پوشاک

راهنمای انتخاب بهترین نوع چوب لباسی برای لباس های مردانه

استفاده از چوب لباسی مناسب هر لباس

آقایان چیزی در حدود 98% از زندگی خود، لباس هایشان روی چوب لباسی آویزان است! به همین دلیل استفاده از یک چوب لباسی نامناسب، سبب تغییر شکل لباس ها شده و آن ها را از شکل و شمایل می اندازد و در طولانی مدت لباس ها را غیر قابل استفاده می کند. بنابراین، انتخاب یک چوب لباسی در دوام و شکل لباس تأثیر بسزایی دارد. چرا که با انتخاب مناسب چوب لباسی، لباس ها کمتر چروک شده، جریان هوا بین لباس ها وجود داشته و از آسیب به لباس جلوگیری می شود.

1 چوب لباسی مناسب هر لباس

اما آنچه که لازم است در این زمینه بدانید در ادامه این مقاله آمده است. پیشنهاد می کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.

1- چوب لباسی مناسب برای کت و شلوار و کت اسپرت

2 چوب لباسی مناسب هر لباس

بهترین چوب لباسی برای آویزان کردن کت های اسپرت و کت های کت و شلوار، چوب ‌لباسی ‌ای است که دارای فرم شانه در ۲ سر بازوی آن است؛ مثل چوب لباسی های contoured یا wishbone. این نوع چوب لباسی ها معمولاً محکم و ضخیم بوده، به راحتی نمی شکنند و قالب شانه را در کت ها حفظ می کنند.

برای ژیله ها یا جلیقه های تک، انتخاب چوب لباسی contoured، عاقلانه است. این نوع چوب لباسی ها از پلاستیک یا انواع مختلف چوب ساخته شده اند. چوب لباسی های فلزی نازک، ضعیف تر از آنند که بتوانند کت ها و پارچه های سنگین را بدون تغییر شکل لباس، نگه دارند.

اگر می خواهید این نوع چوب لباسی ها را خریداری کنید، بهتر است نوع چوبی آن ها را تهیه نمایید. چرا که چوب لباسی های پلاستیکی از مواد نفتی درست شده اند که در طول زمان با آزاد کردن یکسری گازها سبب تغییر رنگ لباس ها می شوند.

استفاده از چوب لباسیِ کوچک تر از عرض شانه های شما، سبب از بین رفتن خط طبیعی شانه در لباس می شود. پس چوب لباسی را انتخاب کنید که ابعاد آن به اندازه عرض شانه های شما باشد.

قبل از آویزان کردن کت به رخت آویز (چوب لباسی)، حتماً جیب هایش را خالی کنید. حتی وجود یک دسته کلید در جیب کت به مدت طولانی، سبب بد شکل شدن لباس می شود. بهتر است قبل از اینکه کت را آویزان کنید، با یک برس نرم روی آن بکشید تا گرد و خاک یا هر گونه آلودگی از روی آن پاک شده و مانع از لکه شدن لباس شود.

2- چوب لباسی مناسب برای شلوارها

3 چوب لباسی مناسب هر لباس

برخی چوب لباسی های کانتر، دارای یک میله فلزی نازک به همراه دو گیره می باشند. بهترین راه آویزان کردن شلوارها، وصل کردن گیره های روی چوب لباسی به کمر شلوار است. با این کار گرانش و وزن شلوار، سبب کشیده شدن پاچه های شلوار شده و مانع از چروک شدن آن می شود.

یکی دیگر از چوب لباسی های مناسب برای شلوارها، نوعی چوب لباسی چوبی است که دارای یک میله چوبی برای آویزان کردن شلوار است. شما می توانید به راحتی شلوارتان را روی این نوع چوب لباسی ها آویزان کنید.

از آویزان کردن شلوار روی میله چوب لباسی از قسمت زانو خودداری کنید. این بخش از شلوار در حالت طبیعی پوشیدن هم مورد سایش قرار می گیرد؛ حال اگر شما بخواهید این قسمت را در زمان آویزان کردن هم تحت سایش قرار دهید، زانوهای شلوار خیلی زودتر پاره می شوند.

برای آویزان کردن شلوار روی میله چوب لباسی، آن را از خط اتو تا کنید تا چروک نشود.

3- چوب لباسی مناسب برای پیراهن های دکمه دار

4 چوب لباسی مناسب هر لباس

برای پیراهن های مردانه، چوب لباسی های پلاستیکی نیز مناسب هستند. چوب لباسی های فلزی نازک گزینه مناسبی برای آویزان کردن پیراهن ها نیستند. چرا که میله های فلزی نازک، شکل های نامناسبی در قسمت شانه های لباس ایجاد می کنند. به علاوه، اگر چوب لباسی لبه های تیزی داشته باشد، سبب گیر کردن پیراهن و نخ کش شدن آن می شود که منجر به خراب شدن لباس خواهد شد.

برای حفظ شکل پیراهن پس از آویزان کردن آن روی چوب لباسی، دکمه اول و سوم آن را ببندید تا روی چوب لباسی سر نخورد.

4- چوب لباسی مناسب برای لباس های ظریف و بافت ها

5 چوب لباسی مناسب هر لباس

لباس های تولید شده از پارچه های ظریف و لوکس مانند ابریشم یا لینن (linen) و لباس های بافت نیز بهتر است روی چوب لباسی هایی آویزان شوند که با یک لایه نرم مانند ابر پوشانده شده اند. در واقع، این نوع چوب لباسی ها در قسمت شانه، به طور کامل با یک لایه نرم پوشش داده شده اند. این کار سبب می شود وزن لباس روی یک سطح گسترده تری پخش شده و لباس به سمت پایین کشیده نشود.

5- چوب لباسی مخصوص کراوات ها

6 چوب لباسی مناسب هر لباس

کراوات ها باید روی چوب لباسی مخصوص آویزان شوند. بیشتر این آویزهای مخصوص، از فلزهای محکم یا چوب ساخته شده اند. آنها یک وسیله کارا و کاملاً مناسب برای آویزان کردن و نگهداری همه کراوات های شما هستند.

اگر چنین چوب لباسی مخصوصی در دسترستان نبود می توانید کراوات ها را هم مانند شلوارها، روی میله افقی چوب لباسی ها آویزان کنید. فقط مطمئن شوید که میله چوب لباسی لبه تیزی ندارد تا کراوات به آن گیر نکند و خراب نشود. این نکته را هم در نظر بگیرید که کراوات ها از میله چوب لباسی لیز نخورند. یادتان باشد گره کراوات را قبل از آویزان کردن آن باز کنید.

6- چوب لباسی مخصوص کمربندها

7 چوب لباسی مناسب هر لباس

بهترین کار برای آویزان کردن کمربندها، آویختن آن ها از قسمت سگکشان است. برای این کار، آویزهای مخصوصی وجود دارد.


برای اطلاع از نحوه نگهداری اصولی کمربندها مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نگهداری اصولی کمربندها <<<


چوب لباسی ها، ساده ترین وسایل در کمد لباس هستند. اما تأثیر زیادی روی زیبایی و عمر لباس دارند. حتی اگر لباس های ارزان را هم به درستی نگهداری کنید، مجلل و زیبا به نظر می رسند. می توانید چوب لباسی های چند منظوره (چندکاره) که از مواد محکم و بادوام ساخته شده اند را خریداری کنید و نگران خراب شدن لباس های خود نباشید!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بیات

وای ممنون خیلی کاربردی. کاش برای لباس های زنانه هم میگفتید.

دکمه بازگشت به بالا