پوشاکسرگرمی و اوقات فراغت

نحوه ساخت لیبل یا اتیکت آویز برای لباس و کیف

طرز ساخت لیبل و اتیکت آویز برای لباس

اتیکت لباس و کیف، کارت ها و آویزهایی هستند که برای اهداف زیادی از آن ها استفاده می شود. تبلیغات، یکی از مهم ترین کاربردهای این لیبل ها است. پس اگر شما هم هنر دوخت لباس یا ساخت کیف را دارید، می توانید برای تبلیغ کارتان اتیکت های مقوایی یا پارچه ای زیبایی تهیه کنید، هر چه دوست دارید را روی آن ثبت کرده و روی کارهایتان از آن ها استفاده کنید.

از کاربردهای دیگر این اتیکت ها می توان به قابل شناسایی کردن چمدان بعد از یک پرواز طولانی اشاره کرد. کاربردی جذاب که با چشمک زدن مارک چمدان از دور، زحمت یافتن آن را از شما می گیرد. به علاوه برای کودکانی که لازم است اسمشان روی کیف یا لباس هایشان ثبت شود، بهترین روش، استفاده از همین اتیکت های مقوایی یا پارچه ای است. با ما همراه باشید تا طریقه ساخت آن را که بسیار هم آسان است فرا گیرید.

1 روش تهیه لیبل آویز کیف

ابزار و وسایل لازم:

– دو تکه پارچه نخی به ابعاد 6 در 11 سانتی متر
– دو تکه پارچه لایی چسب به ابعاد 6 در 11 سانتی متر
– دو تکه برچسب یا اتیکت حرارتی لباس به ابعاد 6 در 11 سانتی متر
– وینیل شفاف (کاور مبل) به ابعاد 6 در 9
– گیره
– روبان

2 روش تهیه لیبل آویز کیف

مراحل زیر را برای ساخت اتیکت لباس دنبال کنید:

1- کاغذ روی برچسب حرارتی را بکنید. قسمت چسبی آن را بر رویه ی پارچه بگذارید. حال کاغذ کنده شده را به گونه ای روی آن بگذارید که قسمت نقطه چین و خط کشی کاغذ به سمت خودتان باشد. مطمئن شوید که کاغذ دقیقاً پارچه و برچسب را پوشش داده و پارچه و برچسب اصلاً مشخص نباشند. حال از اتوی بدون بخار با دمای متوسط استفاده کنید تا برچسب روی پارچه بچسبد. سپس کاغذ را بردارید و همین فرآیند را برای تکه ی دیگر پارچه نیز تکرار کنید.

2- پارچه را برگردانده تا قسمت پشت پارچه رو به شما باشد. لایی چسب را برداشته و از سمتی که چسب داشته و براق است، روی قسمت پشت پارچه بگذارید. روی لایی چسب اتو کشیده تا به پارچه بچسبد. همین روند را برای تکه ی دیگر پارچه نیز تکرار کنید.

3- دو تکه پارچه اتیکت را روی هم گذاشته و تگ را به هر شکلی که دوست دارید برش بزنید.

8 طرز ساخت اتیکت لباس

4- مانند تصویر زیر، وینیل شفاف را روی دو تکه ی دیگری که آماده کرده اید، بگذارید. سپس با گیره، تکه ها را روی هم نگه دارید.

5- دور تا دور اتیکت را با درشت ترین بخیه های چرخ خیاطی بدوزید.

11 طرز ساخت اتیکت لباس

6- با استفاده از یک دستگاه پانچ کاغذ، بالای اتیکت را سوراخ کنید.

12 طرز ساخت اتیکت لباس

7- یک روبان 35 سانتی متری با هر رنگ و جنسی که دوست دارید را انتخاب کرده و از وسط تا بزنید. سپس محل تا شدگی را از سوراخ اتیکت عبور داده و بکشید تا اتیکت روی روبان قرار گیرد.

8- هر چیزی که دوست دارید مانند نام فرزندتان یا هر اطلاعات دیگری را روی کاغذی نوشته و داخل وینیل شفاف روی اتیکت بگذارید. سپس اتیکت را با روبان متصل به آن، به کیف، لباس یا هر چیز دیگری که دوست دارید وصل کنید. اگر می خواهید کاغذ داخل وینیل برای همیشه ثابت باشد، در مرحله دوخت وینیل ابتدا کاغذ و سپس وینیل را روی کار گذاشته و دور تا دور آن را بدوزید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا