آموزش های ویدئوییتکنولوژی

کاغذ هوشمند چگونه متون دست نویس را دیجیتالی کرده و وارد کامپیوتر می کند؟

عملکرد کاغذ هوشمند

محققان در دانشگاه Carnegie Mellon کاغذی را طراحی و اختراع کرده اند. که می تواند برخورد قلم به کاغذ و در واقع لمس کاغذ توسط قلم را حس و در کامپیوتر ضبط کند. این اختراع جدید در بین دیگر روش ها برای تبدیل متن دست نویس به متن دیجیتال، یعنی قلم هوشمند و انواع نرم افزارها، روشی نه چندان گران و البته بسیار کارآمد برای دیجیتالی کردن نوشته ها تلقی می شود.

1 عملکرد کاغذ هوشمند

این کاغذ، کاغذی معمولی که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم، می باشد و تنها تفاوت آن این است که موادی رسانا در پشت آن چسبیده می شود. در طراحی و به کارگیری این مواد رسانا، محققان دقت عمل بسیاری به خرج دادند تا موادی که استفاده می کنند به بهترین شکل ممکن با کاغذ سازگاری داشته و در عین حال با قیمت مناسب عرضه شوند تا بتوانند روی حجم عظیمی از کاغذها آن را اعمال کرده و در نتیجه از این روش به صورت گسترده استفاده کنند. به همین دلیل بسیاری از موادی که مناسب این کار بودند را به خاطر قیمت بالا حذف کردند. این امر موجب گردید سیستم، توانایی پاسخ گویی به کاغذ را نداشته باشد. یعنی در واقع میزان آمادگی سیستم برای پاسخ گویی به کاغذ ضعیف شده و زمانی که کاغذ به سیستم متصل می شد، عملکرد آن بسیار کاهش می یافت. در نتیجه تعامل و ارتباطی بسیار ضعیف بین کاغذ و سیستم به وجود می آمد. همین امر باعث شد محققان تیزبینانه تر به موضوع نگاه کرده و تحقیقاتشان را در این زمینه بیشتر کنند. محققان به پشت کاغذ ورقه های پلی کربنات زده و سپس به روش های مختلف یعنی با قلمو یا اسپری و یا چاپ اسکرین سیلک، آن را آغشته به رنگ های کربنی که رسانا می باشند، کردند. بنابراین پشت کاغذ کاملا رسانا شده و به راحتی از طریق سنسور با کامپیوتر ارتباط برقرار می کند.

اطلاعات این ورقه های پلی کربناتی رسانا را می توان با هر نوع کاغذی وارد کامپیوتر کنیم. مانند یک صفحه بازی منچ یا روزنامه یا هر چیز دیگری، آن را به پشت کاغذ مورد نظر بچسبانیم و هر چه روی کاغذ ثبت می کنیم را هم وارد کامپیوتر کرده و هم نسخه ی دیجیتال آن را ذخیره کنیم.

به محض این که سنسور متصل به کامپیوتر با کاغذی که پشت آن مواد رسانا یا همان ورقه های پلی کربنات است، ارتباط برقرار کرده و به آن متصل شود، می توان کاغذ را لمس کرده و روی آن، با انگشت یا قلم یا هر چیز دیگری نوشت تا وارد کامپیوتر شده و نسخه ی دست نویس تبدیل به نسخه ی دیجیتال گردد.

در ویدئو زیر می توانید به وضوح این مراحل را مشاهده کنید.

این طرح پیشنهادی محققان، هزینه ای حدود 0.3 دلار برای هر یک برگه کاغذ در بر دارد. اما محققان ادعا می کنند که اگر این کاغذها در مقیاس بیشتری تولید گردد، قیمت آن بسیار کمتر خواهد شد. همچنین معتقدند در راستای این هدف، تحقیقات و بررسی های بیشتری لازم است تا تبدیل نسخه ی خطی به نسخه ی دیجیتال بهتر صورت گرفته و برای همگان در دسترس باشد. تا در آینده بتوان از هر دست نویسی نسخه ای به عنوان ذخیره در کامپیوتر هم نگه داشت.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
engadget




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا