تغذیه

طرز تهیه دسر بسیار خوشمزه آلاسکای پخته شده

دستور تهیه دسر آلاسکای پخته شده

1 دسر آلاسکای پخته شده

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی:

• 200 گرم شکلات تلخ و شیرین با کیفیت خوب
• 1 فنجان خامه سنگین زده شده

مواد لازم برای تهیه سس تمشک:

• چند تکه تمشک یخ زده بدون شیره (شربت)
• 2 قاشق غذاخوری شکر گرانوله
• نصف قاشق چایخوری آبلیموی تازه
• کمی نمک

پایه کار:

• یک عدد کیک اسفنجی متوسط با هر عطر و طعمی و پخته شده در یک تابه یا ظرف نازک و ورقه ای
• یک کیلو بستنی با طعم دلخواه
• مرنگ Meringue: (محصولی است که از مخلوط کردن و هم زدن سفیده تخم مرغ و شکر، حاصل شده و به عنوان دسر یا برای تهیه شیرینی و کیک و یا تزئین آن ها به کار برده می‌ شود.)
• نصف فنجان سفیده تخم مرغ (هم دما با دمای اتاق)
• دو سوم فنجان شکر گرانوله
• یک چهارم فنجان شربت ذرت (corn syrup)
• یک چهارم فنجان آب
• یک چهارم فنجان شکر قنادی (پودر شکر یا پودر قند)

طرز تهیه دسر آلاسکای پخته شده

طرز تهیه سس شکلاتی:

شکلات را به تکه های متوسط خرد کنید. خامه را روی حرارت قرار دهید و آن را گرم کنید تا جایی که حباب روی آن تشکیل شود. سپس آن را روی شکلات بریزید. در این مرحله، مخلوط را هم نزنید. اجازه دهید 5 دقیقه همان طور بماند. سپس با یک همزن، آن ها را هم بزنید تا نرم و یکدست شوند. الان حدود یک فنجان سس شکلاتی دارید.

طرز تهیه سس تمشک:

تمشک را با شکر، آبلیمو و نمک، پوره کنید و سپس در مخلوط کن بریزید تا خوب، مخلوط شوند. سپس، برای حذف دانه های تمشک، مخلوط را از یک صافی ریز عبور دهید. مخلوط بدست آمده را درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند. الان حدود یک فنجان سس تمشک نیز خواهید داشت.

طرز تهیه پایه بستنی:

کاغذ روغنی آماده کنید. با استفاده از کوکی قالب های دایره ای، با شعاع حدود هفت سانتی متر، 6 دایره از کیک اسفنجی جدا کرده و روی کاغذ روغنی قرار دهید. سپس، یک اسکوپ از بستنی را برداشته و در مرکز کیک برش خورده دایره ای، قرار دهید. به گونه ای که بستنی، لبه های کیک را دربر نگیرد. برای تمام کیک های برش خورده، همین کار را انجام دهید و بعد آن ها را تا آماده شدن مرنگ، درون فریزر قرار دهید.

طرز تهیه مرنگ:

درون یک قابلمه، یک چهارم فنجان آب بریزید و روی شعله با دمای متوسط قرار دهید. سپس شکر قنادی و گرانوله، و شربت ذرت را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد. پس از جوشیدن، آنقدر دما را بالا ببرید که دمای شربت بدست آمده، به 110 درجه سانتی گراد برسد (دمای مورد نیاز برای درست کردن نبات).

در همین حین که شربت، داغ تر می شود، سفیده های تخم مرغ را درون کاسه همزن بریزید و همزن را روشن کنید. زمانی که دمای شربت، به 110 درجه سانتی گراد رسید، سرعت همزن را بالا ببرید و آن را روی دور سریع تنظیم کنید. بگذارید دمای شربت به 120-118 درجه برسد، در این زمان، سرعت همزن را پایین بیاورید و خیلی خیلی آهسته شروع به خالی کردن محتویات قابلمه در کاسه همزن کنید؛ به گونه ای که جریان ریختن شربت در کاسه بسیار آرام و ثابت باشد.

پس از خالی کردن تمام محتویات قابلمه در همزن، بلافاصله سرعت همزن را مجدداً بالا ببرید تا جایی که به یک ترکیب سفت یا به اصطلاح قله سفت (stiff peaked) برسید. همزن را خاموش کنید.

مرنگ شما آماده است! آن را به یک قیف با سَری ساده انتقال دهید. سینی مربوط به کیک بستنی ها را از فریزر خارج کنید. در این مرحله، شما باید اطراف هر اسکوپ بستنی، یک مرنگ درست کنید. برای راحتی کار، بهتر است از یک پایه چرخشی تزیین کیک (cake turntable) استفاده کنید. اگر این وسیله را در دسترس نداشتید، هر کیک بستنی را روی سطحی قرار دهید که اطرافش خالی باشد و برای قرار دادن مرنگ اطراف اسکوپ، بتوانید راحت تر بچرخید. برای انتقال کیک از سینی می توانید از کفگیر استفاده کنید.

برای شروع کارِ با قیف، لبه قیف را روی لبه پایینی کیک قرار داده و قیف را فشار دهید تا یک حلقه مرنگ، اطراف اسکوپ بستنی، زده شود. به این ترتیب، دور لبه کیک توسط مرنگ پوشانده می شود. سپس، قیف را دور بستنی بچرخانید تا حلقه های مرنگ، تمام بستنی را بپوشانند. در نهایت، کارتان را با یک دایره کوچک در بالای کیک بستنی، به پایان برسانید. این مراحل را برای تمام کیک بستنی ها انجام دهید. سپس، آن ها را به فریزر برگردانید تا برای سرو، آماده شوند. قبل از سرو آن ها را به روش دلخواه، تزئین کنید. نوش جان!

برای تزئین دسر خود، مقالات “تهیه شکلات با انواع شکل برای تزئین کیک و دسر” و “تهیه شکر طعم دار برای تزئین کیک و دسر” را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
geniuskitchen




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا