بیشتر بدانید

چگونه از بیده Bidet یا خودشور توالت فرنگی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از بیده یا خودشور توالت فرنگی

اگر به اروپا، آمریکای لاتین، چین و برخی کشورهای خاورمیانه سفر کرده باشید حتماً با چیزی به نام Bidet یا بیده توالت فرنگی یا خود شور در دستشویی ها برخورد کرده اید. وسیله ای که به تازگی در ایران هم به طور گسترده ای در حال استفاده است. بیده در واقع کاسه ای شبیه به توالت فرنگی بوده که از یک جریان آب برای شستن اندام جنسی و مقعد استفاده می کند. انواع جدید بیده دارای کنترل الکترونیکی هستند که در آنها نحوه پاشش آب، فشار، دما و البته محل پاشش آب قابل تنظیم است. به طور کلی دو نوع بیده وجود دارد: توالت فرنگی ادغام شده و توالت فرنگی جدا.

توالت فرنگی ادغام شده بلافاصله بعد از اجابت مزاج می توان از آن استفاده کرده و شستشو را انجام داد. این وسیله در واقع جایگزین بهتر و مناسب تر دستمال کاغذی در توالت های فرنگی می باشد.

با این حال استفاده از هر دو نوع بسیار آسان است. فن تریکس نحوه استفاده از هر دو نوع را به شما آموزش می دهد.

1- برای استفاده از بیده ابتدا باید از توالت فرنگی استفاده کرده و کار خود را انجام دهید.

زیرا هدف از بیده شستشو، تمیز کردن پس از استفاده از توالت فرنگی است.

2- اگر بیده در توالت فرنگی ادغام نشده باشد معمولاً در کنار آن قرار گرفته و به دیوار چسبیده می باشد.

این وسیله شبیه به یک سینک کوچکی بوده و شیری روی آن قرار دارد که باید از روی توالت بلند شده و روی آن بنشینید.

برای بیده ای که داخل توالت فرنگی تعبیه شده است لازم نیست از روی توالت بلند شوید. تنها با فعال کردن بیده می توانید خود را تمیز کنید.

در صورت نبود بیده در توالت نیز، شیلنگ آبی در کنار توالت فرنگی وجود دارد که باید خود آن را برداشته و به صورت دستی عمل شستشو را انجام دهید. چیزی که سال هاست در اکثر توالت های فرنگی وجود دارد.

1 طرز استفاده از خودشور توالت فرنگی

3- برای استفاده از بیده هایی که از توالت جداگانه هستند ابتدا باید روی آن سوار شوید به گونه ای که شیرهای بیده رو به رویتان قرار داشته باشد تا بتوانید آب را باز کرده و درجه حرارت را تنظیم کنید.

داخل کاسه ی بیده قسمتی وجود دارد که با باز کردن شیر، آب از آنجا به بالا فوران می کند. نشستن روی بیده را به گونه ای تنظیم کنید که آب به مناطق مورد نظر برخورد کرده و آن نقاط را تمیز کند. البته نحوه ی نشستن، به محلی که می خواهید بشویید و این که چگونه راحت هستید نیز بستگی دارد.

– توجه داشته باشید که برخی از بیده ها قسمتی که آب را به بالا بپاشد ندارد، تنها کاسه با آب پر می شود و شما باید خود را به صورت دستی داخل کاسه ی پر از آب بشویید.

– فقط دقت داشته باشید که در استفاده از این وسیله حتماً باید شلوار را به طور کامل درآورید.

4- برای استفاده از بیده که در داخل توالت تعبیه شده است، دکمه ی “Wash” یا شستشو که روی ریموت کنترل در کنار توالت قرار دارد را فشار دهید.

البته بسته به مدل های مختلف توالت این دکمه می تواند در هر جای دیگر توالت نیز قرار داشته باشد. نازلی داخل صندلی توالت وجود دارد که با فشار دادن دکمه، بیرون آمده و آب را به بالا پاشیده و شستشو را انجام می دهد. در اکثر بیده ها امکان تنظیم این نازل یعنی عقب و جلو رفتن آن برای پاشش آب روی نقطه ی مورد نظر وجود دارد. می توان با دکمه ای نازل را تکان داده، آب را دقیقا در قسمت مقعد و اندام تناسلی به جریان درآورده و شستشو را انجام داد. بعد از این که شستشو به طور کامل انجام شد دکمه ی “Stop” را فشار دهید. جریان آب قطع شده و نازل به جای خود باز می گردد.

5- برخی از بیده ها دکمه ای به عنوان خشک کن نیز دارند که با فشردن آن، هوا در زیر شما به جریان در آمده و پوستتان را خشک می کند.

این دکمه با عنوان “Dry” در کنار دکمه ی “Wash” و “Stop” قرار دارد. در صورت نبود از دستمال هم می توانید استفاده کنید. در کنار همه ی بیده ها معمولاً دستمالی برای پاک کردن نجاساتی که روی بیده پاشیده می شود وجود دارد.

6- بعد از اتمام کار و زمانی که از روی بیده بلند شدید شیر آب روی بیده را برای چند دقیقه باز کرده و کاسه را به طور کامل شسته و تمیز کنید.

4 طرز استفاده از خودشور توالت فرنگی

7- دست هایتان را شسته و از دستشویی خارج شوید.

در پایان می توانید برای اطلاع از “نحوه استفاده از سیتز بث جهت کاهش دردهای مقعدی” به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> طرز استفاده از سیتز بث <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا