پوشاک

اصول ست کردن تاپ و دامن

دامن ها انواع مختلفی دارند که اکثر آن ها در شیک پوشی زنان نقش مهمی داشته و به عنوان یک لباس مجلسی زیبا مورد استقبال قرار می گیرد. اما اگر طرز صحیح پوشیدن این دامن های شیک را ندانید؛ نه تنها خوش تیپ نمی شوید بلکه بسیار هم شلخته به نظر می رسید. پس دانستن این نکات بسیار مهم است که چگونه و در چه مواقعی باید دامن بپوشید؟ چه نوع دامنی را انتخاب کنید و آن را با چه نوع لباسی ست کنید؟ و یا اصلاً چه نوع دامنی با سن و اندامتان متناسب است.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با اصول ست کردن مانتو و سارافون جین با انواع لباس آشنا شوید.

>>> چگونه مانتو و سارافون جین را با انواع لباس ست کنیم؟ <<<


انتخاب دامن مناسب

1- انواع مختلف دامن را بشناسید.

از آنجایی که امروزه تنوع در مد و زیبایی بسیار زیاد شده است، انواع مدل لباس و دامن عرضه می شود. پس هنگام خرید دامن بیشتر مدل های آن را پرو کرده تا بفهمید که کدام یک از آن ها واقعاً برازنده ی اندامتان است. انواع مختلفی از دامن ها مانند دامن های راسته تا زانو، کوتاه کلوش، کوتاه پیلی دار، دامن های ماکسی و… وجود دارند که نوع آن را باید بسته به اندام و سن خود انتخاب کنید پس ابتدا آن ها را پرو کرده و تصمیم بگیرید چه نوع دامنی را انتخاب کنید.

• دامن های راسته که تا زانو و یا کمی پایین تر از زانو می باشند اغلب اندام را لاغرتر نشان داده و بیشتر حالت رسمی دارند که بعضی افراد با کمی تزئین کردن آن ها را برای مجلس هم می پسندند.

• دامن های کوتاه کلوش مجلسی تر بوده و بیشتر مورد استقبال هستند.

• دامن های پیلی یک حس زنانه و خانمی را به شما می دهد و اندام افراد لاغر را جذاب تر نشان می دهد.

1 اصول ست تاپ و دامن

2- بلندی دامن را مشخص کنید.

اگر برای یک مهمانی رسمی دامن می پوشید و می خواهید یک تیپ رسمی داشته باشید بهتر است دامن راسته تا زانو و یا پایین تر از زانو با رنگ های تیره بپوشید. اما برای مهمانی های غیر رسمی مانند دوستان و آشنایان که جو صمیمی تری در آن حاکم است و کمی راحت تر هستید، از دامن های رنگ شاد و کوتاهِ بالای زانو و کلوش استفاده کنید. دامن های ماکسی را در هر دو حالت می توان پوشید اما چون این دامن ها اغلب سن را بالاتر از چیزی که هستید نشان می دهند انتخاب آن ها کاملاً سلیقه ای است. دامن های پیلی دار برعکس بوده و در کنار اینکه جذابیت و چهره ای خانمی به شما می دهد، سنتان را تا حد زیادی پایین می آورد. بقیه ی انواع دامن ها مانند دامن های بلند چین دار، دامن های یک طرفه و دامن های دنباله دار برای مجالسی مانند جشن عروسی یا تولد توصیه نمی شود.

یادآور می شویم که اگر لاغر و قد بلند هستید از دامن های راسته ی بلند استفاده نکنید؛ چرا که این دامن ها شما را کشیده تر کرده و از جذابیت شما کاسته می شود. این دامن ها برای افراد توپر مناسب می باشد. افراد کوتاه قد هم می توانند این دامن ها را بپوشند زیرا دامن های کوتاه، شما را کوتاه ترنشان می دهد.

2 اصول ست تاپ و دامن

3- سایز دامن را مشخص کنید.

بدانید که چه سایزِ دامنی متناسب با سایز و استیل بدن شماست. اگر کمی اضافه وزن داشته باشید و یک دامن سایز کوچک تنگ را برای پوشش خود انتخاب کنید چربی های بدنتان مانند توده هایی از آن بیرون زده که شاید خودتان متوجه نشوید ولی وجهه ی بسیار بدی به اندامتان می دهد. حال اگر برای رفع این مشکل دامنی با قد بلند بپوشید باز هم خوشایند نبوده زیرا درشت اندام هستید و باعث می شود که شما شلخته به نظر برسید. برای افراد لاغر هم به همین صورت می باشد. اگر دامن شما بسیار تنگ باشد روی بدن جمع شده و پیچ می خورد و زیبایی اندامتان را از دست می دهید. در دامن های گشاد نیز اندام به طور کامل گم شده و جذابیت فرد از بین می رود. پس اگر می خواهید در لباستان خوش بدرخشید، از خرید دامن تنگ به امید لاغر شدن و یا برعکس، خریدن دامن گشاد به امید چاق شدن جداً خودداری کنید.

3 اصول ست تاپ و دامن

4- از سلبریتی ها کمک بگیرید.

می توانید در فضای مجازی و انواع سایت ها جستجو کرده و مدل های مختلفی را که در دنیای مد و لباس عرضه می شود را ببینید و آن را متناسب با اندام خود برانداز کنید. در نهایت مدل هایی را انتخاب کنید که براساس معیارهای گفته شده بیشترین تناسب را با شما دارند. این نوع از لباس ها را هم می توانید خریداری کنید و هم بدوزید.

تاپ مناسب برای دامن مورد نظر را انتخاب کنید.

1- دامن را روی تاپ بکشید.

دامن های کوتاه تنها زمانی زیبا به نظر می رسند که با تاپ پوشیده شوند. خصوصاً اگر کمر دامن روی تاپ قرار گیرد و تاپ داخل دامن باشد. زیرا اندام شما را به صورت کشیده نشان می دهند و زیبایی اندام به وضوح دیده می شود. پس با دامنِ کوتاه تاپِ چسبان بپوشید. البته در بعضی موارد و برای افراد لاغر پوشیدن دامن کوتاه با پیراهن جلو بازِ دکمه دار و بدون آستین هم بسیار زیباست. برای دامن های راسته ای که تا زانو یا کمی زیر زانو هستند به دلیل اینکه یک تیپ رسمی ایجاد می کنند، پوشیدن تاپ مناسب نبوده و بهتر است با این دامن ها، پوشش بالا تنه هم رسمی باشد و پیراهن یا کتی آستین دار پوشیده شود.

• زمانی که پارچه های بدون آهار و نرم برای دامن استفاده می شوند، دامن ها صاف نمی ایستند و دور کمر جمع می شود. بهتر است هنگام انتخاب تاپ این نکته را در نظر بگیرید.

• اگر بالا تنه ی درشتی دارید بهتر است تاپی را انتخاب کنید که کاملاً ساده و بدون چین و برجستگی باشد. این انتخاب به شما کمک می کند که اندام زیباتری داشته باشید.

4 اصول ست تاپ و دامن

2- نیم تنه بپوشید.

نیم تنه ها جزء آن دسته از تاپ هایی هستند که می توان آن ها را با انواع دامن پوشید. فقط برای آن دسته از افرادی که اندامی توپر دارند توصیه نمی شود.

5 اصول ست تاپ و دامن

3- تاپ گردنی

بهتر است رنگ دامن با رنگ تاپ گردنی در تضاد باشد. در غیر این صورت تیپ شما کمی رسمی به نظر می رسد و از جذابیت شما می کاهد. مجدداً یادآور می شویم که در پوشیدن هر نوع تاپ و دامنی، تاپ را داخل دامن بکشید به طوری که کمر دامن دیده شود.

6 اصول ست تاپ و دامن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا