جوانانکودک

با والدینی که بیش از حد کنترلتان می کنند چگونه کنار بیایید؟

در بین همه ی نوجوانان این حس وجود دارد که پدر و مادرشان بیش از حد آن ها را کنترل می کنند که یا به آن ها اجازه ی انجام هیچ کاری را نداده یا در شخصی ترین مسائلشان وارد می شوند. گاهی واقعا این مسئله توسط بچه ها اغراق شده و حسی کاذب دارند و گاهی هم واقعا والدین به این دلیل که ارزش ها و اعتقادات و دنیای آن ها با خودشان فرق دارد بیش از حد روی بچه ها تمرکز کرده و به قول امروزی ها گیر می دهند. البته بچه ها همیشه باید از طرف والدین کنترل شوند زیرا کودکان به کمک والدین و با تربیت آنها باید رشد کرده و به کمال برسند. اشتباهاتشان را شناخته و راه درست را به کمک والدین تشخیص دهند و در نهایت فرزندی صالح شوند. اما گاهی والدین به جای حفاظت از بچه ها، با کنترل بیش از حد و افراط در وظایفشان به بچه ها آسیب می زنند.

اگر چنین والدینی دارید مطالب زیر به شما کمک می کند راحتتر با این مسئله کنار بیایید.

خودتان را توانمند سازید.

1- رفتارهای کنترل گرایانه را بشناسید.

گاهی والدین بچه ها را مدیریت کرده و این اصلا به معنای کنترل بچه ها نیست. افرادی که دیگران را کنترل کرده از تاکتیک های خاصی استفاده می کنند.

یعنی:

– رفتارها، ظاهر، انتخاب ها و چیزهای بی اهمیتی مانند این را انتقاد می کنند یا تهدیدهای الکی به کار می گیرند. به شما اجازه نمی دهند با دوستان یا افراد فامیل و خانواده رفت و آمد کنید.

– علاقه ی مشروطی به شما دارند و مثلا می گویند من بچه ای دوست دارم که فلان جور باشد.

– در حریم خصوصی مثل کیف، جیب، اتاق، گوشی و غیره جاسوسی می کنند.

– با گناهکار کردنتان شما را وادار به انجام کار خاصی می کنند. مثلا می گویند من زحمت بسیاری کشیدم تا شما را به دنیا بیاورم و شما نمی توانی کاری به این سادگی را برایم انجام دهی.

– با به رخ کشیدن اشتباهات گذشته و سرزنشتان شما را وادار به کاری می کنند.

این رفتارها کنترل بیش از حد والدین را نشان می دهند. اگر چنین چیزهایی دیدید به دنبال چاره ای باشید. رفتارهایی غیر از این از طرف والدین شاید برایتان ناخوشایند باشد اما در واقع بدین معناست که والدین در حال تربیت و مدیریت شما هستند. پس خود را ناراحت نکنید.

1 برخورد فرزندان با والدین

2- مسئولیت پذیر باشید.

حتی اگر والدین کنترلتان می کند، شما در مورد این که چگونه به آن ها پاسخ دهید مسئولید. این شما هستید که تصمیم میگیرید آیا با شما و نظر شما همراه شده یا تسلیمتان شوند. شما مسئولید که آیا از کوره در بروید یا با احترام برخورد کنید. هر چه بتوانید در زمان هایی که گیر میدهند و قصد کنترلتان را دارند با احترام به آن ها پاسخ داده، از کوره در نروید و اوضاع را وخیم تر نکنید، بیشتر می توانید آن ها را با خودتان هم نظر کرده و موفق شوید.

3- رفتارهایی هدفمند از خود نشان دهید.

به هیچ وجه ممکن نیست که با یک رفتار و عملکردی سریع کنترل والدین را به طور کلی از بین ببرید. پس هر روز با خود بگویید که والدین من بیش از حد به من گیر داده و نمی توانم کاری بکنم پس بهتر است با آن ها درگیر نشده و در کنار این رفتارشان برای رسیدن به هدفم طرح و نقشه ای بریزم. اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و با اعتماد به نفسی هر چه تمام تر تحقق اهدافتان را رقم بزنید.

4- بپذیرید که نمی توانید والدین را تغییر دهید.

همانطور که والدینتان نمی توانند تفکرات و احساسات شما را کنترل کنند، شما هم نمی توانید عقاید، احساسات و تفکرات آن ها را تغییر دهید. شما می توانید نوع پاسخی که به آن ها می دهید را تغییر داده و شاهد باشید که رفتار آن ها با شما نیز تغییر می کند. مجبور کردن آن ها برای تغییر مثل کنترل آن ها در شماست و فقط اوضاع را بدتر کرده و اوقات تلخی به وجود می آورد. پس این رفتار را کنار بگذارید.

2 برخورد فرزندان با والدین

روابطتان را تحکیم کنید.

1- گذشته را فراموش کنید بیشتر با پدر و مادر حرف زده و بیشتر در کنارشان باشید.

اگر رفتاری با شما داشته اند که ناراحتتان کرده فراموش کنید و سراغشان بروید و با آن ها صحبت کنید و با صحبت مشکل خود را حل کنید. رو راست بوده و حرف دلتان و انتظاراتتان را به آن ها بگویید و به جای کناره گیری و دور شدن و بدتر کردن روابط با نزدیک شدن به آن ها مسئله را حل کنید. اگر نمی توانید مستقیما با آن ها صحبت کنید بیرون رفته و با پیامک یا نوشتن نامه با آن ها صحبت کنید.

3 برخورد فرزندان با والدین

2- مرزها را مشخص کنید.

وقتی با صحبت با والدینتان قصد حل کردن مشکل را دارید با آن ها مرزهایی را برای خودتان مشخص کرده و به آن ها بگویید که در چه تصمیم گیری هایی مثل رنگ لباس، چیدمان اتاق، انتخاب رشته و غیره خودتان باید تصمیم گیری کرده خواهش کنید آن ها از این مرز عبور نکنند. مشورت لازم است اما تحمیل نظر از سوی والدین ناخوشایند است. در مورد خودتان نیز همین طور، به مرزهای والدینتان وارد نشده و در تصمیماتی که به شما مربوط نیست سعی نکنید افکار و اعتقاداتتان را تحمیل کنید.

3- برای مرزها احترام قائل بوده و قانون شکنی نکنید.

اگر واقعا مایلید مشکل حل شده و با پدر مادرتان بحثی نداشته باشید هیچ گاه از مرزها عبور نکرده و برای آن ها احترام قائل باشید حتی اگر گاهی به نفعتان نباشد.

اگر والدین هم مرزها را شکستند عصبانی نشده و با زبانی طنز آمیز آن ها را متوجه کنید.

همچنین والدین باید مواظب بوده و فرزندان خود را بیش از حد کنترل نکنند. برای اطلاع بیشتر درباره ی کنترل بیش از حد والدین به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> چگونه والدین هلیکوپتری نباشیم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
423 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
یه بدبخت

خیلی از کسایی که کامنت نوشتن دختر بودن یا سن نسبتا پایینی داشتن. من چی بگم که هم پسرم هم 23 سالمه همچنان عین بچه پنج ساله تحت فشار خانوادم. پدر و مادرم خیلی به من ظلم میکنن. هیچ اختیار و استقلالی ندارم تو هیچ کاری از کارهای ساده زوزمره… بیشتر بخوانید.

ghazal

سلام من هم حال شمارو کامل درک میکنم چون والدینی مثل والدین شما دارم. تمام زندگی من در درس خوندنم خلاصه شده کافیه یه روز من رو در حال انجام یه کاری غیر درس خوندن ببینم شروع میکنن به تحقیر و آزار کلامی و من تنها کاری که میکنم اینه… بیشتر بخوانید.

مانی

برا من غیر از آزار کلامی وسایل شخصی ام رو هم میگیرن😭

ARMY

برای منم همینه همیشه یهو گوشیمو میگیره بیششششش از حد غر میزنه و خیلیییییی کنترل گره بیش از حد نیاز ارزوهامو مسخره میکنه:)

Bronia

آره حتی تلفن همره

.....

دقیقا مادرر منم اصلا لباسامم خودم نمیتونم انتخاب کنم مامان من کاریش اذیت میکنه که منو پیش همه خورد میکنه

نمد

این وضعیت منه دقیقا من معمولا معلمام بیخیالن و تکلیفی نمی دن بدن هم سریع انجام میدم اما مادرم هعی گیر میده میگه چرا دستت گوشیه من هیج کاری رسما ندارم اما توقع دارن مثله برادرم درس بخونم حالا اونم درس خوند اما نتونست رشته مورد علاقشو بره بعد من… بیشتر بخوانید.

آرمی بلینک

دقیقا . بهم میگن از فلانی یاد بگیر آخه مگه من فلانی هستم. همیشه نمره هام و کارنامه هام خیلی خوب بودن ولی بازم گیر میدن

.....

به نظر من دلیل اینکه ما اکثر مواقع دروغ میگیم هم همینه انقدر فشار میارن انقدر مقایسه میکنن که ما اینجوری میشیم

سارا

منم ۱۴ سالمه گوشیمو میگیرن الان هم معلوم نیست کجاست با گوشی برادرم تایپ میکنم با اینکه همش تو امتحانا عالی میگیرم باز هم بیش از حد دعوا میکنن و روم فشار میارن وقتی مریضم به من میگن برو مدرسه وقتی هم بد تر میشم میگن که به من مهم… بیشتر بخوانید.

مهدی

سلام داداش ناراحت نباش منم پسرم و باهات همدردم همه اون چیزایی که میگی منم دارم به علاوه که من حتی از فکر کردن خودم هم می ترسم یعنی میترسم یه فکر بد کنم که اونا بفمن (درسته منطقی نیست ولی نمی‌دونم چرا) تا این حد داداش اگه خواستی بمیری… بیشتر بخوانید.

تینا

منم عین تو ام ولی فقط ۱۳ سالمه 🥺🥺🥺😢

مانی

منم😭😭

ARMY

همسن منی:)

فوق بدبخت

سلام منم باید الان ۱۲ سال و نیم شاید بیشتر یعنی یه کارایی میکنن کار دیگه به جایی رسیده که من نتونم با دوستام چت کنم که ممکنه اخلاقم عوض شه(در صورتی که اصلا نمیدونه طرف کیه) یا سن منو همش میگن ۱۱ هزار بار تو خونمون سر این موضوع… بیشتر بخوانید.

علی

داداش ناراحت نباش گوشی منو بردن نمیدن الآنم گوشی ابجیمو برداشتم 😐

هدیه

خبر مرگم ۱۷ سالمه هنوز گیر میدن سر گوشیم ۲ ماه واسه امتحانات خرداد گوشیمو گرف از اردیبهشت ، تازه داده همش ام دعواس خونمون

eternal fire

بیشتر پسرا از جمله خودم این طوری باهاشون رفتار میشه. الان بهت بگم من ۱۶ سالمه باید همش درس بخونم و حتی ۱دقیقه نمیتونم به دیوار زل بزنم(دیگه چه برسه به بیرون رفتن و …) باورت میشه؟ اعصابم خرد شده یکبار هم از خونه زدم بیرون اما جواب نداد.ههش میگن… بیشتر بخوانید.

دختری با قلب اژدها

سلام
اره منم،، ولی سواد دارن
فقط همش به من گیر میدن
همش موبایلمو ازم میگیرن
بهم ظلم میکنن، دلم گرفته، نمیتونم تمرکز کافی روی درس رو داشته باشم، کسی نیست باهاش حرف بزنم و یا درد و دل کنم، درکم کنید نمیتونم دیگه بکشم ، اشک تویچشام جاری شده

آرتمیس

من هروقت ناراحتم جوک میخونم انیمه یا فیلم میبینم فراموش میکنم توهم اینکارو امتحان کن شاید کمکت کرد

Kim hadis

و منی ک اجازه این کارم ندارم

یه ادم

راستش منم همینطوره مدام به همه چیز گیر می دن از لباس پوشیدن گرفته تا اهنگ گوش دادن حتی حرف زدن و نظر دادن و…. میگن نمی فهمی و اینکه عامل بدبختی زندگی مونی والا از وقتی بچه بودم تا حالا که یه سنی ازم گذشته همین بوده و هست… بیشتر بخوانید.

آرتمیس

من 16 سالمه و باهام اینجوری رفتار میشه درکت میکنم من همینجوریش دنبال بهونه برای خودکشیم تو چه جوری تونستی 25 سال تحمل کنی😂

دانیال

بابا تحمل بیارین.وقتی نمی تونید عوضشون کنید پس بی خیال بشید.البته بی احترامی هم نکنید.

Amir

دوست عزیز همدردیم درک میکنم حالتو واقعا خیلی بده تحمل این شرایط تحمل یکسری افکار پوسیده و قدیمی واقعا فشار زیادی به آدم وارد میکنه مخصوصا اگه تو سن و سال من و شما باشیم جوونیم و جویای نام در تلاشیم واسه کسب استقلال خودمون ولی دریغ از ذره‌ای آزادی… بیشتر بخوانید.

ناشناس

دوست عزیز ربطی جنسیت نداره مگه دخترا دل ندارن؟ازادی نمیخوان؟

مهدی

ربطی به جنسیت نداره قبول دارم ولی همه میدونن پدر مادرا رو پسرا زیاد حساس نیستن دلیلشو خودتم میدونی و اینکه پسر باشی 21 ساله و باهات اینجوری رفتار شهه واقعا زوره من که تموم آرزو هامو نابود شده میدونم چون وضعیت مالی من خوب نیس و… خب به چی… بیشتر بخوانید.

بدبخت 2

حالا من مامان بابام تحصیل کردن ولی همین جورین بیست و یک سالمه

مهدی

داداش میفهممت واقعا منم 21 سالمه دانشگاه میرم میام ظاهرم خوبه ولی واقعا از درون یه روانی افسرده ام انگار فقط دارم نقش بازی میکنم پدر مادرم زندگیمو خراب کردن من حتی یه دوست صمیمی که بماند دوست معمولی هم ندارم و منو عین خودشون کردن و با بیشتر فامیل… بیشتر بخوانید.

دختر قوی

چقد منیییی دخترم۲۱سالمه😔هیچ جا نمیتونم برم همش دروغ و پیچوندن هرجاهم میرم هی زنگ زنگ خسته شدم ازشون

نرگسی

هرچی خواستم ننویسم نشد منم 23 ساله ام من فقط از دست مامانم میکشم جوری که تا الان داشتم گریه میکردم من دو ترم دیگه دانشگام تموم میشه و کارم میکنم کلا مستقلم خلاصه جلسه کتاب خوانی میرم اینا ینی هرچی یه دختر خوب می‌تونه انجام بده رو دارم امروز… بیشتر بخوانید.

Sevi

حاجی بیخیال همشون همینن اما میتونیم تغییرشون بدیم؟ نه پس بیخیال شو من معدلم ۲۰ مامانم باز میگه تو درس نمیخونی همه چی یه روزی درست میشه باور کن

دیوانه

تو فرض کن با ۲۶ سال سن ۱۱ شب بیای خونه چراغارو خاموش کنن تو تاریکی بشینن که چی ما خوابیم بعد ازت ماشینتو بگیرن

ZAHRA

تو حق داری با اینکه دخترم و ۱۲ سالمه اشکال نداره چه دستوراتی بهم بدن
ولی تو ۲۵ سالته نباید بهت دستور بدن!
از خودت محافظت کن!
نزار برات تعين تکلیف کنن.
بگو چه حسی داری💪🏿💪🏿

تنهای گوشه گیر

دختر و پسر بودنش ول کن ظلم نیست با این سن نتونم با دوستام برم بیرون.. بابا مگه میخایم چیکار کنیم.. تا اخر عمر درس بخونیم ک چی بشه

Zahra

درکت میکنم🙂💔 مامان بابای منم خیلی به من گیر میدن من از ساعت 6 راه میفتم چون راه مدرسم دوره و ساعت 3 میرسم خونه تا 3ونیم ناهار میخورم 4 تا میام دودقیقه بشینم میگن درستو بخون باورت نمیشه من 16 سالمه نه میزارن تلگرام داشته باشم، ن اینستا، الان… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

همه کسایی که اینجان از طرف خانواده خیلی کنترل شدن ، ما خیلییییییی همدیگه رو درک میکنیم چون همدردیم چون با تمام وجود حرف ها و تجربیات همدیگه رو حس کردیم اما چه فایده وقتی پدرو مادری اینجا نیستن که اینا رو بخونن گرچه که اگه هم باشن درک نمیکنن… بیشتر بخوانید.

ناشناس

بخدا گریم گرفت😢

بیچاره

من کنترل نمیکشم البته کم ولی انقدر دعوا داریم خسته شدن

کاربر بی نام

اینم میگذره دختر بودن خیلی سخته همش به پوششت همه چیت رفتارت گیر میدن خدایا چرا دنیا اینجوریه اخه

فاطمه زهرا

واقعا حرفتو قبول دارم خعلی دختر بودن سخته علاوه بر اذیت ها و سختی ها باید مورد توهین و محدودیت های مزخرفشونم باشیم اصلا من نمدونم خدا برای چی دختر و افرید ک انقدر عذاب بکشهههه اخههه لعنت ب این دنیا

مانی

برا پسرا هم همینه من می‌خوام ی لباس بخرم هی میگه اینو نباید بپوشی یا این بدرد نمیخوره😕

پ.ف

وای دقیقا حتی با اینکه باهاشون مشکل نداریم به همه چی مون گیر میدن از رفتن به بیرون تا انتخاب رشته
واقعا کمک

پ.ف

چطور از یه طرف میگن باید روی پای خودت بایستی و کار فلان و بهمان بعد از یهطرف نمیتونی بری بیرون☹️

دایانا

شماها ۱۳ سالتونه من ۱۹ سالمه و تو خونه زندونی ام و نه تنهایی نه با دوستام بیرون نرفتم

ماه

منم خیل ناراحتم و دلم گرفته . هیچوقت نمیتونم اونی که دلم میخاد باشم هیچوقت . همیشه تنهایی گریه میکنم از همه چی بدم میاد همه چی تکراریه . چهارساله نرفتم بیرون کمبود ویتامین دی گرفتم . خدا خودش کمکمون کنه . منم همسن توعم

نمیدونم.

من میفهمم..

ناشناس

منم با ۱۶ سال سن فقط ما مامانم میتونم برم بیرون هیچ دوستیم ندارم و دوستاایم که داشتم بخاطر اینکه نمیتونستم باهاشون بیرون برمو باهاشون وقت بگذرونم ترکم کردن یه خواهر بیست ساله ام دارم ولی اونم نمیتونم زندگیشو خودش کنترل کنه پدرم خیلی سخت گیره و همش فکر میکنه… بیشتر بخوانید.

ناشناس

نه دوست عزیز من ۱۷ سالمه

محدود

یکی مث خود م من حتی ت گوشیم هم سنی ندارم دوست ندارم باهاش چت کنم مامانم مجبورم کرد ازشون فاصله بگیرم

..

در بین این همه درد ترجیح میدم فقط سکوت کنم
فقط میخام بگم هیچ کی بدون درد نیس
خیلی دلم گرفته بود گفتم بیام بنویسم اروم شم ولی چ فایده 🙃🙂
امیدوارم حال تموم کسایی ک اینجا چیزی نوشت اوکی شه ب زود 🙃

نازنین

سلام . راستش من باره اوله که اینجام و باره اوله که دارم در یک سایتی دیگاهی از خودمو میزارم . من همین الان از یه جنگ بزرگ با مادر و پدرم برگشتم . از وقتی یادمه من با خانوادم مشکل داشتم من ۲۰ سالمه ولی اینو میخوام بگم که… بیشتر بخوانید.

فوق بدبخت

دقیقا موقع راستگویی میزنن تو دهن آدم
پس آدم مجبور به دروغگویی میشه

چلسی

عالی

ناشناس

منم میبینم دوستام چقدر با ماماناشون رفیقن ولی من حتی نمیتونم از کارای عادیم براش بگم باید تو خونه بشینم و یا کارامو مخفیانه انجام بدم ک کسی نفهمه ب غیرت داداسم بر نخوره ک خاهرش میخواد زندگی کنه ن تو زندون باشه

لادن

عزیزم هرچی بزرگتر بشی فرقی نداره بازم برا اونا همون بچه ای که نیاز به مراقبت داره و بجای حمایت کردن و پشتیبانی ازت فقط جلوتو میگیرن و محدودیتهات کم که نه فقط با خودت بزرگتر میشن مطمین باش.

Zhra

منم دقیقا 20 سالمه و مثل تو داداش غیرتی دارم و نصف سختگیریا و مخالفتا هم زیر سر اونه
فقط دعا میکنم خدا به فریاد هممون برسه چون خود من به شخصه حالم خیلی بده

ثنا

سلام . ۱۴ سالمه اسمم هم ثناست من الان هشتمم ، از پارسال که تیزهوشان قبول شدم . پدرم برام تبلت خریده ، خب اشکال هم نداره یکم دیر شده . بچه تر که بودم کلی فیلم و سینمایی بود که دلم میخواست ببینم و فکر میکردم وقتی گوشی دار… بیشتر بخوانید.

رهام

تو حالا گریت هم میاد من حتی اجازه گریه کردن هم ندارم 😐

مانی

😂😂

ارمیتا

😂دقیقا بدشونم میگیره وقتی گریه میکنی باید بریزی تو خودت

ناجی

من هربار واسه این قضیه گریه میکنم بیشتر کتک میخورم گریه هم نکنم دوباره فکر میکنن درد نگرفت دوباره بیشتر کتک میزنن😐😐🙂

بی نام

دقیقااا:))))))

ملیکا

ببین گلم بچه از کلاس هفتم اینستا مجازه ۱۵ سالگی هم تلگرام

فوق بدبخت

ننه بابای من که میگن ۲۰ سالگی گوشی برات میخریم
شما دخترا که نمیفهمین چه دردیه فقط اون یه ذره ای که تن صداشونو بالا میبرن فک میکنین دعواعه من الان مگس کش و خط کش فلزی برام عادیه

هانی

😭😭

هیچ...

برای منم سیخ کباب

ناشناس

چرا نمیفهمیم خوبم میفهمیم درسته شما پسرا هم محدودیت هایی دارین ولی قطعا اندازه ما نیست

منم دیگه…

شما دخترا که نمیفهمین؟
دوست عزیز میشه توضیح بدی که چه ربطی به دختر و پسر بودن داره؟ چرا همه چیزو ربط میدین به جنسیت؟

زنده ام ک چی

من کل زندگیم همینه از موقعی که به این جهنم به دنیا اومدم تا الان

نمد

من هرجور میخوام مثبت باشم به این دنیا که بتونم درست کنم این وضعیتو باز یه طرف خدا با چوب میزنه تو کمرم میگه گمشو تو که لیاقت نداشتی حتی افریده شی چه حرفا میاد میگه من امید دارم درست شه:)

دانیال

اینها ناامیدی.این حرفو نزن.حدیث داریم خدا وند بر اساس گمان بنده خودش با اون بنده رفتار می کنه.اگر به خدا بد بین باشی خوب همونطور باهات رفتار می کنه ولی امید وار باشی ناامیدی نمی کنه

ستاره

هعی درکت میکنم منم نه اینستا داشتم نه تلگرام اصلا اجازه نمیدادن بعدش الان خودم یواشکی اینستا و تلگرام ریختم اونا نمیدونن مجبورم اخه نمیتونم دیگه تحمل کنم این وضعو شبا با کلی گریه خوابم مبیره روزا با بغض تموم میشه فقط بلدن بگن ما سلاه تو رو میخوایم …… بیشتر بخوانید.

M d

سلام من سیزده سالمه و از بیشتر نظر ها آزادم ولی تو لباس پوشیدن مشکل وحشتناکی با مادرم دارم یعنی اصلا از لباس کوتاه خوشش نمیاد نظر من درمورد لباس اصلا براشون مهم نیست واقعا نمیدونم چرا باید تو این سن درگیر شم باهاشون هم سن و سالای خودمو میبینم… بیشتر بخوانید.

فاطمه

شماها که سنتون کمه درسته که بازم نباید از حقوق طبیعی خودتون محروم بشید و امیدوارم هممون زودتر ازین وضعیت دربیایم ولی وقتی اظهار نظر نکنید ماها که بیست سال بالاییم کمتر احساس بدبختی میکنیم😅💔

هلیا

😓😓مامان و بابام هی بهم شک میکنن فکر میکنن من بهشون درمورد هر چیزی دروغ میگم ولی اینطور نیس فکر میکنن دوستای من بدن هر وقت میخوام تنها باشم و اهنگ گوش کنم گیر میدن که بلند شو این کارو کن اون کارو کن هر وقت گوشی بازی میکنم فکر… بیشتر بخوانید.

نادیا

اخیییی عزیزم… به نظرم یبار بشین باهاشون قشنگ صحبت کن. گوشیت هم بهشون نشون بده و بگو وقتی سرت تو گوشی چیکار میکنی… صحبت کردن با ملایمت می تونه بیشتر مشکلات رو حل کنه….

کاربر ناشناس

یه حرفی میزنی ها اینجوری که بیشتر شک میکنن

زهرا

آخی دوست عزیزم ایشون اسکل نیستن اگه با صحبت کردن چیزی حل میشد الان هیچ کدوم از اینا مشکل نداشتن

فوق بدبخت

این معلومه یا مادره یا پدره

به احتمال بیشتر مادره

ایناز

هلیا منم این شکلی ام اصلا مامان بابام اجازه چت بهم نمدن و اگه در مورد یه ادم مشهور حرف بزنم میگن باز رفتی با کی چت کردی خیلی سخته همش بهم مشکوک میشن و کلی تهمت بهم میگن و کلی چیز رو برام ممنوع کردن رمان و بی تی… بیشتر بخوانید.

BTS

وایی دقیقا منم مث توام همش میگم ادای اینو اونو در میاری یا دوستات بدن دیوونم کردن

فوق بدبخت

با تو موافقم چقدر وصف ناپذیر

دقیقا به منم اجازه چت نمیدن میگن عوض میشی اخلاقت تغییر میکه و …

محمد جواد

چه قدر شبیه همیم فقط من پسرم. توی یک خانواده ی خیلی مذهبی و پولدار هستم که اگه بخوام درمورد مشکلاتم هرف بزنم میگن نونت کمه بابات پول نداره. یه خواهر داشتم که ازمن ۶ سال بزرگ تر بود یعنی ۱۸ سالش بود همش بهش گیر میدادن بزور توی ۱۴… بیشتر بخوانید.

مرگ

سلام من زیاد برادرم بهم گیر میده نمیزاره برم بیرون گوشیمو چک میکنه شک داره بهم اعتماد نداره خسته شدم ترو خدا کمک کنید دیگه نمیکشم

رومینا

بردار منم همینه خیلی رو عصابه مامان و بابامم طرفداریشو میکنن

ناشناس

داداش همینن ازادی از خواهرا میگیرن نمیشه کاریشون کرد

بد بخت

مگ داداشا هم گیر میدن
خوب شد من داداش ندارم:)

دلوین

متاسفانه مامان بنده مامان من هم دقیقا دقیقا دقیقا مثل مامان کاربر ها هلیا و کیمیا هست🙄
زهرا هستم😊.

رهام

خدارو شکر نه دوست دختر دارم نه بازی از بس گفتن و اعصابمو خورد کردن خودم زدم بازیامو پاک کردم 😐😂

Salam

بازی تو گوشی چشم رو ضعیف میکنه

فوق بدبخت

این مطمئنا یه مادر یا پدره

یکی مثل این آقای فوق بدبخت

تو خیلی شبیه به منی. ۱۶ سالمه چندماهه دیگه ۱۷ سالم میشه بعد مادرم گوشیمو ازم گرفت گفت باید درست و بخونی موفق بشی کنکور قبول بشی و …. بابااااا مگه من دل ندارم خب گوشی منم مثل بقیه مردم مثل آدم بهم بدین😐 یه بازی دارم اگه اسمشو تاحالا… بیشتر بخوانید.

بی نام

دقیقاا هر موقع میخام با دوستام برم بیرون باید التماسشونو بکنم:) با اینکه اصلا ازم چیزی تاحالا ندیدن ولی نمیدونم چرا برای ی بیرون رفتن ساده انقدر بهم گیر میدن بهم میگن تو فلانی بمانی میخای بری تو خیابون پسرا بییننت تیپ بزنی فلان:) ولی به کدوم جرمی؟ مگه چی… بیشتر بخوانید.

علی۸۲

و منی که پسرم ۲۰ سالمه و خونواده ای کاااملا متفاااوت دارم که روحیه و عقاید و اعتقادات بچشون مهم نی اونی خودشون میگن مهمه مامانم میاد میگ سرت زیاد تو گوشی باشه دارو‌قاطی غذات میکنم تا همیشه تو خواب باشی بهش گفتم یعنی حاضری روحیه بچه ت خراب بشه… بیشتر بخوانید.

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط علی۸۲
ساحل

من محدود نیستم و پدر و مادرم همه چیز رو برام فراهم کردن … فقط نمیزارن من برم بیرون فکر میکنن هر دختری بره بیرون وله🥺🥺🥺🥺🥺

ه ل ی

منم دقیقا عین تو ام

ی بدبخت بیچاره

خواهش میکنم تا آخر بخون سلام من رونیام و تازه ۱۳ سالم شده… واقعا نمی‌دونم چیکار کنم خانوادم همش تحقیرم میکنن و علایم رو مسخره میکنن. امروز داشتم با مامانم حرف میزدم و بعدش بهش عکس نشون ی سلبریتی نشون دادم و گفتم مامان این زنه سلبریتی مورد علاقمه، هم… بیشتر بخوانید.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط ی بدبخت بیچاره
بدبخترین

درست مثل مال من هستش بدختی من بابام هم اینطوریه

محدثه

دقیقا مامان من هم اینجوری خیلی به رویا های مسخره میکنه زندگی خوبی که واسه من درست نکرده آبجیم هم تحریکش میکنه وایسا از اول تعریف کنم من ۱۴ سالمه و یک آبجی دارم که از خودم ۷سال کوچیک تره مامانم فقط اونو دوست به مامانم میگم ۲۰ گرفتم (امتحان… بیشتر بخوانید.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط محدثه
فوق بدبخت

منم مث تو

علاقه دارم به الکترونیک و مدارات و اینا
حالا بابام چون خودش علاقه داشته فنی حرفه ای رفته چیزی نمیگه ولی مامانم میگه برو درستو بخون تموم فکر و ذکرت الکترونیک و اینا نباشه دیگه من موندم چیکار کنم

نسترن

برو سمت علاقت اما تلاش کن براش حرف کسی برات مهم نباشه

آرمی:)💜

فقط خدا بهت صبر بده عزیزم💔

نرگس

محدثه واقعا این حرفی ک زدی خیلی غمگین بود واقعا نمیدونم‌‌چی‌بگم کاشکی بتونم بغلت کنم بگم عیبی نداره تحمل کن واقعا خیلی خیلی ناراحت شدم فقط میتونم بهت بگم لطفا تسلیم مامان بابات نشو خودت راه خودت رو پیش بگیر و‌تحمل کن و‌سعی نکن جروبحث‌کنی واقعا از صمیم قلبم امید… بیشتر بخوانید.

فوق بدبخت

به من که میگن همش درس بخون چه داری چه نداری

رها در قفس

همه خانواده هاجز تو اون فیلم ها اینجورین

مانی

منم دقیقا همینجوریم😭😭😭

علی

همه کامنتا دختر بودن. پس من چی بگم که یه پسر ۲۰ سالم ولی هیچ اختیاری از خودم ندارم؟
لعنت به این زندگی

مهدی

داداش همدردیم

هعی..خدایا...

مگه چون پسری نباید همچین مشکلاتی داشته باشی اصلا شما پسرا که حقه تونه…چون همه نگرانی خانواده ها به خاطره وجود و اسیب رسوندن شما به دختراس…
متاسفم برای خودم که بین همچین آدمایی زندگی میکنم…

Salam

کلا محدود کردن توی دختر و پسر چه فرقی داره وقتی پسر ها به دختر ها آسیب میرسونن مگه دختر نمیتونه به پسر آسیب برسونه ؟ نباید بین دختر و پسر فرق بزارن

فقط خداس ک معجزه میکنه

ینی واقعا تو میزان اسیب رسوندن دخترا به پسرا رو با میزان اسیب رسوندن پسرا ب دخترا مrایسه میکنی خودت خندت نمیگیره…

محمد جواد

زیاده روی نکن

Nora

در دلم غوغاس اما سکوت بهتر است

زهرا

بشینیم بگیم دخالت نکن
اونام میگن باشه
هه

رها

سلام من ۱۳ سالمه پدرم ذره ای به من محبت نمیکرد و نمیکنه و از بچگیم همش ی سری خاطرات بد یادم مونده که مثلا پدرم هی طعنه میزد بهم که چرا نیومدی سفره رو بچینی؟ فقط برای خوردن زرنگی یا مثلا همش یادمه وقتی با برادرم دعوا میکردم منو… بیشتر بخوانید.

علیم

خیلی درد میکشی میفهمم وی بدون خیلی بدتر از تو هم هست تحمل کن و از سقف بالاسرت را پیشرفت استاده کن…

....

رها جان منم 13 سالمه پدرم میگه شبا گوشی ساعت 10 بیرون و دقیقا با داد با من صحبت میکنه جوری که من یه روز نیست گریه نکنم هر موقع از کلاس نیام چون یکم میگم ای بابا میگیره داد و بیداد فوش میده همچین بلند داد میزنه کل خیابون… بیشتر بخوانید.

استاتیرا

ما خیلی شبیه همیم

فوق بدبخت

وای
من الان پسرم تو خونواده اصلا به من نگاه نمیشه ولی بابام موقع کار با گوشی میاد یهو از دستم میکشه میگه چرا رفتی تو این سایت چرا تو اون سایت و …

ستاره

منم امسال رفتم تو ۱۳ سال بخوام بگم بزار تنها برم تا دم در دو روز تو خونه حبسم میکنن که دیگه این حرفا رو نزنم😭

پعف😪🚶‍♀️

منم یکی دیگع مثل شماها و 18 سالمه هذکاری مکنم مامانم اشتباهای گذشتمو ب سرم میزنه اصلا نمیفهمه که من دیگه بزرگ شدم هی میگه تو واسه گوشیت رمز گزاشتی حتمن یک چیزی واسه پنهان کردن داری اما من هیچی ندارم اگع هم داشته باشم جوری رفتار نمکنه ک بخاهم… بیشتر بخوانید.

شقایق

سلام
این رفتارهای مقایسه‌گرانه پدر مادرها درست بشو نیس
شما اولیش نیستی آخریشم نیستی
راضیش کن برید پیش مشاور
درست میشه

Samin

دقیقا این مشکل رمز گذاشتن گوشی رو منم دارم

رها در قفس

چیزایی ک بدش می آید رو بذار کناراون چیزهایی ک خوشحالش میکنه رو انجام بده مطمئن باش موفق میشی🥲

هیچکس

هرکار کنی نمیشه بازم گیر میدن منم که دارم افسردگی میگیرم از این دنیا

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط هیچکس
آرام

من اینطوری ام که اصلا خوشم نمیاد درباره‌ی کارم توضیح بدم دوست دارم کارمو انجام بدموبعر نتیجه را بگم بخاطر همین هیچ وقت نمیتونم کارایی که میکنم باهاشون در میون بزارم چون اگه قبلش بهشون بگم نمیتونم اصلا کارم را پیش ببرم🤦‍♀️ یه مشکل دیگه ام که هست مامانم هر… بیشتر بخوانید.

زهرا

سلام من ۱۵ سالمه و در کل رابطم با مادرم خوبه ولی بیش از حد روس بیزون رفتن من کنترل داره و من تا این سن رسیدم حتی تنها مدرسه که روبرو خونمونه نرفتم چه برسه بیرون من همیسه با خانوادم با نهایت احترام و محبت رفتار کردم وروی باا… بیشتر بخوانید.

....

دقیقا درکت میکنم چجوری بگم همسنام روزی ده بار بیرونن من ی بار خواستم برم بیرون بهم گفت دیگه داری ولگرد در میای خراب در میای من تا الان هرچی خواستن گوش‌دادم ولی امروز که ی چی کوچیکه ازشون میخواستم گفتن نه تازه فهمیدم به علایق خودم اهمیت نمی‌دم همش… بیشتر بخوانید.

ی ادم مث بقیه

سلام 16 سالمع دیگ واقن بریدم… همه دوستام به خاطر سختگیری های پدرو مادرم ولم کردن خیلی داغونم حتی بیرونم نمیتونم برم ی روز که رفتم بیرون با دوستام که تولد دوستمونو تو کافی شاپ جشن بگیریم متوجه شدم که پدرم تمام مدت یواشکی منو پاییده و بعد اون ماجرا… بیشتر بخوانید.

زندانی

سلام من ۱۴ سالمه و امسال میرم تو ۱۵ دیگع واقعا خسته شدم مامان بابام تو همه چی بهم گیر میدن اصن رویا های منو نمیبینن بهم میگن تو باید دکتر شی مدام چکم میکنن شکاکن تو حجابم و نمازمم مدام باهاشون مشکل دارم اونا مذهبین ولی من ن حجاب… بیشتر بخوانید.

mida

وا…من واقعا درکتون نکردم این کامنتارو…ارزوی مرگشونو داری؟خدایی؟اگه بگم من 17 سالمه و خیلی بیشتر ازتو مشکل دارم باورم میکنی؟؟علاوه بر مشکلاتی که گفتی من کتک میخورم تهدید به مرگ شدم اگه نمره های دلخواهشونو واسشون نیارم ده تا حرف تو عصبانیت و حتی شرایط عادی خوردم که کاشکی اون… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

سلام من ۱۲سالمه
مامان بابام تو همه چی بهم گیر میدن مامانم مدام گوشیم رو چک می‌کنه
دیگه بریدم
بعضی وقت ها آنقدر عصبی میشم که می‌توان خودم رو بکشم

Asal

من هم دقیقا مثل ت هستم شبها زود باید بخواب گوشی برای خودم دارم اما سیمکارت ندارم بهم گیر میدن و خب من هم چون ی دختر هیلی حساسم سر عر چیز کوچیکی گریه میکنم و……. اره گیر میدن حتی با بعضی حرفاشون کمر ادم میشکنه پدرم بعضی وقتا ک… بیشتر بخوانید.

بیچاره

بنظرم تو گوشین همه چیز رو پاک کن هر دفعه چک کرد ببینه. چیزی نداری بعد ولی ما کریم تو گوشی شون میگن چیکار میکنی

Asal

حرفات عالیع همین!:)

نگار

منم همینطور خانواده ما هم یه خانواده خیلی مذهبیه.هی مداممممم بهم میگن حجابتو درست کن نمازتو پاشو بخون بعدم میگن نا شکری نکن ما صلاحتو میخوایم.هی به درسم گیر میدن جوری که درس شده مهم ترین فکر و ذکرشون حتی از منم مهم تر.دو بار تلاش کردم خودکشی کنم هر… بیشتر بخوانید.

ستاره

درکت میکنم منم هیچ دوستی ندارم بابامم تا یه سنی نمیزاشت برم مدرسه خیلی کنترلم میکردن چون مامان بابای من پولدارن انقدر مغرور شدن که همه ناراحتی های قدیمیشون رو رو سر من خالی میکنن من کلا هیچ دوستی نداشتم از بچگی یه نفر بود پسر بود باهاش بازی میکردم… بیشتر بخوانید.

Aida

سلام من چند روز دیگه ۲۱ ساله میشم و واقعا خجالت آوره که میبینم هنوز تو این سن یسری محدودیت های الکی مانع پیشرفتمن وقتی که ۱۸ سالم بود با خودم میگفتم اگه ۲۰ ساله شم دیگه میتونم برای خودم تصمیم بگیرم اما الان که ۲۱ سالمه میبینم هیچ فرقی… بیشتر بخوانید.

Someone

خب…من‌ کلاس یازدهمم. و اوضاع خانواده طوریه که بخاطر ۱۸ گرفتن تحدید به پاره شدن کتاب هام میشم. میدونم اوضام آنچنان خوب نیس،حتی بهشون گفتم منو ببرن پیش مشاور چون ققط نیاز دارم یکی حرفام رو بشنوه . حریم خصوصی ندارم. چک شدن موبایلم و واتساب و…حتی اجازه ی نصب… بیشتر بخوانید.

Aida

تنها زمان هست که درستش میکنه و امیدوارم زمانش هر چه زودتر فرا برسه

نرگس

اوک منم اینحوریم 🙂 همه چیم به باد فنا رفت همه چیمو پاک کردن 🙂 فقط میتونم بگم لطفا صبور باشو تحمل کن عیبی نداره…عیبی نداره

رستا

سلام همتون رو درک میکنم از اعماق وجودم تازه باز من اکثریت کامنتا رو خوندم خیلی زندگی تون بهتره یعنی منی که غیر از کنترل شدن شدید توسط پدر و مادرم ، هزاران هزاران مشکل دیگه رو هم خود خدا گذاشته جلو پام باید چی بگم ۱۳ سالمه البته راستش… بیشتر بخوانید.

هعی..خدایا...

خیلی ناراحت شدم برات…ولی هیچوقت نگو از همه بد ترم…چون تو از دل آدما و مشکلاتشون خبر نداری و این بدون اونایی هم که پدر مادر شون مثل پدر مادر تو نیست و ناپدر و نامادری ندارن تو یه چیز دیگه شعور پدر مادرشون کمه ..من دانشجوام و یه پدر… بیشتر بخوانید.

فوق بدبخت

وای وای وای

من الان پس برم خدامو شکر کنم

بجای غر زدن

زهرا

سلام من ۲۰ سالمه با این سن تنها نمیتونم برم بیرون حق ندارم با دوستام بیرون برم حق ندارم با جنس مخالف دوست بشم یک لحظه هم تنهام نمیزاره مامانم اصلا بهم اعتماد نمیکه فکر میکنن من اگه تنها برم بیرون یا با دوستام برن قراره چه اتفاقی بیوفته بابام… بیشتر بخوانید.

نازی

من 22 سالم هست و هنوز هم مشکل دارم حتی سر کار هم خودشون باید منو ببرن و بیارن واقعا خسته شدم

هعی..خدایا...

خب دیگه داشت حالم بهم‌میخورد چون همه کاربرا ۱۳ یا ۱۵ سالشون بود و ناله میکردند…منم ۲۰ سالمه و الان دانشگاهامون مجازی بوده از ترم اولم …فک کنم اگه حضوری بشه منو بخان ببرن دانشگاه و بیارن…واقعا مسخرست زندگیم…بعد همشم میگن تو باید زرنگ باشی بفهمی… از نگاهشون میخونم که… بیشتر بخوانید.

نازی

متاسفانه برا من دو ترم حضوری بود و همش بابام منو می برد فقط برگشت اونم شاید چند بار بیشتر نشد با مترو برگشتم خونه خیلی جلوی هم دانشگاهیام خجالت می کشیدم اخه اکثرا خودشون ماشین داشتن

Salam

سلام خب یواشکی برو خارج تا دیگه دستشون بهت نرسه و مستقل بشو و کار پیدا کن

رها در قفس

😐آره اونام میگن بفرمایید

رها در قفس

اگه دوستات خوب باشن هیچ وقت بخاطر حجابی ک داری مسخرت نمیکنن…

بدبخت 2

به خاطر حجابش مسخرش نمیکنن به خاطر این مسخرش میکنن که مامان باباش هنور اجازه نمیدن بره بیرون

کاربر ناشناس

ی مادر کنترل گر منو تا مرز خودکشی برده، 28سالمه، افسردم، داغون، بی اعتمادبنفس ، گوشه گیر. الانم فقط و فقط دنبال اینم ک رفتارای غلطشو ب روش بیارمو انتقام بگیرم……

سایه

سلام دوست عزیز. من هم شرایط مشابه شما رو دارم. تمام تلاشم توانمتد تر شدنه. تا حدی که کنترل های پدر و مادرم روم تاثیری نذاره و بتونم راحت تر به اهدافم برسم. متاسفانه حتی ازدواجم رو هم سعی دارن کنترل کنن و این مساله شدیدا نگرانم کرده. افزایش آگاهی… بیشتر بخوانید.

مینو

منم درد هام مثل شما مادرم دانشگاه میره ویه عالمه درس داره منم برای اینکه مزاحمش نشه نه کاری میکنم نه حرف می زنم بعد وقتی یه چیزی رو اشتباه میکنه یا یه اتفاق دیگه ای می افته اگر من نزدیک اون باشم سریعدمی ندازه گردن من بعد از ۱۲… بیشتر بخوانید.

ZH

من‌یکی از دوستام اینجوریه و واقعا تحت فشاره و افسرده شده موندم‌چیکاد کنم‌از طرفی هم‌مشکل قلبی داره ولی از سر لجم ک شده به خانوادش نمیگه حتی انگار بدش نمیاد ی بلایی سرش بیاد خیلی میترسم‌

کیمیا

من بدبخت فقط ۱۳ سالمه همش مامانم گیر میده گوشیمو هک کرده هر کاری مسکنمو میبینه دیگه دارم دبوونه میشم از بابام خواستم یه گوشی بهتر برام بگیره مامانم هی میگه نه همش فکر میکنن گوشی یعنی گار زشت یعنی بری چیزای بی ادبانه ببینی من اصلا اینجوری نیستم چند… بیشتر بخوانید.

.

دقیقااااااا

RO

😔😭😭😭😭خوش بحال تو من حتی گوشی خودمو ندارم هیچ حریم خوصوصی نرارم😭مدام بهم گیر میدن تو لباس پوشیدن،طرز حرف زدن،دوستام،اصلا احترام نمیزارن منم دقیقا شرایطی مثل تو رو دارم انگار داشتم حرف های خودم رو میخودم نمیدونم چیکار کنم ازشون متنفرم.نمیدونم چطوری رفتارکنم🤦🏻‍♀️

زهرا

۲۲ سالمه همش میخوام روشن فکر باشم نمیشه خانواده ی معصب دارم همش گیر میدن همه چی تو ازدواج میبینن همش میگه کاری به موهات نداشته باش حق نداری رنگ کنی وگرنه خواستگار پیدا نمیشه این کار نکن اون کار نکن آخه نمیفهمم چه ربطی داره دیگه از دستشون خسته… بیشتر بخوانید.

بهاره

من ۲۷ سالمه رشتم پزشکیه ، فردا برای همیشه برای ادامه تحصیل میرم از این کشور و ی جورایی میشه گفت از خانوادم فرار میکنم امروز برای اولین بار از سر گیر های پدر مادرم موهای صورتم با ابرو هامو برداشتم اگه بدونید چقدر مامانم دعوام کرد اون هیچوقت منو… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

دقیقا واقعا خستم

...

راضیش کن باهم برید پیش مشاور

سروناز

دقیقااااا منم بدبختم فقط 14 سالمه

....

سلام من ۱۲ سالمه ….. مامانم همش بهم گیر میده همش باهام دعوا میکنه همش کارتی بعد اینو اونو به رخم میکشه که تو این کارو نکن همش تو جمع زایم میکنه همش منو تحقیر میکنه همش بهم فحش میده بابام خیلی خوبه همش باهام خوب رفتار میکنه خیلی دوسم… بیشتر بخوانید.

پرنسس غم ها

شما باید ارزو نکنید ک مادرتان بمیره مطمعن باش بعد مدت ها از این حرفت پشیمون میشی

نگین

ببین عیزم من 17 سالمه هم سن ت بودم همینجوری بود باید بزرگ شی و اینا رو بفهمی من الان خیلی راحتم و هر کاری بخوام انجام میدم و حتا مامانم میدونه دوست پسر دارم . فقط باید بزرگ شی و ب مامان بابات وقت بدی . ت هنوز خیلییییی… بیشتر بخوانید.

ایدا

بخدا خسته شدم 15 سالمه همش بهم گیر میدن😭😭😓 دیگه خسته شدم دلم میخواد بمیر هر کاری میکنم بهم گیر مدن حتا نمیزان خونه دختر عموم وو دختر دایم هم برم بخدا دیگه نمیکشم 😢😢وقتی هم به دوستام یا اشنااام زنگ میزنم بهم گیر میدن دیگه میخوام خو کشی کنم… بیشتر بخوانید.

ناشناس

من ی دختر۱۵سالم و اسمم نگینه خانوادم خیلی کنترلم میکنن خستم کردن بعضی وقتا دوس دارم خودمو بکشم خسته شدم خانواده من جورین همچیو بد میدونن

F

سلام دوست من خودکشی شاید واسه حس انتقام از بقیه باشه و اینکه از شرایط کنونی راحت بشی ولی آیا می ارزه که واسه سختی های الان خوشی های وقتی دانشجو شدی و ازدواج کردی و… رو از دست بدی . سن شما همه پدر ها گیر میدن من خودم… بیشتر بخوانید.

ناشناس

تو که بابات خوبه دیگ چ مرگته😑ما حتی بابامونم بدتره😒

پروانه ی طلایی

آره دقیقا کاش حداقل بابام روشن فکر و خوب بود سر همه چی بهم گیر میده بابا منم دیگه حق انتخاب دارم احساس میکنم که سنم کمتر بود قبلاً ها آزادیم بیشتر بود علکی بهم شک میکنن یا همه چیز رو بد میبینن به هر حال دیوونم کردن کاش یه… بیشتر بخوانید.

hk

اره بخدا خخخخخ

M

تو سن تو عادیه تو سن ۱۲ سالگی و ۱۳ سالگی بیشترین گیردادنه ولی منی که ۱۶ سالمه حق بیرون رفتن ندارم یا حق انتخاب تو کارهام حق انتخاب رشته ام

F

من که ۱۹ سالم هم هست همین وضعیت دارم … . اشکال نداره تحمل میکنیم بالاخره تموم میشه…

حدیث

مامان من همش اشتباهاتمو به روم میاره اذیتم میکنه کارایی که گفتینو نمیشه با مامانو بابام بکنم چون منو بی عرضه فرض میکنن من دیگه نمیتونم بخدا وارم به خود کشی کشید رفتم بالای پشت بوم خونمون به پام رو هوا بود بخدا بخخاطر دوستم برگشتم وگرنه امیدی به زندگیم… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

دوست عزیزم دنیا خیلی به امثال ما بدهکار ، غصه نخور

ناشناس

من ی پسر ۱۳ ساله ام و ب گیم علاقه دارم و می‌خوام بصورت حرفه ای گیم رو دنبال کنم ولی خب مادر و پدرم نمی‌زارم همش محدودیت میزان واسم همش ب همه چیم گیر میدم هزار بارم بهشون توضیح دادم ک می‌خوام از گیم پول در بیارم و حرفه… بیشتر بخوانید.

رهام

تو ذهن پدر و مادرا گیم هیچ ارزشی ندارع و یه چیز پوچه درصورتی که میگن از گوشیت پول در بیار ولی نمیذارن

نام ؟ هه اینقدر تحقیر شدم صدتا اسم دارم

سلام . من همتون رو درک میکنم . اسم من رضاست 15 سالمه . من از زندگیم زیاد راضی نیستم که دلایل زیادی دارم . وقتی که 12 سالم بود یک بازی درست حسابی برای خودم نصب کردم و وقتی خانوادم فهمیدن از اون موقع همه چیز بدتر و بدتر… بیشتر بخوانید.

من رو کسی درک نمیکنه🥺🥺🥺🥺

M.T

بخدا دیگه خسته شدم از این زندگی هی بابامو مامانم گیر میدن ک زود بیا خونه با این نگرد اون کارو کن کجا بودی
همش تو خونه دعوا مرافه دارم
آخه خدا چ وضشه خودت درستش کن
موندم چیکار کنم انقدی خسته شدم ک میخوام خودمو راحت کنم😞

ناشناس

سلام من کلاس پنجمم من بابام خیلی بد اخلاق
از صبح تا شب خونه میمونم و فقط ساعت 7 شب میرم بیرون و ساعت 8 ميام خونه و بابام اومدنی فقط ميزنه دعوام میکنه ميگه از این به بعد اصلا حق نداری پاتو بزارید بیرون
توروخدا کمکم کنید

آرمی:)💜

من نه میتونم از خونه برم بیرون با دوستام، نه میتونم برم خونه هاشون، نه نمیتونم حتی برم تولد دوستام تو خونه هاشون، یه کلاس زبان هم بزور میرم اینم بابام خودش منو گزاشته ولی خب حالا به جز اینا.. وای اشکام:)🥲 من حتی اجازه خرید یه چیز کوچیکی که… بیشتر بخوانید.

علی

سلام من کلاس دهمم دانش آموز مدرسه تیزهوشان و کل زندگی‌م با درس خوندن خلاصه میشه یعنی خودمم از درس خوندن لذت میبرم کل روز رو تو اتاقم و با هر تستی که حل میکنم کیف میکنم ولی متاسفانه همین روزی ۱ ساعتی که حالا یا میخوام ناهار بخورم یا… بیشتر بخوانید.

ندا

من ندام 16 ساله
خواهرم خیلی فوضولی میکنه توی کارام همش میخاد من مثل اون باشم
ولی زندگیه خودمه همش سرک میکشه
مامانمم وقتی میخام یه کاری کنم میگه بزار خواهرت ببینم چی میگه
اصلا نمیدونن ک من خودم میتونم یه کاری کنم
همش خواهرم
تروخدا کمکم کنید ک چیکارکنم

رهام

سید من خودم یه خواهر ناتنی دارم همش اونو الگوی من می کنن و میگن دوستاش همه اطرافشن با گوشیش ور نمیره در صورتی که هر وقت میاد پیشمون همش تو گوشیه و نه پدر ناتنیم نه مادر خودش اصلا بعضی دوستاشو نمیشناسن

فاطی

واااای منم همین مشکلو دارم انگارمامانم از خواهرم میترسه هرچی اون بگه بایدانجام شه

یه دختر مستقل

پدر مادر من بهم میگن تا دختر تا مجرده اختیارش با پدر مادرش بعدشم با شوهرش آخه این کارایی ک اینا باهام میکنن داره منو ب باد میده من حق هیچ کاری ندارم

عاصی

من 18 سالمه و تا حالا گوشی نداشتم الان که دانشگاه قبول شدم برام گوشی خریدن پیش حودم میگفتم اگه بزرگ تر شم فشارشون از روم برداشته میشه اما الان که دارم با گوشی اهنگ گوش میدم بابام بهم میگه داری با گوشی حرف میزنی و با داد گفت اگر… بیشتر بخوانید.

ینفر

سلام بچه ها من ۱۵ سالمه و از چند ماه قبل، یه گوشی مستقل دارم ب اصطلاح… البته مستقل ک چ عرض کنم هروقت گوشیو بزارم زمین بابامامانم اونو چکش میکنن… واقعا حال ن ارتباط مجازی و ن واقعی با جنس مخالف رو اصلا اصلا ندارم این موردو بارها ثابت… بیشتر بخوانید.

ستایش

سلام من ستایش هستم ۱۳ سالمه واقا خسته شدم از این همه سختگیری. بچه ها از سن ۱۲ تا ۱۵ سالگی دچار یه افسردگی میشن که یک چیز طبیعی است که والدین اصلا درکش نمیکنن . اینکه دائم آدم دلش میخواد از زندگی خلاص بشه و همش گریه کنه .… بیشتر بخوانید.

شقایق

سلام ستایش جان
مشکل شما اینه خودت رو با بقیه بچه‌ها مقایسه میکنی
تو کشورهای دیگه تا قبل ۱۸سالگی نوجوانان آزادی خاصی ندارن
این اشتباه رو نکن
رابطه‌ت رو با مادرت صمیمی تر کن درست میشه ایشالله😊

رهام

دوست عزیز کار من به جایی رسیده که حتی مادرم که پاره تنشم پشت منو خالی کرده

بیچاره

اره ولی اونا ازادی بیشتری دارن حتی دعوا که میکنن. ولی فرق داره و من از مقایسه بدم میاد مامانم منم با ی خرخون کلاس که البته خیلی اهل بازیه فقط درس زیاد میخونه مقایسه میکنه

مهدی

سلام چرا اینقدر خودتو اذیت می کنی یک اشتباه بود دیگه قرار نیست که تا آخر عمر اشتباه نکنی البته درکت می کنم این از سخت‌گیری هایی هست که خانواده برات در نظر میگیرن

تهمینه

سلام من ۱۷ سالمه و امسال کنکور دارم.متاسفانه پدر و مادرم اصلا شرایط منو واسه درس خوندن درک نمیکنن و همش کار اای اضافی خونه رو روی گردن من میندازن و میگن که اینا وظیفه توئه و باید انجامش بدی و اصلا نمیفهمن ه چه شرایط حساسی دارم از طرف… بیشتر بخوانید.

شقایق

سلام عزیزم امیدوارم که موفق باشی امسال مهمترین سال زندگیته پس خودت رو با اینکه مادر پدرت چیکار میکنن درگیر نکن برنامه‌ریزی درست رو جوری بذار که به کارایی که اونا میگن هم برسی و اگر نظر منه ۲۱ ساله رو میخوایی رمز گوشیتو بردار… یا اینکه گوشیتو جلوی چشمشون… بیشتر بخوانید.

army bts

منم 13 سالمه و مامان و بابام خیلی بهم گیر میدن همش شک میکنن نمیزارن با دوستم حرف بزنم فقط میگن درس بخون حتی به خاطر علایقم منو همش سرزنش میکنن فکر میکنن همه ی دوستام بدن ازشون میترسم به نظرم سختگیری هم حدی داره همش بهم گیر میدن میخوان… بیشتر بخوانید.

hasan

نظراتو خوندم اکثرا زیر بیست سالید خنده دار بود برام حرفاتون چون من یه پسر 23 ساله ام که هنوز ده سالشه از دید خانواده بقیه شو خودتون میتونید بفهمید که چه عذابایی کشیدم (: 💔

Zra

آقا من هیچ وقت تنهایی جایی نرفتم یه بار ساعت 8 شب رفتم بیرون مث سگ از ترس میلرزیدم 😔اونجا بود که از خودم متنفر شدم

M

من مامان بابام نمی زارن برم بیرون خسته شدم حتا بعضی موقع ها می خوام حرف بزنم میگم خدایا من سوتی ندم دعوام نکنن….. یا چیز های دیگه اصلان نمی زارن برم بیرون یا حتا مامانم همیشه نمی زاره برم با دوستام بیرون 😔 همشیه قول میده و بهانه پیدا… بیشتر بخوانید.

خرگوش

منم بابام خیلی گیر میده و نظراتشو بهم تحمیل میکنه دیگه واقعا خسته شدم. از زبان بدم میاد و هی مجبورم میکنه برم هرسال همین بساطو داریم اصلا خیلی ادم غیرمنطقی ای هست و اصلا واسه نظرات ادم ارزش قائل نمیشه چیکار کنممم😢

Vronika

۱۳سالمه مامانم هی میگه از بچه های مردم یاد بگیر اینجور شدن اونجور شدن و….. بخدا دیگه خسته شدم درسته این حرفای همیشگیه ولی کسی نمیدونه که چطور بد دله ادموــمیشکنه بابا بزارین من حداقل انتخاب رشته کنم اونموقع هی سرکوب زنین اخه فرق گذاشتن تا کی؟وقتی به بچه های… بیشتر بخوانید.

رهام

یچه های مردم منظورشون مث که همون بیل گیتسیه که از درس به حایی نرسید و خودش راه زندگیشو ساخت پس ما چرا باید فقط با درس به حایی برسیم؟

بدبخت

سلام انقد باهام بدن که اصلا نگن بهتره میخواهم خود کشی کنم😥😥😥😥

علی

موفق باشی 😂😂

علی

من مامانم خیلی گیر میده همش میگه فلانی این کار رو کرد تو نکردی؟

عرفان رضایی

سلام من با پدرم خیلی خیلی مشکل دارم از نظر اون کل زنگی تو ظرف شستن و جارو کردن خونه و نون خریدن چشم گفتنه . اون به هیچ وجه به دستاورد های علمیم و درس خوبم وتلاش هایی که برا درس و مدرسه میکنم رو نمیبینه کلا فقط تو… بیشتر بخوانید.

محمد ماهان

آره منم اینطوری هستم. تمام بلاهایی که باباشون سرشون آورده رو دارن سر ما خالی میکنن

اهورا

منم درک میکنم ما خیلی شبیه هم هستیم دقیقا پدر منم اینجوریه خیلی خشک و بی احساس.دیگه احساس میکنم از زندگی سیر شدم همش میگه ظرف بشور نون بخر جارو کن درس بخونم ۱۳ سالمم هست .درسمم خیلی خوبه یعنی همش ۲۰ میگیرم ولی بازم قبول نداره. متنفرم ازش البته… بیشتر بخوانید.

رهام

قشنگ کپی منی داداش هیچ راهکاری بهت نمیتونم بگم مگر اینکه ازشون فاصله بگیری من دیگه کلا غید زندگیمو زدم و به هیچ چیزی اهمیت نمیدم من حتی مادرم پشتمو خالی کرده

Sogand

سلام خسته نباشید من یه دختر ۲۶ ساله ام ولی خیلی مشکلات دارم نمیدونم چجوری بگم چون شاید براتون خنده دار باشه مشکل من اخلاق بابام کاری کرده ک من حسرت بیرون رفتن تنهایی میخورم از اینکه نمیتونم جایی برم همش باید مامانم باهام باشه یا هر جا میرم مامانم… بیشتر بخوانید.

الیاس

پس یعنی تو نرفتی دانشگاهی جایی؟

فاطمه

عزیزم من قصد نداشتم کامنت بذارم تا زمانی که کامنت شما رو دیدم. من میدونم که آدم وقتی هیچ چاره ای نداشته باشه، وقتی دیگه هیچ نور امیدی نمیبینه یه همدردی کوچیک از بقیه چقدر روش تاثیر میذاره و میخوام بدونی من همدرد توام. من هم سن توام و مشکلاتی… بیشتر بخوانید.

خسته:)))

سلام .. یه دخترم ۱۶ سالمه و یه خواهر کوچیکتر یه خانواده مذهبی ، که خب البته با مذهبی بودنش مشکلی ندارم عادت کردم به اینکه به پوششم اخلاقی رفتارم حرفام علایقم و … گیر بدن مامانم زود عصبی میشه پدرم هم آدم ارومیه اما اگر با اعتقادات،و … مشکل… بیشتر بخوانید.

آرمی:)💜

دختر بودن مشکلات خودش رو داره گسر بودن هم همینجور، دوستان اگه همجنس خودتون رو درک میکنین جنس مخالف رو هم درک کنین با تشکر

MOTAHHARE

سلام من یه دختر هستم یه دختر که مادر و پدرش بیش از حد کنترلش میکنن یه راهکار بدید که باهاشون کنار بیام من تا میخوام نظر خودمو بگم میگن داری زبون درازی میکنی و طبق معمول هم که من باید دهنم رو ببندم که خدایی نکرده ناراحت نشن من… بیشتر بخوانید.

...

سلام من 13 سالمه مامان و بابام خیلی بهم گیر میدم بیشتر بابام دیگه کم مونده به نفس کشیدنمم گیر بده مامانم میزنتم و فهش میده ولی با خواهر کوچیکم مثل فرشته ها رفتار میکنن از 8 سالگیم تا الان یه گوشی مدل پایین دارم پیش دوستام ابروم رفته ولی… بیشتر بخوانید.

استاتیرا

تو از من خیلی زیاد تر خوشبخت تری خوشبحالت

بrfg

خوش به حالت من 15 سالمه پایین ترین گوشی سامسونگ دارم اونم خودم پول دادم نه ایکس باکس نه کنسول هیچی ندارم اجازه نمیدن برم بیرون ببعد میگن تو چرا دوست نداری دوست پیدا کن خب چجوری ؟؟ وقتی نمیذارن بریم بیرون درسم خیلی خیلی خوبه

ساحل

سلام من ساحلم ۱۳ سالمه مادر و پدرم من هیچ وقت نمیزارن با دوستام برم بیرون … دوستان من دختر های خوبی هستن باهاشون هم صحبت کردم ولی فایده ندارد 🥺🥺🥺😭😭😭

فوق بدبخت

خوشبه حالت

من الان ۱۳ سالمه گوشی غراضه مامانمم بایر با اجازه بردارم دست به هیچیش هم نزنم

زهرا

من پونزده سالمه . پدرم خیلی گیر میده . منطق و حرف منطقی رو هم کلا نمیشناسه . تعاریفی بسیار نامعقول برای خواسته هاش داره . خیلی خودبینه بعضی وقتا فکر میکنم خیلی عقده ای و تنهاس چون انگار میخواد با فشار اوردن رو من به احساس قدرت کنه .… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

چه جالب هم هم اسمیم هم پدرت دقیقا مثل بابایه من رفتار میکنه خیلی حس بدیه🤐

رهام

من از پنج سالگی مجبور به مستقل بودن شدم همش تو سرم می زدن الان ۱۴ سالمه و یجوری رفتار می کنن انگار هنوز همونم و هیچ تغییری نکردم همش میگه فک می کنی کی هستی حنتی مامانمم منو پشتمو خالی کرده هسو ارزشی نمیبینم

درد

ناموسا ببینید به کجا کشیده که اومدیم اینجا
همه درد هامونو میگیم
هعییییی

کنترل شده

اگه با حرف حل میشد که من قوی ترین زبانو دارم ولی حل نمیشه👌🏿☺️

رهام

واقعا نمی کشم ۱۴ سالمه و حتی یدونه دوست هم ندارم 😐میگن باید پیشرفت کنی باید درستو بخونی باید کلاساتو بری میگن هی تو گوشی نرو بخدا خودم اعصابم خورد شد هرچی برنامه داشتم زدم پاک کردم گفتن تلگرام نرو نرفتم گفتن با کسی حرف نزن نزدم گفتن کلا گوشی… بیشتر بخوانید.

بد بخت

انقد بد بختم که نگو میخوام خود کشی کنم

دکمه بازگشت به بالا