حیوانات و جانوران

چگونه از طوطی پاسیفیک نگهداری کرده و به آن آموزش دهیم؟ | قسمت اول

طوطی پاسیفیک، نوع خاصی از طوطی است که در رنگ های مختلف وجود داشته و علاقه مندان زیادی دارد. این نوع پرندگان می توانند رام شده و حیوان خانگی شوند. برای نگهداری از یک طوطی پاسیفیک، باید محیط و غذای مناسبی برای آنها فراهم نمود، به بهداشت و سلامت آنها رسیدگی کرده و برای سرگرمی به آنها آموزش هایی داده شود.

ایجاد فضای مناسب برای زندگی طوطی پاسیفیک

1- قفس بزرگی برای آنها انتخاب کنید.

طوطی پاسیفیک، بسیار فعال و پر جنب و جوش بوده و به فضای بزرگی نیاز دارد. قفس مناسب برای یک طوطی پاسیفیک، باید حداقل سایزی برابر با 45x45x45 سانتی متر مکعب داشته باشد. برای تعداد بیشترشان قفس بزرگ تری باید تهیه کنید (90×60×70 برای دو پرنده). ابعاد سوراخ های توری قفس بسته به اندازه قفس باید اندازه ای حدود 3 – 9.5 سانتی متر باشند تا طوطی نتواند از آنها خارج شود.

1 طوطی پاسیفیک

2- قفس این طوطی را در یک اتاق پر رفت و آمد قرار دهید.

با این حال، این طوطی ممکن است در برخی زمان ها، از یک اتاق شلوغ خسته شود. بنابراین هنگامی که می خواهید قفس طوطی را در جایی قرار دهید باید به این نکات توجه کنید:

• قفس را در آشپزخانه قرار ندهید، زیرا بخار غذا و دود برای آنها کشنده است.

• اطمینان حاصل کنید که قفس در معرض مستقیم نور خورشید نمی باشد.

• مطمئن شوید که دمای اتاق بیشتر از 80 درجه نباشد.

2 طوطی پاسیفیک

3- اگر فضای کافی دارید، برای طوطی خود یک لانه درست کنید.

لانه می تواند خیلی بزرگ تر از قفس باشد و نسبت به قفس، شرایطی را برای طوطی فراهم آورد که بیشتر شبیه به شرایط اتاق باشد. عرض این لانه ها گاهی به 6 فوت نیز می رسد! لانه ها بزرگ می باشند، بخصوص اگر بخواهید بیشتر از دو پرنده در آن نگهداری کنید. به هر حال هر یک جفت از این طوطی ها باید در یک قفس یا لانه نگهداری شوند.

3 طوطی پاسیفیک

4- وسیله ای برای نشستن طوطی در قفس قرار دهید.

برای جلوگیری از زخم شدن پای طوطی و ایجاد مشکل، حداقل سه یا چهار وسیله برای نشستن طوطی با نوع و اندازه های مختلف در قفس قرار دهید.

مثلاً می توانید از این موارد استفاده کنید:

– تاب پرندگان در قفس، یک تکه چوب منشعب و شاخه دار و یا یک طناب. همه این وسایل در دسترس است، بنابراین شما باید همه را در قفس قرار داده تا ببینید پرنده کدام یک را ترجیح می دهد. به خاطر داشته باشید که برای این طوطی ها، تنوع بسیار خوب و مهم می باشد.

4 طوطی پاسیفیک

5- در قفس طوطی اسباب بازی قرار دهید.

این اسباب بازی ها می توانند شامل اسباب بازی های کوچک، اسباب بازی های صدادار (مانند چیزی که برای طوطی های کاکل سفید استفاده می شود) و… باشند. انتخاب اسباب بازی مناسب برای طوطی شما ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشد، اما غالباً همه طوطی ها وسیله ای دوست دارند که بتوانند آنها را از هم جدا و یا تکه تکه کنند.

– از بکاربردن وسایلی که دارای نخ، سیم و مشابه این موارد هستند خودداری کنید.

5 طوطی پاسیفیک

6- قفس طوطی را مرتباً تمیز کنید.

قفس را مرتباً تمیز کرده و ظروف آب و غذای طوطی را هر روز بشویید. کل قفس شامل میله ها، چوب داخل آن، اسباب بازی ها و همه وسایل درون قفس حداقل یکبار در ماه باید تمیز شوند. بسته به آب و هوایی که قفس در آنجا قرار دارد و عادات طوطی شما، ممکن است نیاز باشد تا قفس طوطی بیشتر از یکبار در ماه تمیز گردد. زمانی که می خواهید تمیز کاری را شروع کنید، طوطی را از قفس بیرون بیاورید؛ زیرا مواد شیمیایی می تواند برای پرنده شما خطرناک باشد.

6 pacific

تغذیه طوطی‌

1- هر روز به طوطی پاسیفیک سبزیجات تازه بدهید.

این سبزیجات می تواند شامل هویج، نخود فرنگی، کلم بروکلی، کدو و موارد مشابه باشد. لازم نیست این سبزیجات پخته شوند، اما اگر آنها را فریز کرده اید باید از آب شدن آنها مطمئن شوید. به یاد داشته باشید باقی مانده غذاها را هر روز از قفس خارج کنید.

• سبزیجات مناسب شامل مارچوبه، انواع لوبیا، کلم بروکلی، جوانه ها، هویج، گل کلم، ذرت، خیار، کیوی پوست کنده، نخود فرنگی، برگ کاهو، سیب زمینی پخته شده و کدو سبز می باشد.

• از اسفناج و سبزیجات حاوی اسید اگزالات (مانند چغندر و فلفل)، آووکادو و پیاز استفاده نکنید.

2- از میوه ها به عنوان مکمل رژیم غذایی طوطی پاسیفیک استفاده کنید.

این میوه ها شامل انگور، سیب و توت است. اگر شما میوه را همراه با سبزیجات در داخل قفس قرار دادید و طوطی میوه ها را نخورد، آنها را از قفس خارج کنید. شما باید میوه را برای طوطی خرد کرده تا راحت تر بتواند از آنها استفاده کند.

• میوه های مناسب شامل سیب بدون هسته، موز، بلوبری، طالبی، گیلاس، انگور، گواوا، انبه، هلو، پرتقال، شلیل، گلابی بدون هسته، آلو، انار، کشمش، تمشک و توت فرنگی می باشد.

• از این میوه ها استفاده نکنید: دارابی، کارامبولا و گوجه فرنگی.

3- برای تغذیه طوطی از غذاهای با کیفیت و غذاهای مخلوط مناسب پرنده استفاده کنید.

شما می توانید غذاهای مخصوص طوطی ها که مناسب آنها تهیه شده است را فراهم کنید. به عنوان غذای اولیه طوطی خود، لازم نیست به استفاده از دانه ها تکیه کنید. میوه و سبزیجات هم برای آنها لازم است. زیرا نباید تنوع از رژیم غذایی آنها حذف گردد.

• نیمی از رژیم غذایی طوطی شما باید شامل پلت (pellets) و نیم دیگر آن شامل میوه ها، دانه ها و سبزیجات باشد.

4- از دادن خوراکی نامناسب به طوطی اجتناب کنید.

این موارد شامل شکلات، سرخ کردنی ها، آووکادو و شکر است. شکلات و قهوه برای پرنده مضر است؛ زیرا حاوی کافئین و دیگر مواد سمی می باشد.

خوراکی های دیگری که نباید به طوطی داده شوند عبارتند از:

• بادام خام

• روغن های پخت و پز

• ادویه جات

• آلوورا

• الکل

5- غذای طوطی پاسیفیک را در ظرف قرار دهید.

شما باید از ظروفی استفاده کنید که قابل شکستن توسط نوک طوطی نباشند. طوطی ها اغلب غذای خود را از کف قفس برمی دارند، بنابراین آن را در دسترس طوطی قرار دهید. از ظروف دردار استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر طوطی ها برای برداشتن غذا سرشان را از درب ظرف عبور نمی دهند.

7 pacific

6- در هر وعده حدود 12% از وزن بدن طوطی، به آن غذا بدهید.

وزن هر طوطی پاسیفیک حدود 33 گرم است. بنابراین در هر وعده غذایی باید حدود 4 گرم غذا به طوطی داده شود. با این حال برخی طوطی های خاص ممکن است به غذای بیشتر از این مقدار نیاز داشته باشند. شما باید حداقل یکبار در روز غذاهای فاسدشدنی را از قفس خارج کنید.

8 pacific

7- برای آب دادن به طوطی خود، از یک بطری آب استفاده کنید.

شما باید آب درون قفس را یک یا دوبار در روز عوض کنید. برای آب دادن طوطی استفاده از بطری به جای ظرف بهتر است. زیرا زمانی که طوطی ها از ظرف آب می خورند، هر قدر هم که ظرف تمیز باشد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های عفونی قرار می گیرند.

9 pacific

در این قسمت از مقاله با چگونگی تغذیه طوطی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای زندگی آن آشنا شدیم برای دانستن بهداشت طوطی و آموزش آن در قسمت دوم این مقاله با ما همراه باشید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز

چقدر نقاشی هاش باحاله,البته مطلبشم جالب بود:)

دکمه بازگشت به بالا