آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه روکش پارچه ای مبل یا کاناپه را عوض کنیم؟

تعویض روکش مبلمان راه حلی عالی برای ایجاد تغییر در رنگ و لعاب منزل و البته تازه و نو نوار کردن مبل هایی است که به مروز زمان کهنه شده و زیبایی ظاهرشان را از دست داده اند. انجام این کار کمی دشوار است اما واقعاً می ارزد. چرا که تا حد زیادی در هزینه ی تعویض روکش و گاهی حتی تعویض کل مبل و کاناپه صرفه جویی می شود. با کمی حوصله می توانید این پروژه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با ما همراه باشید تا چگونگی آن را به شما نشان دهیم.


همچنین برای اطلاع از “نحوه شستن کوسن های مبل” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه کوسن های مبل را شسته و تمیز کنیم؟ <<<


روکش های کهنه را جدا کنید.

1- قبل از هر چیزی ابتدا مبل را واررسی کرده که آیا روکش های آن قابل جدا شدن هستند یا خیر.

اگر چه مبل های راحتی و کاناپه ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوان رویه ی پارچه ای آن ها را عوض کرد، اما مبل هایی نیز وجود دارند که این کار در آن ها امکان پذیر نیست. پس بررسی کنید و اگر پارچه ی مبلتان قابل تعویض است دست به کار شوید.

2- قبل از اینکه کوچک ترین کاری انجام دهید از تمامی زوایای آن عکس بگیرید.

زیرا قرار است تمامی اجزای مبل یکی یکی از هم باز شده و مجدداً روی هم سوار شوند. حتی زمانی که قطعه ها را یکی یکی جدا می کنید از تک تک مراحل عکس بگیرید.

اگر چه ممکن است اجزای روی هم سوار شده ی مبل اصلاً پیچیده نبوده و با خود فکر کنید احتیاجی به عکاسی نیست. اما از این نظر که نمی دانید چه زمانی قادر خواهید بود دوباره اجزا را روی هم سوار کنید تا فراموشتان نشود، گرفتن عکس ضروری است.

3- با دقت، تمامی اجزای مبل را جدا کرده و روکش مبل را نیز از تک تک اجزا بیرون بکشید.

فقط در حین انجام این کار دقت داشته باشید که به آستر و دیگر اجزا مثل الیاف موجود در آن آسیبی نرسانید. مبل را سر و ته کرده و پارچه ای که در زیر مبل زده شده و قسمت انتهایی روکش ها را پوشش داده، جدا کنید تا پارچه به راحتی جدا شود. روکش ها را با احتیاط جدا کرده تا آسیبی نبینند و بتوانید به راحتی از آن ها به عنوان الگو برای روکش جدید استفاده کنید.

4- تمامی متکاهای مبل را بررسی کرده تا اگر نیاز به پر کردن با الیاف را دارند قبل از روکش زدن این کار را انجام دهید.

فوم هایی مخصوص برای پر کردن متکاهای مبل وجود دارد. می توانید از فروشگاه ها تهیه کرده و این کار را انجام دهید.

تهیه ی روکش جدید

1- برای انتخاب نوع پارچه روکش جدید، از عکس ها کمک گرفته تا بتوانید پارچه ای که بیشترین هم خوانی را با مبل داشته و آن را هر چه زیبا تر می کند انتخاب کنید.

2- بعد از تهیه ی پارچه، آن را روی سطحی صاف و بزرگ مانند میز یا کف زمین پهن کرده و از روکش های قبلی به عنوان الگو روی پارچه جدید استفاده کنید. اندازه گیری های لازم را انجام داده و برش بزنید.

3- پارچه را بدوزید.

پارچه های رو مبلی اغلب پارچه های ضخیم و محکمی می باشند. بنابراین از پایه ی زیپ دوزی چرخ استفاده کرده و درزها را بدوزید. گوشه های کار را اریب برش بزنید تا هنگام روکش کردن مبل، پارچه به راحتی روی گوشه های مبل کشیده شده و پوشش یابند.

4- پارچه را روی مبل کشیده و با منگنه محکم کنید.

این نوع منگنه ها را اکثر مبل سازی ها، خیاطی ها و نجاری ها دارند که می توانید به امانت گرفته، کار را انجام دهید و باز گردانید.

5- اجزای مبل را روی هم سوار کنید.

ممکن است در بعضی قسمت ها پارچه به خوبی فیت مبل نشود. که می توانید با صاف کردن پارچه و کشیدن آن به زیر مبل یا متکا، دوختی بزنید و مشکل را برطرف کنید. سپس همه ی اجزای مبل را روی هم سوار کنید.

6- از مبل جدید و هنر دستتان لذت ببرید.

در پایان می توانید برای نحوه و چگونگی “انتخاب بهترین نوع کاناپه و یا مبل راحتی” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع کاناپه و مبل برای منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
یسنا

سلام میشه عکس شو بفرسم ببینی

دکمه بازگشت به بالا