سرگرمی و اوقات فراغت

آموزش ساخت سیم جمع کن و نگه دارنده کابل و هندزفری

ساخت جمع کننده، نگهدارنده و سیم جمع کن کابل و هندزفری

جمع کردن و نظم دادن به کابل ها و سیم های بی نظم اطراف وسایل الکتریکی و برقی تا بوده و هست کاری واقعاً دردسرساز می باشد. حتی اگر کابل ها به وسایل برقی هم متصل نباشد، نگهداری آن ها در کشو هم باید به صورتی کاملاً منظم باشد؛ زیرا باعث گره خوردن، بریدن و دردسرهایی این چنینی خواهد شد. یکی از آسان ترین راه ها برای سر و سامان دادن به این نوع به هم ریختگی ها، این است که همه ی سیم ها را به کمک وسیله ای به صورت یک دست جمع کنید. نگهدارنده ی پارچه ای را به راحتی می توانید خودتان در منزل دوخته و همه ی سیم های در هم پیچ خورده و به هم ریخته ی داخل سبد یا کشو را باز کرده، کنار هم بگذارید و نگهدارنده را روی آن بکشید. با ما در فن تریکس همراه باشید تا نحوه ی دوخت این وسیله ی بسیار آسان اما فوق العاده کارا را بیاموزید.

وسایلی که برای این کار نیاز دارید:

– دو تکه پارچه ی نخی و یک تکه لایی چسب، هر کدام به اندازه ی 2 و ¾ اینچ در 4 و ¾ اینچ. (هر اینچ 2.5 سانتی متر است). گوشه های پارچه را به صورت هلال برش بزنید.
– کلیپس یا نخ و سوزن
– قیچی تیز
– یک اینچ چسب پارچه ای یک طرفه نری مادگی
– اتو

1 دوخت جمع کننده سیم پارچه ای

مرحله اول ساخت سیم جمع کن:

با استفاده از اتوی داغ، لایی چسب را روی قسمت پشت یکی از پارچه ها بچسبانید.

2 دوخت جمع کننده سیم پارچه ای

مرحله دوم ساخت سیم جمع کن:

دو تکه پارچه ی نخی را روی هم بگذارید، به گونه ای که طرف های رویه پارچه روی هم قرار گیرند. حال با استفاده از سوزن ته گرد یا کلیپس، دو پارچه را روی هم ثابت نگه دارید. دور تا دور دو پارچه را دوخته و مقداری فضای باز (روی ضلع بزرگ مستطیل) باقی بگذارید؛ تا بتوانید از آنجا پارچه را برگردانید.

مرحله سوم ساخت سیم جمع کن:

با استفاده از قیچی تیز، لبه های کناری دوخت را (مانند آنچه در تصویر می بینید) چرت زده تا بعد از اینکه پارچه را بر می گردانید، لبه های کار تمیز و زیبا از آب درآید.

5 دوخت جمع کننده سیم پارچه ای

مرحله چهارم ساخت سیم جمع کن:

از قسمت دوخت نخورده و باز، پارچه را برگردانید و با استفاده از مداد یا خلال دندان، گوشه های کار را فشار داده تا لبه های دوخت کاملاً بیرون کشیده شوند. سپس لبه های کار و دوخت ها را اتو کرده تا صاف و پرس شوند.

مرحله پنجم ساخت سیم جمع کن:

قسمت باز پارچه را با دوخت دستی به سمت داخل بدوزید؛ به گونه ای که حدالامکان مشخص نشود که دوخت دستی است.

9 دوخت جمع کننده سیم پارچه ای

مرحله ششم ساخت سیم جمع کن:
حال چسب یک طرفه نر و مادگی را روی پارچه بدوزید؛ به گونه ای که وقتی پارچه به دور سیم ها کشیده می شود، با چسب محکم شده و بتواند سیم ها را جمع کند. یعنی باید قسمت نری چسب روی پارچه و مادگی چسب پشت پارچه باشد و چسب ها خلاف جهت هم روی پارچه دوخته شوند.

10 دوخت جمع‌کننده‌سیم پارچه ای

حال جمع کننده ی سیم ها را روی سیم ها پیچیده و به همین سادگی با شلختگی، گره و به هم ریختگی سیم ها خداحافظی کنید.

یعنی می توانید سیم ها را از این:

11 دوخت جمع‌کننده‌سیم پارچه ای

به این تبدیل کنید:

12 دوخت جمع‌کننده‌سیم پارچه ای

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا