پوشاکزیبایی

چگونه یک گردنبند چوکر Choker زیبا و مناسب انتخاب کنیم؟

چوکرها، گردنبندهایی هستند که به دور گردن بسته می شوند و چون باید دور گردن فیکس شوند، غالباً از پارچه درست می شوند. البته طرح های آن از ساده تا مدل دار، متنوع هستند و ممکن است پولک دار، سنگی، صدفی یا آویزدار باشند. گردنبندهای چوکر، یک اکسسوری زیبا و بسیار شیک یا حتی فانتزی هستند که می توانید آن ها را با لباستان ست کنید. اما در نحوه انتخاب و ست کردن آن ها باید به چند نکته کلیدی دقت نمایید.

به فرم صورت و گردنتان توجه کنید.

1- با استفاده از یک متر پارچه دور گردنتان را اندازه بگیرید.

از آن جایی که گردنبند چوکر باید دور گردنتان نسبتاً محکم و فیت باشد، گردنبندی که انتخاب می کنید باید با سایز دور گردنتان متناسب باشد، به گونه ای که نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت که نفس کشیدن را برای شما سخت کند. به طور کلی، بهتر است به اندازه گرفته شده از دور گردنتان، 5.8 سانتی متر اضافه کنید و اندازه جدید را برای گردنبند چوکر در نظر بگیرید.

• اندازه چوکرهای استاندارد بین 36 تا 40 سانتی متر است.

• پهنای چوکرها از حدود 4 سانتی متر تا 75 میلی متر متغیر است.

1 انتخاب گردنبند چوکر

2- طول و عرض گردن خود را بررسی کنید.

گردنبندهای چوکر، بیشتر برای افرادی مناسب هستند که گردن لاغر و کشیده ای دارند. اگر گردنتان خیلی کوتاه است، چوکر برای شما مناسب نیست، مگر این که گردنتان خیلی ظریف و باریک باشد. گردنبند های چوکر برای گردن های پهن نیز گزینه خوبی هستند. چرا که سبب می شود، گردن باریک تر به نظر برسد.

• هر چه گردن باریک تر و کشیده تر باشد، باید چوکر پهن تری انتخاب کنید تا آن را کوتاه تر نشان دهد.

• اگر گردنتان پهن است، چوکر ظریف تر و باریک تری انتخاب کنید.

2 انتخاب گردنبند چوکر

3- به شکل و فرم صورتتان توجه کنید.

چوکرها، مانند سایر گردنبندها، نقاط غالب صورتتان را برجسته تر می کنند. اگر صورت گردی دارید، از چوکر استفاده نکنید چرا که گردی صورت را بیشتر می کنند. در صورتی که فرم صورتتان بیضی است، می توانید همه نوع گردنبندی بپوشید. اگر صورتتان کشیده و لاغر است، گردنبند چوکر آن را پهن تر و زیبا تر جلوه می دهد. گردنبند چوکر برای افرادی که فرم صورتشان قلبی است نیز بسیار زیبا است.

3 انتخاب گردنبند چوکر

4- قبل از خرید چوکر، حتماً آن را امتحان کنید.

سعی کنید اندازه گیری هایتان را در ذهن داشته یا یادداشت کنید و از آن ها استفاده کنید. هنگامی که چوکر را روی گردنتان امتحان می کنید، توجه داشته باشید که می خواهید بالای استخوان ترقوه باشد یا روی آن. اگر نمی توانید آن را قبل از خرید تست کنید، نمونه ای از آن را انتخاب نمایید که قابل تنظیم باشند.

4 انتخاب گردنبند چوکر

انتخاب گردنبند چوکر با طرح و رنگ مناسب

1- رنگ چوکر را مطابق با رنگ پوستتان انتخاب کنید.

برای این کار، چند پارچه با رنگ های مختلف روی گردنتان بگذارید و هر کدام را امتحان کنید تا ببینید کدام رنگ بیشترین هماهنگی را با رنگ پوستتان دارد. برخی از رنگ ها، تأثیر منفی روی رنگ پوست یا چهره شما می گذارند، آن ها را پیدا کنید و کنار بگذارید.

• رنگ مشکی و بیشتر رنگ های خنثی، برای گردنبند چوکر، مناسب هستند و تقریباً با تمام رنگ پوست ها هماهنگی دارند.

• اگر می خواهید یک چوکر مدل دارِ آویزی یا سنگی انتخاب کنید، می توانید رنگ آویز یا سنگ های آن را با رنگ چشم ها یا رنگ لاکتان ست کنید.

5 انتخاب گردنبند چوکر

2- از چوکرهای پارچه ای استفاده کنید.

چوکرهای پارچه ای در قرون وسطی، زمانی که زنان، گردن خود را با مخمل یا پارچه زینت می دادند، طرفداران خیلی زیادی داشتند. چوکرهای پارچه ای امروز نیز محبوبیت بسیار بالایی دارند چون هم واقعاً شیک و زیبا هستند هم وزن کمی دارند و گردن را اذیت نمی کنند. چوکرهای مخمل مشکی، بسیار آنتیک هستند و هیچ گاه از مد نمی روند.

• البته چوکرهای رنگی با سبک های خیلی زیادی هم وجود دارند که می توانید آن ها را با لباس های خود ست نمایید.

6 انتخاب گردنبند چوکر

3- یک چوکر قلاب دوزی شده بخرید.

این چوکرها، دست سازند و بسیار امروزی و منحصر به فرد هستند. این نوع چوکرها برای افراد بوهمین (Bohemian) یعنی افرادی که سبک لباس پوشیدن و آرایششان خاص است، گزینه بسیار مناسبی است.

• این نوع چوکرها، حتی برای ست شدن با لباس های رسمی و معمولی نیز مناسب اند. آن را امتحان کنید!

7 انتخاب گردنبند چوکر

4- یک چوکر چرمی انتخاب کنید.

چوکر مخمل مشکی یا توری، کمی کلاسیک و خانومانه است. در حالی که چوکر چرمی جذاب تر است. اغلب چوکرهای چرمی همراه با آویزهایی نظیر صدف، زنجیر، گل های کوچک تزئینی، سنگ های زینتی و جواهرات همراه هستند.

• برخی از چوکرهای چرمی نیز کاملاً ساده هستند و فقط یک قفل ساده دارند.

8 انتخاب گردنبند چوکر

5- اگر دوست دارید جسورتر و دخترانه تر به نظر برسید، از چوکرهای فلزی استفاده کنید.

چوکرهای فلزی، طرح ها، رنگ ها و جنس های متنوعی دارند. یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین طرح های چوکر فلزی، یک زنجیر ساده است که می تواند با تمام لباس ها ست شود. چوکرهای طلایی یا نقره ای پهن هم وجود دارند که بیشتر خانومانه هستند.

9 انتخاب گردنبند چوکر

ست کردن گردنبند چوکر با لباس (انتخاب چوکرِ هماهنگ با لباس)

1- خط گردن لباس تان را بررسی کنید.

اگر گردنبند چوکر روی گردن بدون پوشش قرار بگیرد، قطعاً جلوه زیباتری خواهد داشت. بهترین یقه های بلوز برای استفاده ی چوکر با آن یقه دلبری، یقه اسکوپ، یقه هفت ، یقه قایقی و دکلته است.

• برای نمونه می توانید همراه با یک چوکر کلاسیک که در وسط آن یک آویز قرار دارد، یک بلوز یقه هفت بپوشید. یا یک چوکر گرد را با بلوز یقه اسکوپ ست کنید.

• اگر لباستان یقه ی پوشیده یا کیپ دارد، بهتر است از چوکر استفاده نکنید.

10 انتخاب گردنبند چوکر

2- نوع چوکرتان را با سبک پوششتان ست کنید.

لباس های شب با چوکرهای دارای آویزه عاجی یا مهره ای یا صدفی، راحت تر ست می شوند. چوکرهای پارچه ای یا چوبی، برای لباس های بوهمین ها مناسب اند. چوکرهای ساده و یا پارچه ای، هم برای پوشش های ساده و معمولی و هم برای لباس های رسمی مناسب هستند. یک لباس رسمی می تواند با یک چوکر ظریف با آویزه یا مهره های شیشه ای کوچک، کریستال و یا سنگ های قیمتی ست شود.

11 انتخاب گردنبند چوکر

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا

من باچرم و با پارچه برا خودم دو تا چوکر دوختم عالی بود.
این مطلب خیلی به من کمک کرد تو انتخاب طرح و رنگ چوکر هام.

مرسی❤❤❤❤❤❤

ریحانه

واقعا خوش ب حالت

suga

سلام من با چرم برای خودم یک دونه درست کردم و یک زنجیر هم روش آویزون کردم ای کاش اینجا قابلیت عکس داشت تا بهتون نشون بدم واقعا خفن شده😎

دکمه بازگشت به بالا