جوانانروانشناسی

چگونه در بین دیگران محبوب و دوست داشتنی شویم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که در اطراف خود افرادی را دیده و می شناسید که شخصیتی بسیار دوست داشتنی داشته و موجب عزیز و محبوب شدن این افراد در بین مردم شده است، به طوری که اکثراً از بودن در کنارشان لذت می برند. چنین افرادی همیشه قابل احترام می باشند؛ زیرا وجودشان دنیایی از انرژی مثبت است. در مقابل، بعضی افراد هستند که علی رغم تمایل به محبوب شدن، راه و روش آن را نمی دانند و شاید هم اصلاً نمی توانند و این امر برایشان کاری بسیار دشوار است. البته ممکن است این افراد به دلیل ویژگی های شخصیتی هم نتوانند این کار را به درستی انجام دهند. فن تریکس به قصد کمک به این افراد آمده تا آن ها را به شخصیتی محبوب و دوست داشتنی تبدیل کند.

برای رسیدن به این هدف لازم است:

رفتارهای سرشار از مهربانی داشته باشید.

1- ارتباط چشمی خندان و دوستانه داشته باشید.

زمانی که کسی با شما صحبت می کند، با او ارتباط چشمی برقرار کنید و همراه با یک لبخند با چشمانتان به او نشان دهید که مجذوب وی و حرف هایش هستید. بدانید که، ارتباط چشمی یکی از راه های بسیار مؤثر در ایجاد صمیمیت و کلید دوست داشته شدن توسط دیگران است که تا حد زیادی محبوبیت شما را افزایش می دهد.

1 محبوبیت بین دیگران

2- بی ریا باشید.

رو راستی و صداقت نیز در اعتماد و دوست داشتن دیگران نسبت به شما بسیار مؤثر است. این کار باعث می شود دیگران همیشه به شما احترام گذاشته و با لبخند با شما برخورد کنند. زمانی که کاری را برای دیگران انجام می دهید سعی کنید به جای راضی نگه داشتن و خوشحال کردن دیگران و یا حتی ریا کاری و خود شیرینی، آن را با خلوص نیت و به خاطر خودتان انجام دهید. انجام هر کاری با خلوص نیت و بدون ریا باعث می شود بی ریایی شما ناخودآگاه به دیگران ثابت شود و موجب خوشحالی دیگران شوید.

3- بدون درخواستِ دیگران به کمک و یاری آن ها بروید.

بیشتر مردم حتی زمانی که نیاز به کمک دارند هم مستقیماً درخواست کمک نکرده و دوست دارند دیگران بدون درخواست به آن ها کمک کنند. چنین انسانی برای آن ها بسیار محبوب و قابل احترام خواهد بود. پس برای به دست آوردن قلب دیگران، از انجام این کار غافل نشوید. از کوچک ترین کار مانند کمک در حمل خریدها گرفته تا بزرگترین کار.

2 محبوبیت بین دیگران

4- همسایه ها را ملاقات کنید.

ارتباط با همسایگان در زندگی اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد. همسایه نزدیک تر از هر فرد دیگری در کنار شما زندگی می کند و فردیست که در بحرانی ترین مواقع می تواند به شما کمک کند. سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کرده و با احترام گذاشتن و رعایت حقوق همسایگی و انجام اعمال ذکر شده، محبوبیت لازم در بین همسایگان را به دست آورید. اگر در بین همسایگان محبوب و دوست داشتنی باشید، در مواقعی که فکرش را هم نمی کنید همسایه به کمک و یاری شما خواهد آمد.

5- گل پرورش دهید.

نگهداری از گیاهان یا باغداری یکی از بهترین روش ها برای یادگیری مهربانی و نحوه برخورد عاطفی با موجودات زنده است. رفتارهایی که باعث می شود هر چه بیشتر در بین دیگران محبوب و دوست داشتنی باشید. تحقیقات نشان داده است که پرورش گیاهان، میزان حس همدلی و همدری را در انسان افزایش داده و باعث مهربانی و دوست داشتنی شدن افراد می شود.

3 محبوبیت بین دیگران

6- از دیگران تعریف کنید.

همه ی ما انسان ها گاهی احساس یأس و نا امیدی کرده و اعتماد به نفسمان را از دست می دهیم. زمانی که با چنین افرادی مواجه می شوید بهترین هدیه ای که می توانید بدون کم ترین هزینه به آن ها بدهید، یک تعریف صادقانه از شخصیت آن ها می باشد؛ زیرا همه ی افراد خودشان را بیشتر از هر کس و هر چیز دیگری دوست دارند. اگر از این روش استفاده کرده و از آن ها تعریف و تمجید کنید، حس و انرژی مثبت را به آن ها منتقل کرده و محبوب شدن در بین دیگران را برای خود فراهم کرده اید. سعی کنید در تعریف و تمجید کردنتان از دیگران روی چیزهایی مانند ورزش و درس خواندن آن ها تمرکز کنید که افراد می توانند روی آن ها کنترل داشته باشند و تغییر دهند. از تعریف کردن موضوعاتی مانند زیبایی ظاهری، موقعیت خانواده و… بپرهیزید؛ زیرا این ها مواردی هستند که در حوزه و اختیارات انسان نمی باشد.

خودتان را شاد نگه دارید.

1- احساس ناامیدی و ناامنی نکنید.

زمانی می توانید به دیگران خوشحالی بدهید و محبوب و دوست داشتنی باشید که خود از روحیه ی مثبت و اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید و به خود مطمئن باشید که می توانید دیگران را خوشحال کنید و در ذهن آن ها یک فرد دوست داشتنی بمانید. از فکر کردن به گذشته، تجربیات بد و اشتباهات خود دوری کرده و اجازه ندهید حس مثبت و مهربانی و اعتماد به نفستان جریحه دار شود.

2- لبخند بزنید.

لبخند بزرگ ترین راه ارتباطی صمیمی است که اوج بی ریایی، افتادگی و مهربانی شما را نشان می دهد. چیزی که همه ی مردم آن را دوست داشته و از فردی با این ویژگی استقبال می کنند. تحقیقات نشان می دهد حتی اگر به فردی نا آشنا هم لبخند بزنید، شانس بیشتری برای لبخند زدن آن فرد به شما وجود دارد. لبخند زدن در هنگام ناراحتی و عصبانیت، استرس را کاهش داده و باعث خوشحالی فرد می شود. پس لبخند زدن را فراموش نکنید. به قول معروف خنده بر هر درد بی درمان دواست.

4 محبوبیت بین دیگران

3- زاویه دید خود را تغییر دهید.

اگر همیشه تمایل به بدبین بودن و شکایت کردن داشته باشید و مدام خود را با دیگران مقایسه کنید، باید بدانید که نه تنها محبوب نمی شوید و قادر به شاد کردن دیگران نخواهید بود، بلکه به عنوان شخصی سرشار از انرژی منفی در میان مردم شناخته می شوید. پس دید خود را نسبت به اطراف و دنیای خود تغییر دهید. دید مثبت هم استرس را کاهش داده و هم باعث شادی روح و روان می شود. از آنجایی که می توانید شادی خود را به دیگران هدیه دهید و کمکشان کنید، محبوبیتتان را نیز افزایش خواهید داد.

در پایان:

لازم به ذکر است که بدانید همه ی افراد شما را دوست نخواهند داشت؛ ممکن است شما بسیار دوست داشتنی، بخشنده، جذاب و باهوش باشید اما همان طور که می دانید جهان انسان های بسیار گوناگونی با نگرش ها و عقاید مختلفی داشته و باعث می شود شما و شخصیتتان را دوست نداشته باشند. این یک امری طبیعی است، پس همیشه خوب باشید و به نظر دیگران در مورد خود توجه نکنید. هیچ گاه سعی نکنید دیگران را از خود راضی نگه دارید، زیرا این امر با محبوب بودن فرق داشته و در واقع نوعی بیماری است. واقعیت را بپذیرید که در بین همه ی افراد محبوب نخواهید بود.

5 محبوبیت بین دیگران

برای اطلاع از نحوه برقراری رابطه دوستانه با دیگران مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس بخوانید.

>>> نحوه برقراری رابطه دوستانه با افراد مختلف <<<

>>> چگونگی برقراری رابطه دوستانه در محیط کار جدید <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا