بیشتر بدانید

وظیفه و عملکرد مژه در بدن چیست و چرا انسان به آن احتیاج دارد؟

وظیفه و عملکرد مژه

این یک واقعیت است که چشم ها یکی از مهمترین اعضای بدن انسان می باشند. چشم ها اولین چیزی بوده که در هر فردی دیده می شود و توجه افراد را به خود جلب می کند. می توان گفت حتی زمانی که با دیگران ارتباط چشمی نیز برقرار می کنیم، چشم هایمان به روشی با یکدیگر صحبت می کنند که کلمات قادر به بیان آنها نیستند.

1 دلیل وجود مژه چیست

 چشم ها با موهای کوچکی که در امتداد پلک قرار گرفته اند، برجسته تر شده و ماهیت و ارزششان پررنگ تر نمایش داده می شود. این موهای کوچک را که در زیبایی ما نقش مهمی دارند، به اسم مژه می شناسیم.

اما اگر چشم ها بدون مژه بودند یا اگر روزی مژه های انسان از بین می رفت، چه اتفاقی می افتاد؟ آیا غیر از این که از زیبایی انسان می کاهد ضرر دیگری نیز دارد؟

آیا باید مژه هایی که بد فرم و بد قواره شده اند را بدون توجه به عملکردشان به راحتی کنده و از بین برد؟ آیا از مژه های طبیعی خودتان ناامید شده و به اکستنشن و مژه مصنوعی و کاشت روی آورده اید؟ برای انجام این کارها مژه های خود را کوتاه کرده یا از بین برده اید؟

بسیاری از افراد سعی می کنند با آرایش و استفاده از ابزارهای مختلف به کلفت و زیباتر جلوه دادن مژه هایشان بپردازند. مسلماً هرچه مژه ضخیم تر باشد زیباتر است. اما این مژه ها در کنار اینکه ابزاری برای هرچه زیباتر کردن چشم ها می باشند، وظایف فراتری نیز دارند. ساده ترین وظیفه ای که ایفا می کنند کمک به محافظت از چشم هاست. شاید باورتان نشود اما مژه ها تمامی ذرات گرد و غبار و هرگونه مواد و آلودگی موجود در هوا را که به سمت چشمانتان روانه می شوند را به خود جذب کرده و از ورود آنها به چشم جلوگیری می کنند. هر چه مژه ها بلندتر باشد عملکرد آنها نیز بهتر خواهد بود. مانند مژه های بلند شتر که از چشمان او در گرد و خاک شدید صحرا کاملاً محافظت می کند.

مژه ها از ورود رطوبت به داخل چشم ها نیز محافظت می کنند. همچنین اجازه نمی دهد که عرق یا آب باران و یا هرگونه رطوبت خارجی دیگری مستقیماً وارد چشم شود. جالب است بدانید که شکل منحنی مژه ها و نحوه ی قرار گیری آنها روی پلک که اغلب گمان می کنیم که این آرایش زیبا فقط به خاطر زیبایی چشم بوده، نقش مهمی در جلوگیری از ورود رطوبت به چشم ایفا می کند.

مژه ها همچنین عملکردی مشابه عملکرد سبیل های گربه دارند. یعنی زمانی که جسمی به صورت و چشم ها بسیار نزدیک شود، مانند ذرات گرد و غبار در هوا یا حشرات را احساس کرده و به پلک ها فرمان می دهند تا برای محافظت از چشم بسته شوند.

به علاوه مژه ها نیز در کنار ابروها و پیشانی از ورود بیش از اندازه ی نور به چشم محافظت می کنند. مژه ها جایگزین عینک آفتابی نیستند اما به فیلتر کردن نور خورشیدی که وارد چشم می شود کمک می کنند.

همان طور که می دانید جنس مژه ها از مو می باشند. بنابراین مانند موهای سر، روزانه برخی از آن ها ریخته و برخی دیگر رشد کرده و جایگزین می شوند. از این رو مراقبت از آنها بسیار حائز اهمیت بوده و هرگز نباید اجازه داد کنده و از بین بروند. زیرا زمانی که مژه ای از بین می رود یک ماه تا شش هفته طول می کشد تا مجدداً مژه ای به جای آن رشد کند.

در پایان برای اطلاع از “نحوه شستن و تمیز کردن اکستنشن مژه” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه شستن و تمیز کردن اکستنشن مژه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wonderopolis




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا