فرهنگ و هنر

کارهای بی ادبانه ای که نباید در مراسم عروسی انجام داد

چه کارهایی را نباید در مراسم عروسی انجام داد؟

1- به همراه داشتن گوشی و دوربین و فیلمبرداری کردن از مراسم عروسی

یکی از کارهای بی ادبانه ای که ممکن است توسط مهمانان صورت بگیرد، به همراه بردن گوشی و دوربین و فیلمبرداری از عروسی است. به طوری که انگار مهمانان به کنسرت رفته اند! بی ادبانه تر اینکه سریعاً عکس و ویدئوها را در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خود پست کرده و با خوشحالی عروس و داماد را هم تگ می کنند!

اجازه دهید نکته ای را یادآوری کنیم: این کار اصلاً جالب نیست. اگر عروس و داماد دلشان می خواست همه جشن عروسی آن ها را ببینند، یک جشن در وسط میدان شهر می گرفتند! چه تعداد مهمانان 6 یا 600 نفر باشد عروس و داماد ترجیح داده اند همین تعداد در مراسم عروسیشان شرکت کنند نه کل جمعیت اینستاگرام. اگر دوست ندارید چنین اتفاقی در مراسم خودتان بیفتد، قبل از عروسی با احترام کسی را موظف و مسئول جلوگیری از انجام این کار توسط مهمانان کنید.

2- دیر رسیدن

1 کارهای بی ادبانه در مراسم عروسی

فرض کنید همزمان با داخل شدن به تالار یا باغ محل عروسیتان چند مهمان با عجله پشت سرتان این پا و آن پا می کنند تا داخل مجلس شوند. حالا همین صحنه ها را توی فیلم عروسی تصور کنید. عروس و دامادی که سعی می کنند با وجود سر و صدای پشت سرشان لبخندشان را حفظ کرده و مهمان هایی که سرشان را جلو می کشند تا ببینند کی عروس داخل می شود و آیا جای خالی باقی مانده است یا نه. دیر رسیدن و صبر کردن ارزشش را دارد تا یکی از بهترین شب های زندگی یک زوج را خراب نکنید.

3- جای غلط نشستن

خوشحالید زود به مراسم رسیده اید و می توانید هرجا که دلتان می خواهد بنشینید؟ لطفاً این کار را نکنید. صندلی های نزدیک به جایگاه عروس و داماد مخصوص خانواده و دوستان نزدیک عروس و داماد هستند. بنابراین اگر فقط یک همسایه یا فامیل دور هستید، بهتر است صندلی های جلو را اشغال نکنید.

4- ایراد گرفتن از غذا

خودتان را تصور کنید که عروس یا داماد یا یکی از بستگان نزدیک هستید و می شنوید که یکی از مهمانان در حال غر زدن به غذا است و اینکه “این چه غذایی بود دادن، من امشب هوس اینو نداشتم!” واکنشتان چیست؟ در دلتان چه حرف هایی به او می زنید؟ پس وقتی خودتان هم مهمان هستید و به هر دلیل از غذا خوشتان نیامده است، فقط لذت ببرید، چون کسی برای شما منوی مخصوص در نظر نگرفته است!

5- غر زدن راجع به چیزهای بی مورد

اگر دقیقاً در شب مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه تان یا قسمت آخر یک سریال به عروسی دعوت شده اید، سرنوشت را بپذیرید و بدون غر زدن سعی کنید از مراسم لذت ببرید. اینکه دائماً غر بزنید که امشب فلان بازی یا فلان فیلم را از دست داده اید، کمکی به شما یا بقیه نمی کند.

6- به همراه بردن بچه کوچک

احتمالاً همه شما هنگام خواندن این مورد گفتید “دقیقاً!” اگر می دانید مهمانانی که بچه کوچک و نوزاد دارند ناراحت نمی شوند، از آن ها درخواست کنید بچه کوچکشان را به عروسی شما نیاورند و او را به کسی بسپارند تا از آن مراقبت کنند.

7- به همراه بردن یک مهمان اضافی

اگر دختر خاله یا پسرعمویتان از یک راه دور به خانه شما آمده است، باز هم دلیل نمی شود که او را همراه خود به مراسم عروسی ببرید. بودجه عروس و داماد را در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که شاید غذا به اندازه کافی نباشد.

8- انتقاد کردن از لباس عروس و داماد یا ساقدوش ها

2 کارهای بی ادبانه در مراسم عروسی

گفتن جمله “واقعاً ساقدوش ها می خوان این لباس هارو بپوشن؟” قرار است چه کمکی به ساقدوش یا عروس و داماد بکند؟ آن ها که نمی توانند وسط عروسی بدو بدو چند رگال لباس برای شما بیاورند تا شما لباسی با سلیقه خودتان برایشان انتخاب کنید! لباس، آرایش، دیزاین محل عروسی و غذا همه از پیش تعیین شده اند. درست است که می گوییم انتقاد سازنده است، اما انتقاد از لباسی که قرار است فقط یک شب و آن هم در بهترین شب زندگی یک فرد پوشیده شود، قرار است چه دردی را دوا کند؟ مثلاً عروس بگوید انتقاد خوبی بود توی مراسم عروسی بعدیم لباسی رو به انتخاب شما می پوشم.

9- ایجاد مزاحمت برای عروس و داماد هنگامی که مشغول غذا خوردن هستند.

عروس و داماد دوستان خانوادگیتان هستند و هنگامی که آن دو نفر را در حال خوردن یک شام عاشقانه دیده اید، ذوق زده شده اید و دوست دارید پیش آن ها بروید و از خاطرات دوران نامزدی و قبل از آن با آن ها حرف بزنید؟ لطفا سر جایتان بنشینید و غذایتان را در کمال آرامش بخورید. بگذارید تا عروس و داماد از شام رمانتیک شب عروسیشان لذت ببرند.

10- گرفتن میکروفون

سالن عروسی سالن کنفرانس و سخنرانی نیست که هر کسی احساساتش بروز پیدا کرد یا خاطره ای از دورانی که عروس و داماد بچه بودند یادش آمد، میکروفون را بگیرد و راجع به آن حرف بزند. حرف هایی که خود عروس، داماد یا خانواده هایشان قرار است بزنند برنامه ریزی شده هستند و از قبل تعیین کرده اند که فلان نفر اگر دوست دارد در مراسم ما چند کلمه ای حرف بزند.

11- سوپرایز کردن عروس و داماد با یک اجرا

3 کارهای بی ادبانه در مراسم عروسی

ممکن است شما و گروهی از دوستانتان جمع شوید و تصمیم بگیرید که در مراسم عروسی دوستتان یک رقص عجیب و غریب که در دوران راهنمایی یا دبیرستان آن را انجام می دادید اجرا کنید. شاید این کار بامزه و خاطره انگیز و جالب باشد، اما نباید این کار را در مراسم عروسی انجام دهید. چون ممکن است خود عروس و داماد برنامه خاصی را تدارک دیده باشند یا بخواهند رقص خاصی را انجام دهند و با این سوپرایز شما برنامه هایشان بهم بخورد. یا اینکه تمرکز به طور کلی از روی عروس و داماد برداشته شده و معطوف شلنگ تخته اندازی شما و دوستانتان شود!

12- پوشیدن لباس های پر زرق و برق

تمیزی و شیک پوشی در مراسم عروسی برای همه مهم است. اما اینکه لباس هایی بپوشید که می دانید خود عروس و داماد هم لباس های به این شکل و شمایل به تن نمی کنند، یک اشتباه محض است. لباسی را انتخاب کنید که در عین شیک بودن ساده و در خور مجلس باشد. مثلاً وقتی خود داماد هم کتش را به تن ندارد، شما برای چه باید با سه لایه پیراهن و جلیقه و کت با یک زنجیر طلایی در مراسم جولان بدهید؟

13- خواستگاری در مراسم عروسی!

4 کارهای بی ادبانه در عروسی‌

این مورد شاید خیلی کمیاب باشد، اما برخی از دوستان گرامی! برای خاص به نظر رسیدن خواستگاریشان در مراسم عروسی یک زوج دیگر از فرد مورد علاقه شان خواستگاری می کنند. خواستگاری های ناگهانی و دور از انتظار رمانتیک هستند. اما خواستگاری در مراسم عروسی یک زوج دیگر کاملاً خوشی آن شب عروس و داماد را از آن شما می کند. به علاوه توجه مهمانان را از آن زوج به شما و خواستگاریتان معطوف کرده و تبریکاتی که قرار بود عروس و داماد دریافت کنند به سمت این اتفاق غیر منتظره روانه می شوند.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست <<<

>>> پیام هایی که نباید برای خانم ها ارسال کرد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
hgtv




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا