زیبایی

چگونه محل مناسب تتو را انتخاب کنیم؟

تتو از هنرهایی است که با وجود زیبایی خاص و جذاب، درصد ریسک بالایی هم دارد. زیرا تقریبا می توان گفت جوهری که به زیر پوست وارد می شود، همیشگی خواهد بود. زمانی که نزد فردی برای انجام خالکوبی یا همان تتو می روید، اولین سؤالی که از شما پرسیده می شود این است که ” در کجای بدن قصد تتو کردن دارید؟ ” چگونه می توانید جایی را انتخاب کنید که هم جذاب بوده و هم مطمئن باشید که در طول زمان و مخصوصا روی پوست که دائما در حال رشد است، همیشه همان قدر زیبا بوده و جذابیتش حفظ می شود؟ با فن تریکس همراه باشید تا نگاهی به این موضوع بیندازیم.

طرح تتو

1- طرح را در نظر بگیرید.

برای انتخاب طرح سؤالاتی مانند: از چه طرحی و چه نوع تتویی می خواهید استفاده کنید؟ بزرگ است یا کوچک؟ آیا جزئیاتی مانند سایه، گوشه و لبه دارد که اگر به دلیل نبود جا حذف شوند طرح به کلی به هم بریزد یا خیر؟ در این مرحله باید بدانید اولین گزینه هایی که باید در انتخاب مکان تتو مورد بررسی قرار گیرد، سایز طرح، جزئیات و میزان پیچیدگیِ آن می باشد. پس ابتدا این موارد را در نظر بگیرید.

1 محل و طرح مناسب تتو

2- برای طرح هایی مانند یک شخصیت یا عکس پرتره، مکان هایی را انتخاب کنید که بزرگ بوده و لازم نباشد با آن درگیر باشید.

زیرا باعث می شود فردی که این کار را انجام می دهد، به زحمت افتاده و کیفیت کار کاهش یابد. برای این نوع طرح ها، پشت بدن به دلیل اینکه هم وسیع بوده و هم منحنی هایی دارد که می تواند با طرح ادغام شود و جذابیت خاصی به آن بدهد، مناسب بوده و پرطرفدار هم می باشد. همچنین اگر طرح مورد نظرتان کمی کوچک تر باشد، باسن، ران و بازو نیز برای طرح های شخصیتی مناسب است.

2 محل و طرح مناسب تتو

3- برای طرح های کوچک و بدون جزئیات، هر جایی از بدن را می توان انتخاب کرد. مثلا اگر یک استیکر یا طرح لبخند روی محلی از پوست قرار گیرد که وسیع تر بوده و فضای خالی زیادی در اطراف خود دارد، تأثیرگذارتر خواهد بود. اما طرح های خاصی مانند یک جمله، نام خاص و چیزهایی از این قبیل، باید در جاهایی خاص قرار گیرد. معمولا این طرح ها اغلب پشت گوش، دور انگشت (مخصوصا اگر نام خاص باشد) و یا روی قوزک پا پیاده می شوند. برخی به دلیل خاص بودن طرح یا کلمه، آن را روی گوش تتو کرده و به جای زیبایی گوشواره از تتو استفاده می کنند. قسمت داخلی لب و زبان نیز برای این نوع طرح ها پرطرفدار است.

3 محل و طرح مناسب تتو

4- بعضی طرح ها فقط در صورتی زیبا به نظر می رسند، که روی عضو خاصی از بدن قرار بگیرند. برخی طرح ها مانند طرح های زنجیره ای (tribal band) یا زنجیرهای سلیب (rosary bead) مکان های خاصی دارند و نمی توان در هر جایی آن ها را خالکوبی یا تتو کرد. زیرا زیبا و جذاب به نظر نمی رسند. یعنی باید جایی را انتخاب کنید که فضای مناسب برای این کار وجود داشته باشد و فرد تتو کننده بتواند طرح را تکمیل کند. برای مثال مکان های مناسب بدن برای طرح های زنجیره ای، روی ساعد، دور تا دور بازو یا بالای قوزک پا می باشند و بهترین شکل را خواهند داشت.

4 محل و طرح مناسب تتو

تتو های عمومی و خصوصی

1- تتوی عمومی

آیا تتوی بدنتان باید همیشه در معرض عموم باشد یا خیر. گردن و گلو مکان هایی هستند که همیشه در معرض دید هستند. بسیاری از مردم دوست دارند با طرح تتوی خود عقاید و اعتقاداتشان را به نمایش بگذارند. بعضی نیز قصد دارند با این کار حرفی را به دیگران منتقل کنند. این افراد محلی را انتخاب می کنند که تتو همیشه و در هر شرایطی دیده شود. اما باید در نظر داشت که این کار رابطه ی مستقیمی با دید و نوع قضاوت مردم نسبت به فرد خواهد داشت و گاهی دیده می شود مردمی که در مقابل این افراد قرار می گیرند آن ها را کوته فکر پنداشته و کار تتو را دور از عقل می دانند. پس در انتخاب محل تتو بسیار دقت کنید و معیارهای اجتماعی زیادی مانند محل زندگی و انسان های اطراف را در نظر بگیرید.

5 محل و طرح مناسب تتو

2- تتوی نیمه خصوصی

برخی طرح ها عمومی نبوده و حالت نیمه خصوصی دارند. یعنی گاهی می توان آن ها را به نمایش گذاشت و گاهی خیر. برای این طرح ها باید مکانی هایی را انتخاب کنید که هم بتوان آن را پوشاند و هم در معرض دید قرار داد. پس در انتخاب محل تتو این نکته را نیز در نظر بگیرید که آیا می خواهید تتو را همیشه در معرض نمایش بگذارید یا فقط گاهی. مکان هایی مانند عضله ی ذوزنقه، بازو، ساق پاها و روی پا (محل مسح)، شکم و قفسه ی سینه، از جمله مکان هایی است برای این نوع از تتو می توان به کار گرفت.

6 محل و طرح مناسب تتو

3- تتوی خصوصی

اگر دوست ندارید تتو چندان دیده شود و این کار را فقط برای دل خودتان انجام می دهید مکان هایی از بدن را انتخاب کنید که فقط برای خودتان قابل دید باشد. از این نوع تتو برای مکان هایی مانند داخل لب، برای خانم ها پشت گوش، روی زبان، باسن، کشاله ی ران و زیر سینه می توان استفاده کرد.

7 محل و طرح مناسب تتو

تحمل درد تتو

1- درد تتو

هیچ راهی برای مقابله با درد تتو وجود ندارد. زیرا دستگاه تتو از مجموعه ای از سوزن ها استفاده می کند که پی در پی سوراخ هایی ایجاد کرده و کانالی را به وجود می آورد تا در آن رنگ ریخته شود. پس ایجاد درد، ورم، خونریزی و داغ شدن محل مانند هر جراحی دیگری کاملا طبیعی است. اما میزان درد می تواند به فرد تتو کننده و بزرگی تتو متفاوت باشد. پس سعی کنید فردی بسیار با سابقه را برای این کار انتخاب کنید.

2- اگر آستانه ی تحمل دردتان پایین است و یا برای اولین بار است که تتو می کنید، طرح کوچکی انتخاب کنید و در مکانی بزنید که پایانه های عصبی کمتری وجود دارد و جوهر هم بهتر و سریع تر در آن جا قرار می گیرد.

بازوها، پشت بدن و شانه ها، مکان های مناسبی برای این کاراند. همچنین این مکان ها دائما لمس نمی شوند و دوره ی بهبود زخم 5 تا 10 روز است. همچنین شستن و پماد زدن به این مکان ها راحت تر و بدون هیچ گونه فشار خواهد بود.

3- اگر قدرت تحمل درد را دارید و هدف شما از تتو مهم تر از میزان درد آن است. باید بدانید که دنده ها و قفسه ی سینه دردناک ترین محل در بدن هستند.

چرا که پوست دنده ها بسیار نازک بوده و مستقیما روی استخوان و عصب قرار دارد. هر قسمت دیگری از بدن نیز که مستقیما پوست بر روی استخوان کشیده باشد، به همین میزان دردناک است. قسمت هایی مانند: قوزک پا، روی پا (محل مسح)، زانوها، آرنج، ترقوه، استخوان لگن، پلک، ستون فقرات، قسمت های دیگری از بدن مثل دست ها و به خصوص قسمت داخلی بازو و زیر بغل، سینه و نوک پستان، اطراف صورت، پشت زانوها، پوست سر و جمجمه، گودی کف پا، کف دست و انگشتان و کل منطقه ی لگن به خصوص اندام جنسی به دلیل وجود پایانه های عصبی، بسیار درناک هستند. پس قبل از انتخاب این مکان ها و مراجعه برای تتو، فکر کنید که آیا می توانید در طول انجام تتو نشسته و درد را تحمل کنید یا نه؟! و آیا خالکوبی ارزش تحمل این همه درد را دارد؟!

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
31 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

تاریخ تولد کسی رو که خیلی دوستش داری رو به میلادی بزن، من سال تولد دخترمو زدم

F

من میخوام اسم رو بالای سینم بزنم ولی اگه بعدا بخوام کاورش کنم طرح چی بزنم یا اصلا جایه دیگه ای هم هست ؟

Reza

دوستان تا جوان هستید تتو بزنید هر کی هم میگه حرومه خودش می‌ترسه بزنه دارهه حرف مفت میزنه اگر بعد مدتی از طرحش خسته شدید میتونید رنگ تتو پوست کاورش کنید یا مدل دیگه ای بزنید تمامم

یه کسی

چی حرومه حرومه من 15سالمه رو بازوم دستام و پام تتو دارم خب که چی فقط به آستانه صبرتون و والدینتون ربط داره!!!

ممد

من میخام بزنم از پدر مادرم میترسم چون سختگیرن و هر هفته هم با بابام میرسم استخر ..کجا تتو بزنم که زیاد معلوم نباشه و خوب باشه

سحر

بنظرشمابهترین جای بدن واسه نوشتن اسم کجاست؟

کاربر ناشناس

سمت ساعد دست چپ

shahrzad ghafooory

منم میخوام بزنم و تاحالا تجربه نکردم
یه تتو جالب کوچولو میخوام برای پام و یدونه برا استخون وسط ترقوم
پیشنهادی چیزی ندارین اینجا؟

کاربر ناشناس

سلام تتو حرو مه امیدوارم عقل داشته باشید و دنبال این چیز ها نروید . باعث تاسف برخی دنبال این چیزان ………..

Shahan

شما عقل داری تتو نکن ، اینکه کسی تتو میکنه یا نه به خودش بستگی داره

کاربر ناشناس

هیچ مرجع تقلیدی نگفته تتو حرومه و یا واسه نماز مشکل هست.
بعضیا خودشون از خداشونه تتو بزنن اما شرایطش واسشون جور نیست میگن تتو حرومه،تتو حرومه

Mohamd

می‌خوام یه تتو پشت سرم بزنم کوچیکه تر باشه بهتره طرح پیشنهادی دارین؟

مانی

بارکد بزن داداش مثل هیتمن گنگ میشه

کاربر ناشناس

دادا اگه حرومه اینجا چی کار می کنی؟!
نکنه گشت ارشادی؟!؟!

کاربر ناشناس

خودت برا چی اومدی تو این سایت

کاربر ناشناس

حروم نیست چون تتو زیر پوست است

کاربر ناشناس

هرکسی که عقده ی یه چیزیو داره میگه تتو حرومه نه داداشه گلم شما نمیتونی بزنی میگی حرومه 😂

آرتین مافی

داداش پس تو چرا نوشتی تتو . بی اقل ها

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط آرتین مافی
star

داداش شما ب جا تاسف برو ذکر بگو دعا کن نیا تو این سایت ها حرامه کمتر سرک بکش ب کار مردم

کاربر ناشناس

حرومه

لیلا

با سلام من میخواستم تاتوی لب بکنم آیا الان که تحریم هستیم آیا باز رنگ تاتو وارد میشود آیا شما کسی را معرفی بکنید کارش خیلی خوب باشد و رنگ هایش فاسد نباشد ممنون میشوم اگر در تهران باشد
سپاسگزارم

آیناز

من می خوام بزنم لیلا ولی از دردش می ترسم

سینا

بگین از بی حس کننده استفاده کنه تو دارو خونه ها هم فروخته میشه

کاربر ناشناس

باشه چشم

کاربر ناشناس

سلام . دوست عزیز تتو حرومه . اصلا به نظر خودت یه نقش بی ارزش ارزش داره که این همه درد رو تحمل کنی و کار حروم رو انجام بدی

کاربر ناشناس

حروم چیه کی اینو حروم کرده من خودم دوتا تتو رو بدنم دارم
برو زندگیتو بکن

امیر افرا

حرام نیست اینو کسی حروم نکرده هر بنده ای رو داخل قبر خودش میزارن مگ شما میخای شب اول قبر جای ایشون جواب پس بدی ک نگرانی

یزدان

تتو حروم نیست، میتونی درموردش تحقیق کنی

کاربر ناشناس

نه ا

Mahdi_saki

اقا من میخوام روی پنجه وانگشتای دستم بزنم امکان بیماری داره

آرتین مافی

سلام تتو تا آخر امرت میمونه داییم زده الان پشیمونو فکرد خیلی خوبه مثلا میرفت خونه اجاره کنه بش نمیدادن چون دستش خال کوبی بود

دکمه بازگشت به بالا