آموزش های ویدئوییزیبایی

چگونه لاک ناخن را از روی پوست اطراف ناخن پاک کنیم؟

لاک زدن ناخن مهارتی است که برای حرفه ای شدن در آن باید تمرین کرد. در شروع کار مالیده شدن لاک اطراف ناخن هایتان امری طبیعی است. حتی زمانی که فکر می کنید استاد این کار هستید، ممکن است پوست اطراف ناخن هایتان را رنگ بزنید. خوشبختانه با یاد گرفتن چند ترفند می توانید لاک اطراف ناخن هایتان را بدون پاک کردن کل لاک از روی ناخن، تمیز کنید. در ادامه برای یاد گرفتن این ترفندها با فن تریکس همراه باشید.

روش اول پاک کردن لاک ناخن:

پاک کردن لاک ناخن زمانی که هنوز خشک نشده است.

1- یک فرچه سایه چشم یا فرچه ی لاک ناخن تمیز آماده کنید. برای تمیز کردن فرچه لاک قدیمی، روی یک بشقاب یا سطح پلاستیکی، 2 تا 3 قطره محلول رقیق کننده لاک ریخته و فرچه را داخل آن تمیز کنید. تا تمیز شدن کامل فرچه این کار را ادامه داده و آن را با کاغذ خشک کنید.
– رقیق کننده لاک با تمیز کننده (محلول) لاک متفاوت است. رقیق کننده برای تنظیم غلظت لاک های قدیمی به کار می رود.
– استفاده از کاغذ یا مقوا به جای دستمال کاغذی توصیه می شود. زیرا دستمال کاغذی کرک هایی را روی فرچه به جا می گذارد.

2- کمی حلال یا پاک کننده لاک را در ظرفی بریزید. از استون استفاده نکنید، زیرا بافت های فرچه را خراب می کند. به غیر از استون حلال های بسیاری وجود دارند که به خوبی کار پاک کردن لاک ناخن را انجام می دهند.
3- ناخن هایتان را لاک بزنید.
4- فرچه را بخیسانید. خیساندن نوک فرچه کافیست. زیرا محلول مورد نظر می تواند به چسب و قسمت فلزی فرچه آسیب برساند. قطرات اضافه محلول را با کشیدن فرچه روی کناره ظرف از بین ببرید.
– اگر این قطرات را از بین نبرید، هنگام پاک کردن پوست انگشت، لاک ناخنتان هم پاک خواهد شد.

5- با فرچه ی آغشته به محلول، با دقت لاک های اضافه روی انگشتانتان را پاک کنید. مراقب باشید که لاک خود ناخن ها پاک نشود.

6- کار را تمام کنید. زمانی که لاک زدن و تمیز کردنشان تمام شد، یک دستمال کاغذی را در آب گرم خیسانده و بپیچانید تا نوک تیز شود. سپس با گوشه نوک تیز آن، لکه های باقیمانده محلول و لاک را پاک کنید. تمیز کردن فرچه را فراموش نکنید!

روش دوم پاک کردن لاک ناخن:

استفاده از آب گرم

1- لاک مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کرده و ناخن هایتان را لاک بزنید.

2- اجازه دهید تا لاک ها کاملا خشک شوند.
3- دست هایتان را بخیسانید. مقداری محلول آب و صابون را در ظرفی درست کنید. دستانتان را داخل آب برده و اجازه دهید ناخن ها برای 2 تا 3 دقیقه خیس بخورند.
– اگر پایه لاکتان آب است، خیساندن دست ها بیش از 5 دقیقه، باعث کمرنگ شدن لاک می شود.
– اگر وقت ندارید دست هایتان را جدا بخیسانید، هنگام دوش گرفتن این کار خود به خود انجام می شود.

4- با ملایمت اطرف ناخن را بمالید. با یک حوله دیگر به آرامی لاک های اضافی اطراف ناخن را پاک کنید. اگر لاک به راحتی پاک نشد، دست هایتان را برای 1 دقیقه دیگر در آب بخیسانید. بعد از پاک کردن کامل لاک های اضافه، دستانتان را خشک کرده و اگر دوست دارید یک لایه برق ناخن هم به لاکتان اضافه کنید.

روش سوم:

استفاده از چسب اِلمِر

1- وسایل مورد نیازتان را آماده کنید. چسب المر به خوبی عمل خواهد کرد، اما از هر چسب سفید دیگری نیز می توانید استفاده کنید. علاوه بر چسب، به یک قلموی نقاشی و یک بشقاب یا ظرف کوچک (برای ریختن چسب داخل آن) نیاز دارید.
2- چسب را اطرف ناخن هایتان بزنید. کمی چسب روی ظرف یا بشقابتان ریخته و قلمو را داخل آن بزنید. چسب را با دقت و تا جای ممکن نزدیک ناخن هایتان بزنید. چسب ها را پایین، بالا و اطراف ناخن ها بزنید. اگر اتفاقی کمی چسب روی ناخن هایتان زدید، قبل از خشک شدن چسب با یک دستمال کاغذی آن را پاک کنید.
– اطراف ناخن را به همان اندازه چسب بزنید که لاک روی پوست و اطراف ناخن مالیده می شود.

5 پاک کردن لاک ناخن از اطراف ناخن ها

3- اجازه دهید تا چسب خشک شود. ناخن هایتان را وارسی کرده تا از نبود چسب روی آن ها مطمئن شوید. 10 تا 20 دقیقه به چسب زمان بدهید تا خشک شود. این چسب پس از خشک شدن بی رنگ خواهد شد.
4- لاک بزنید؛ تا جای ممکن کثیف کاری کنید. مهم نیست! دقیقا به همین دلیل از چسب استفاده کرده اید. فقط روی لاک زدن کل ناخن تمرکز کنید و دیگر نگران بیرون زدن لاک از ناخن هایتان نباشید.
5- منتظر شوید تا لاک خشک شود. مدت زمان خشک شدن لاک، به لاک ناخنتان بستگی دارد، اما معمولا بین 2 تا 15 دقیقه باید صبر کنید.

6- به آرامی چسب را از انگشتانتان جدا کنید.

6 پاک کردن لاک ناخن از اطراف ناخن ها

7- در پایان از روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا