خانه و کاشانه

معرفی مبلمان های مناسب برای حیاط، باغ و فضای بیرون

مبلمان مناسب برای فضای بیرون

گذراندن اوقات در طبیعت به خصوص در فصل بهار و تابستان یکی از بهترین و با نشاط ترین تفریحات بشر بوده که علاوه بر لذت بردن و سپری کردن اوقات فراغت، برای تسکین روح، روان و آرامش انسان نیز بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که انسان سعی می کند هر فضای باز و طبیعی که به آن دسترسی دارد، از حیاط خلوت و پاسیو گرفته تا باغ و بوستان را به بهترین شکل برای استفاده آماده کند. یکی از وسایلی که برای این هدف لازم است، مبلمان و میز و صندلی بوده که در ادامه بهترین های آن ها را برای استفاده در فضای باز معرفی خواهیم کرد. با ما در فن تریکس همراه باشد.

1- میزهای شلف دار

از آنجایی که پاسیو یا باغ مکانی است که از کلبه و آشپزخانه به دور است، همیشه سعی کنید میزهایی را تهیه کنید که دارای شلف هایی در زیر و اطراف باشد؛ تا بتوانید وسایل مورد نیازتان، از ظروف گرفته تا میوه ها و نوشیدنی ها را به یک باره با خود به میز آورده و در قفسه های آن جاسازی کنید. تهیه ی میزی مانند تصویر زیر که محلی برای گذاشتن یخچال یخ در آن داشته باشد، برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها در گرمای تابستان عالی است.

1 بهترین مبلمان مناسب فضای آزاد

2- میز/ صندلی

به یاد داشته باشید که در باغ و پاسیو به وسیله ای به نام میزعسلی یا چهارپایه ای اضافه برای نشستن یا به قول معروف صندلی میزبان نیاز پیدا خواهید کرد. پس این وسیله را در نظر داشته باشید. سعی کنید میزی را برای این منظور تهیه کنید که هم به عنوان میز و هم به عنوان صندلی از آن استفاده کرد، این گونه فضای اضافی نیز اشغال نمی شود.

همچنین می توانید خودتان با استفاده از جعبه یا سبد پلاستیکی صندلی یا میز کوچکی بسازید.


برای اطلاع از نحوه ساخت صندلی با سبد یا جعبه پلاستیکی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه ساخت صندلی با سبد یا جعبه پلاستیکی <<<


3- صندلی چوبی

زمانی بودن در فضای باز لذت بخش خواهد بود و انسان غرق در طبیعت می شود که تمام وسایل موجود در آن از عناصر طبیعی ساخته شده باشد. باغ یا حیات خلوتی که یک صندلی چوبی کلاسیک نداشته باشد، هرگز کامل نخواهد بود.

4- میز ناهار خوری

هیچ چیز به اندازه ی شام خوردن در زیر سقف آسمان با تلألو ستارگان نمی تواند روح انسان را به پرواز درآورد. خود را از این نعمت و موهبت بزرگ محروم نکرده و یک دست میز ناهارخوری چوبی نیز برای صرف شام و ناهارهای دورهمی ترتیب دهید.

5- مبلمان دارای قفسه و کشو

مبلمان و صندلی های چوبی که برای استفاده در فضاهای آزاد طراحی می کنید، بهتر است به گونه ای باشد که فضایی مانند قفسه یا کشو در زیر آن ها تعبیه شده باشد؛ تا بتوانید تمامی وسایل اضافی و البته مورد نیاز را به صورت کاملاً منظم و مرتب در آن ها قرار دهید. این گونه، در باغ یا حیات خلوتتان هر وسیله ای که لازم شد در دسترس است. در عین حال فضا خلوت و منظم بوده و ریخت و پاش های خانگی چشم انداز طبیعی را به هم نزده است.

6- مبلمان گرم و پارچه ای

اگر در فصل های پاییز و زمستان از باغ یا پاسیو استفاده می کنید، مبلمانی الیافی و گرم انتخاب کنید. همچنین اگر فرزندان کوچکی دارید، مبلمان باید نرم و گرم باشد. کودکان نمی توانند روی صندلی های چوبی راحت باشند.

7- صندلی آفتاب گیر

اگر باغتان به گونه ای است که می توان در آن حمام آفتاب گرفت، تهیه ی صندلی های آفتاب گیر را فراموش نکنید.

2 بهترین مبلمان مناسب فضای آزاد

8- صندلی آویزان

اگر بتوانید چنین صندلی تهیه کرده و از روی درخت آویزان کنید، هم لذت تاب بازی و هم لذت خوردن میوه ی تازه در زیر درخت را به فرزندانتان هدیه کرده اید. فقط در مواقعی که از صندلی استفاده نمی کنید، حتماً آن را از روی درخت برداشته تا جانوران در آن، جا خوش نکنند!


اگر به حضور جانورانی مانند گربه در محیط زندگی خود حساس هستید، مقاله نحوه دور کردن گربه از خانه را مطالعه کنید.


3 بهترین مبلمان مناسب فضای آزاد

9- میز و صندلی تاشو

اگر باغ یا خیاط خلوت و پاسیو کوچکی دارید، سعی کنید از میز و صندلی های چوبی تاشو استفاده کنید؛ تا زمان هایی که به آن احتیاجی ندارید، به راحتی جمع شده و فضایی را اشغال نکنند.

4 بهترین مبل مناسب فضای آزاد

10- کاناپه

برای افرادی که عاشق خوابیدن در فضای باز هستند، مبلمانی مناسب است که هم بتوان برای نشستن و هم برای خوابیدن از آن استفاده کرد. اگر جزو این افراد هستید، کاناپه بهترین انتخاب برای باغ یا حیات خلوتتان است.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش های انتخاب کاناپه و مبل راحتی برای منزل آشنا شوید.

>>> راهنمای انتخاب کاناپه و مبل راحتی برای منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا