آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه یک تستر نان را تمیز کنیم؟

تمیز و پاک کردن یک تستر نان در آشپزخانه اغلب فراموش شده و آلودگی های آن از بین نمی رود. اما این وسیله ی به ظاهر ناچیز واقعاً به یک تمیزکاری منظم نیاز دارد. زیرا پس از گذر زمان خرده نان ها در تستر انباشته می شوند که برای عمر طولانی و کارکرد مفید و خوب باید به طور مرتب آن را تمیز کرده و این خرده نان ها را از آن خارج کنید. برای داشتن یک تستر تمیز با فن تریکس همراه باشید.

ابتدا سینی زیرین تستر که محل تجمع خرده نان است را تمیز کنید.

1- تستر را از برق کشیده و روزنامه ای را آماده کنید.

2- سینی زیرین تستر که محل تجمع خرده نان است و به صورت کشویی در زیر آن قرار گرفته است را بیرون بکشید.

در بیشتر مدل ها این سینی در زیر قرار داشته و از جهت های مختلف تستر بیرون کشیده می شود. قبل از این کار، سری به دفترچه بزنید تا متوجه شوید که چگونه باید سینی را جدا کنید و قسمتی از تستر را نشکنید!

3- بعد از خارج کردن سینی آن را روی روزنامه ای که آماده کرده اید تکان دهید تا خرده نان ها به طور کامل تخلیه شوند.

4- با استفاده از آب ولرم، مایع ظرفشویی و یک اسکاج اسفنجی، سینی را به صورت کامل و تمیز بشویید.

اجازه دهید به طور کامل خشک شده سپس آن را در تستر نصب کنید.

5- حال به مرحله ی تمیز کردن قسمت جدا نشدنی تستر که پر از خرده نان و دیگر آلودگی ها است می رسیم.

البته اگر مدل تستر به گونه ای است که اجزای دیگر آن هم جدا می شوند، آنها را هم یکی یکی مانند سینی زیرین جدا کرده، بشویید و خشک کنید. تستر را سر و ته کنید و تا آن جایی تکان دهید که دیگر خرده نانی خارج نشود.

قسمت داخلی تستر را هم تمیز کنید.

1- پنجره های داخلی تستر هم در اثر برخورد نان کثیف می شوند و باید تمیز شوند.

علاوه بر آن، محل قرار گیری نان بوده و تمیز بودن آن ها از لحاظ سلامتی دارای اهمیت است. یک مسواک تمیز و نو را موازی با سیم ها و روی پنجره های داخلی تستر بکشید. بعد از کشیده شدن مسواک بر روی تمام سیم های پنجره، بار دیگر تستر را برگردانده و تکان دهید تا تمام موادی که از پنجره ها کنده شده خالی شود.

2- غیر از پنجره ها بدنه ی درونی تستر هم باید با مسواک تمیز شود تا اگر تکه نانی روی محفظه ی درونی چسبیده شده نیز جدا شود.

– بهتر است در این دو مرحله کمی سرکه ی سفید به مسواک زده و بعد مسواک را درون تستر بکشید. سرکه، تمام نان های چسبیده را تجزیه کرده و آنها را راحت تر جدا می کند. فقط به یاد داشته باشید که مقدار سرکه باید کم باشد و درون تستر را خیس نکند.

3- بدنه ی بیرونی تستر را هم با دستمالی مرطوب تمیز کنید.

برای ماندگاری و افزایش طول عمر تستر، بهتر است تستر را ماهی یک بار به روش گفته شده تمیز کنید. اما اگر هر روز از تستر استفاده می کنید سینی زیرین آن را هفته ای یک بار خالی کرده و رویه و بدنه ی آن را هر روز با دستمالی مرطوب تمیز کنید. این کار نه تنها عمر وسیله را افزایش می دهد بلکه باعث سلامتی نیز می شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا