زیبایی

چگونه بوی مواد شیمیایی فر کننده موها را از بین ببریم؟

فر کردن دائم یا موقت مو، یکی از جالب ترین، پرطرفدارترین و جذاب ترین روش های مدل دادن به موهاست. در این روش طی فرآیندهایی و با استفاده از مواد شیمیایی ، ساختار مو تغییر کرده و مو حالت فر به خود می گیرد.

متاسفانه مواد شیمیایی فر کننده مو، بوی بسیار قوی و آزار دهنده ای داشته که چندین روز تا چند هفته باقی می ماند. فن تریکس راه هایی را برای حل این مشکل در اختیارتان می گذارد.

از بین بردن بوی مواد شیمیایی فر کننده مو

1- قبل از زدن نوترالیزان (neutralizer) یا همان مواد فر کننده ی مو ، حتماً موهایتان را به مدت 5 دقیقه بشویید.

موها باید به طور کامل با شامپوی درخشان کننده مو تمیز و شسته شوند؛ تا تمامی سیلیکون و مواد شیمیایی که قبل از زدن نوترالیزان روی موهایتان است، از بین برود. این کار باعث تمیز شدن مو ها شده که قبل از استفاده از مواد فر کننده مو، به حذف برخی بوهای شیمیایی کمک کند.

2- حتماً موهایتان را با شامپوی درخشان کننده و شفاف کننده (Clarifying) بشویید.

شستن موها با این شامپو به کاهش بوهای شیمیایی که در موها نفوذ کرده است، کمک می کند. همچنین این شامپو به حذف کلر، مواد شیمیایی و دیگر مواد باقی مانده و انباشته شده در مو ها کمک می کند.

– یکبار در هفته موهایتان را با یک شامپو تصفیه کننده یا روشن کننده ی مو (Clarifying) بشویید.

– حتماً از نرم کننده یا کاندیشنر نیز استفاده کنید. این کار باعث می شود رطوبت در موهایتان محبوس شده، از مو های فر محافظت کند و بوی موها را از بین ببرد.

– شستن موها بلافاصله بعد از فر کردن آن ها، باعث باز شدن فرها می شود. بنابراین بهتر است 2 تا 3 روز بعد از فر کردن مو ها آن ها را نشویید.

3- روغن نارگیل بزنید.

روغن نارگیل، خاصیت حالت دهندگی و نرم کنندگی بالایی داشته و بوی شیرین و دوست داشتنی آن می تواند بوی بد مواد شیمیایی فر را پوشش دهد. همچنین این روغن دارای خواص ضد میکروبی بوده که می تواند بو را از بین ببرد.

– هفته ای یکبار بعد از حمام، موهایتان را با روغن شانه کرده و با انگشتانتان ماساژ دهید. بعد از اینکه تمام موها با روغن پوشش یافت، موهایتان را با حوله پوشانده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی موها بماند. بعد از آن موهایتان را با شامپو شسته، نرم کننده بزنید و آب بکشید.

4- اسانس های روغنی بزنید.

استفاده از اسانس های روغنی مثل اسطوخودوس و رز، عطر دلپذیری را در موها باقی می گذارد. 8 تا 10 قطره از اسانس مورد پسندتان را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کرده و روی موها بزنید. سرتان را با کلاه یا حوله پوشانده و اجازه دهید یک شب روی مو ها باقی بماند. صبح روز بعد موهایتان را با آب گرم بشویید.

5- موهایتان را با آب گوجه فرنگی بشویید.

آب گوجه فرنگی می تواند مو ها را تمیز کرده و pH آن را متعادل سازد. این کار به از بین رفتن بوی مواد شیمیایی فر کننده مو کمک می کند.

– در حین حمام کردن، از مقدار مناسبی آب گوجه فرنگی استفاده کنید. به طوری که موها و کف سر را به طور کامل پوشش دهد. سپس موها و کف سر را با آن ماساژ داده و اجازه دهید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی موها بماند. بعد از آن موها را با آب گرم آب بکشید. سپس موها را با شامپوی روشن کننده و کاندیشنر شسته و اجازه دهید تا خشک شود.

– دو بار در هفته می توانید از این روش استفاده کنید. اما حواستان باشد که آب گوجه فرنگی به مرور زمان رنگ موهایتان را روشن می کند.

– همچنین آب گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین A بوده که می تواند به سلامت و استحکام مو ها کمک کند.

1 رفع بوی مواد شیمیایی فر کننده مو

6- از خمیر جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین هم مانند آب گوجه فرنگی، می تواند به جذب بوهای باقی مانده در موها کمک کند. هفته ای یکبار استفاده از این خمیر، pH مو را متعادل کرده و بوهای شیمیایی را از بین می برد.

– برای تهیه ی این خمیر، به نسبت 3 به یک جوش شیرین و آب را مخلوط کنید. مقدار جوش شیرین به بلندی و حجم موهایتان بستگی دارد. خمیر را روی مو های مرطوب زده و کلاه سر کنید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس موها را آبکشی کنید.

2 رفع بوی مواد شیمیایی فر کننده مو

7- موهایتان را در آب لیمو بخیسانید.

خاصیت اسیدی آب لیمو به از بین رفتن بوی مو ها کمک می کند. مقدار مناسبی آب لیمو (متناسب با حجم موها) تهیه کرده، موها را کامل با آن پوشش داده و 20 تا 30 دقیقه موها را با آب لیمو ماساژ دهید. بعد از آن موها را آبکشی کرده و با شامپوی روشن کننده و کاندیشنر موها را بشویید.

– در صورتی که بوی مواد شیمیایی فر کننده مو از بین نرفت، می توانید چند روزی پشت سرهم از این روش استفاده کنید. فقط حواستان باشد استفاده ی بسیار زیاد از این روش موجب سوزش پوست سر می شود.

– استفاده از آب لیمو به مرور زمان رنگ مو هایتان را روشن خواهد کرد.

3 رفع بوی مواد شیمیایی فر کننده مو

8- محلول سرکه ی سیب بسازید.

سرکه ی سیب به متعادل کردن pH مو کمک کرده و در نتیجه بو را از بین می برد. بوی سرکه کمی آزار دهنده است، اما با خشک شدن موها از بین می رود.

– یک پیمانه آب را با 4 قاشق غذاخوری سرکه ی سیب مخلوط کرده و بعد از شستن موها با شامپوی روشن کننده و نرم کننده، مخلوط آب و سرکه را به موها بزنید. بعد از آن 2 دقیقه موها را ماساژ داده و سپس آب بکشید.

– برای از بین بردن بوی مواد شیمیایی فر کننده مو، هر زمان که بخواهید می توانید از این روش استفاده کنید. اما بهتر است به هفته ای یک بار استفاده بسنده کنید.

4 رفع بوی مواد فرکننده موها

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “چگونه با روغن طبیعی به موهای فر حالت دهیم؟“، “چگونه با شامپوی ساده به موهای فر حالت دهیم؟ ” و “چگونه در خانه اسپری فر کننده مو بسازیم؟” را به شما پیشنهاد می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا