که با باکس حمل می شوند. کمتر با باکس سر و کله می زنند و در نتیجه تمیزتر می باشند.

همچنین گربه های بزرگتر نسبت به بچه گربه ها خودشان را بهتر تمیز می کنند. بچه گربه ها نه تنها برای تمیز بودن و مراقبت به شما احتیاج دارند، بلکه در حین حمام و تمیز کاری نیز جنب و جوش داشته و اذیت می کنند. گربه های بزرگتر هم خودشان را با لیس زدن تمیز می کنند که نیاز به مراقبت کمتر از طرف شما دارند و هم هنگام شستشو آرام تر بوده و فرد را اذیت نمی کنند.

بچه گربه ها هنگامی که غذایشان عوض می شود و یا کوچکترین تغییری در سبک زندگیشان ایجاد می شود، اسهال می گیرند که گاهی منجر به مرگشان هم می شود. اما گربه های مسن به دلیل این که این مراحل را پشت سر گذاشته اند، اسهال را تجربه نکرده و تمیزتر هستند.

2- گربه های بزرگسال دندان هایشان نمی افتد.

بچه گربه ها هم دندان های شیری دارند! همان دندان هایی که باید بیفتد تا دندان های بزرگسالی جایگزین آن شود. به همین دلیل در آن برهه ی زمانی که بچه گربه ها در حال تعویض دندان هستند، به دلیل خارش و التهابی که دارند، اغلب همه چیز را جویده و گاز می زنند. این گربه ها به سیم ها و کابل ها، کفش ها، مبلمان و هیچ چیز رحم نکرده و به آنها خسارت می زنند. اما گربه های بزرگسال این مراحل را سپری کرده اند.

3- گربه های بزرگسال همیشه به همان شکلی که پسندیدید و انتخاب کرده اید باقی می مانند.

گربه های بزرگسال از سن رشدشان گذشته و تغییری به خاطر رشد در آنها به وجود نمی آید. در حالی که بچه گربه ها مدام درحال رشد و تغییر می باشند و شاید در بزرگسالی چهره ای بگیرند که اصلاً باب میل شما نباشد. مثلاً موهای آن بلند می شود. درحالی که شما گربه های مو کوتاه را می پسندید. مزیتی که گربه ی بزرگسال دارد همین است. در واقع گربه های بزرگسال همیشه به همان شکل که آن را دوست داشته و انتخاب کرده اید باقی می مانند.

4- گربه های بزرگتر دردسر کمتری دارند.

بچه گربه ها هم دقیقاً مانند بچه های انسان می باشند. یعنی با همه چیز کار داشته، به همه جا می روند، محتاط نمی باشند، آن چه نباید بخورند می خورند و احتیاج به وقت و مراقبت بسیار بیشتری دارند. گربه های بزرگتر بیشتر تمایل به خواب دارند و کمتر خرابکاری می کنند. از نظر هزینه ی خرابکاری هایشان هم، گربه های بزرگسال کم هزینه ترند!

5- گربه های بزرگتر برای کودکانتان مناسب ترند.

هر چه اشیاء دور و بر کودک کوچکتر باشد، آسیب پذیری آن نیز بیشتر است. بچه گربه ها توسط کودکان راحت تر آسیب می بینند تا گربه های بزرگتر. بچه گربه ها لای دست و پا بوده و بیشتر سقوط می کنند و کمتر به چشم می آیند که ممکن بوده منجر به له شدنشان شود. کودکان تمایل بیشتری به اذیت کردنشان داشته و نمی توانند از خود در مقابل کودکان دفاع کنند. گربه های بزرگتر بیشتر می دانند چگونه از خود در مقابل کودکان محافظت کرده و عاقل ترند.

6- وابستگی گربه های بزرگتر بیشتر است.

اگر هنوز هم در انتخاب بچه گربه با گربه مردد هستید، بهتر است این را هم بدانید که بچه گربه ها از آنجایی که بسیار کنجکاو و پر جنب و جوش هستند، می توانند به راحتی با دیگران اخت شوند و چون در سن رشد می باشند روز به روز خلقیاتشان در حال تغییر بوده و وابستگی چندانی به افراد منزل پیدا نمی کنند. حتی ممکن است به بیرون از خانه رفته و چون وابستگی به محل زندگی ندارند، برنگردند. خصوصاً این که شاید راه برگشت را هم گم کنند. اما گربه های بزرگتر بیشتر با افراد منزل خو گرفته و تمایل کمتری به برقراری ارتباط با دیگران دارند. در واقع یک گربه ی بزرگسال حس تعلق به شما پیدا می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thesprucepets




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
sba

نه اینطور نیستش که بچه گربه هیچ وابستگی به افراد خونه نداره من موافق نیستم من گربمو وقتی خیلی بچه بود پیداش کردم و بزرگش‌کردم سه روزه بود و الان هشت ماهو ۱۲ روزشه کاملا بهمون وابستست و چون تو محیط خونه بزرگشده از بیرون میترسه و وقتی حتی یه… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا