آموزش های ویدئوییتغذیهسرگرمی و اوقات فراغت

طرز ساخت قالب کاپ کیک

اگر واقعاً دوست دارید خودتان در خانه کاپ کیک یا همان کیک فنجانی درست کنید، ولی قالب های مربوط به آن را ندارید، اصلاً نگران نباشید. بدون قالب های مخصوص نیز می توان کاپ کیک هایی خوشمزه تهیه کرد. تنها به مقداری کاغذ روغنی یا فویل آلومینومی نیاز داشته که معمولاً در هر خانه ای یافت می شود.


می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس طرز تهیه کاپ کیک گلدانی را فراگیرید.

>>> طرز تهیه کاپ کیک گلدانی <<<


طرز ساخت قالب کاپ کیک فنجانی

1- مواد سفت، محکم و بی خطری را برای ساخت قالب کاپ کیک بیابید.

یادآور می شویم که اگر کاغذهای کاپ کیک در دسترستان باشد، می توانید با گذاشتن چندین کاغذ داخل هم، قالب بسازید. زیرا در هم قرار گرفتن این کاغذها به اندازه ی کافی آن ها را محکم کرده تا بتوان به عنوان قالب از آن ها استفاده کرد. اما اگر کاغذ کاپ کیک ندارید، مقداری کاغذ روغنی یا فویل آلومینومی هم به کار می آید. هر چه کاغذ محکم تر باشد بهتر است.

2- کاغذ روغنی یا فویل آلومینومی را به صورت مربع هایی با ابعاد 15 در 15 سانتی متر برش بزنید.

برای هر کاپ کیک به چند عدد از این مربع ها نیاز خواهید داشت. این مربع ها باید روی هم قرار بگیرند، بنابراین به اندازه ی کافی مربع برش بزنید.

– معمولاً سینی قالب های کاپ کیک 12 عدد کاپ کیک به شما می دهند. بنابراین مربع ها را به اندازه ای برش زده که در نهایت بتوانید حداقل 12 قالب کاپ کیک داشته باشید.

3- یک لیوان یا فنجانی که اندازه ی آن تقریباً مشابه و هم اندازه ی قالب های کاپ کیک باشد را آماده کنید.

البته سایز آن چندان اهمیتی ندارد، مهم پایه ی لیوان است که شبیه به قالب کاپ کیک باشد؛ یعنی تقریباً قطری معادل 5 سانتی متر داشته باشد.

4- لیوان را برگردانده و مربع هایی که از کاغذ برش زده بودید را ته لیوان بگذارید؛ به گونه ای که دقیقاً دایره ی ته لیوان وسط کاغذ قرار گرفته تا همه ی گوشه های کاغذ به طور مساوی روی لیوان کشیده شوند.

5- مانند فیلم زیر کاغذ را روی لیوان کشیده تا 4 تاخوردگی اطراف لیوان ایجاد شود.

اینگونه قالب لیوان روی کاغذ ایجاد می شود. وقتی 4 تا را ایجاد کردید، سعی کنید کاغذ را تا جایی که می توانید روی لیوان فشار داده و به لیوان بچسبانید که قالب دقیقاً شکل لیوان شود.

6- بقیه ی کاغذها را نیز به همین شکل روی لیوان کشیده تا همه ی کاغذها قالب لیوان شوند.

روی دایره ی برجسته ی ته لیوان تمرکز بیشتری کنید. فشاری را روی این خط اعمال کرده تا این خط دقیقاً روی کاغذها ایجاد شود و پایه ی لیوانی را به قالب ها بدهد.

7- قالب های شما آماده است آن ها را از لیوان درآورید.

اکنون به تعداد کاغذی که برش زده بودید، قالب کاپ کیک خواهید داشت.

8- برای ساخت کاپ کیک در این قالب ها:

اگر کاغذی که استفاده می کنید فویل آلومینیومی باشد، برای ساپورت کردن مواد کاپ کیک قرار دادن دو عدد قالب در یکدیگر کافی است.

اما اگر مانند تصویر از کاغذ روغنی استفاده کرده اید، لازم است چندین قالب را در یکدیگر گذاشته تا قالب استحکام کافی را برای نگه داشتن مایع کیک پیدا کند.

سپس مایع کیک را در آن ها ریخته، قالب ها را روی سینی فر بگذارید و به همین راحتی کاپ کیک ها را تهیه کرده و نوش جان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا