آموزش های ویدئوییحیوانات و جانورانگل و گیاه

روش های جلوگیری از آسیب زدن پرندگان و حیوانات به گیاهان و درختان

مردم گیاهان را هم برای مصارف خوراکی و هم برای زیبایی رشد و پرورش می دهند. اما متاسفانه حیوانات به طرز وحشیانه ای به این گیاهان حمله کرده و آن ها را از بین می برند. حتی اگر گیاهان را در باغچه ی خانه نیز کاشته باشید، از گربه و سگ ها در امان نخواهند بود. مثلاً یک گل ساده بگونیا موجود در باغچه یا باغ تان، می تواند یک میان وعده ی عالی برای یک خرگوش یا گوزن باشد. همین طور گیلاس، زغال اخته و آفتاب گردان نیز پرندگان را مسرور می کند. سگ ها و گربه ها از گیاهان برای تسکین دل دردشان استفاده کرده یا برای سرگرمی و بازی، برگ های آن ها را جدا می کنند. سنجاب ها، موش های صحرایی و موجودات این چنینی در جستجوی غذا، چمن یا گیاهان موجود در باغ یا باغچه را زیر و رو می کنند. برای دور نگه داشتن این موجودات راهکارهای زیر به کارتان خواهد آمد.


همچنین می توانید برای اطلاع از نحه دور کردن کلاغ ها از اطراف خانه و باغ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه دور کردن کلاغ ها از اطراف خانه و باغ <<<


روش های دور نگه داشتن حیوانات و پرندگان از گیاهان باغ و باغچه

1- روی گیاهان اسپری فلفل قرمز بزنید.

بسیاری از حیوانات مزه ی فلفل را دوست نداشته و به خاطر سوزشی که در بینی شان به وجود می آید به آن نزدیک نمی شوند. این اسپری ها را می توانید از بازار خریداری کنید. همچنین می توانید با مخلوط کردن آب و فلفل قرمز تند و ریختن آن در بطری اسپری، این اسپری را تهیه کرده و هر هفته یکبار یا بعد از هر باران آن را روی گیاه بپاشید.

– یادتان باشد که به هیچ وجه اسپری به چشم و زخم باز برخورد نکند. کپسی سایین موجود در فلفل پوست، بینی و چشم را نیز می سوزاند.

– این روش برای پرندگان کار ساز نبوده و پرندگان گیاه فلفلی را نیز می خورند. تنها حیوانات چهار پا را دور نگه می دارد.

2- برای جلوگیری از آسیب دیدن گیاه توسط حیوانات جونده مثل موش از روغن نعنا استفاده کنید.

چکاندن روغن نعنا در خاک اطراف گیاه به سادگی جوندگان را برای مدتی طولانی دور نگه می دارد. روغن نعنا باعث ریزش موی جوندگان می شود بنابراین از آن دوری می کنند!

از تاک تیک های ترساندن استفاده کنید.

1- شکارچی را برای حیوانات شبیه سازی کنید.

مثلاً مترسک یا هر چیزی که حیوانات از آن می ترسند. فقط یادتان باشد دائماً باید جای آن را عوض کنید، وگرنه حیوانات می فهمند که جعلی است. اگر خودتان سگ و گربه دارید، آن ها را در باغ رها کرده تا حیواناتی که از آن ها می ترسند به گیاهان باغتان نزدیک نشوند.

2- حیوانات و پرندگان از آتش می ترسند.

شبیه سازی آتش می تواند بهترین دافع آن ها باشد. سی دی یا نوارهایی مانند سی دی که نور را فلش می کنند یا هر چیزی که مانند آتش است را روی درختان یا گیاه آویزان کنید.

3- صدا، پرندگان را کلافه می کند.

می توانید در جای جای باغ از ناقوس یا وسیله هایی این چنینی استفاده کنید. این وسیله ها با وزش باد صداهای بلندی تولید کرده و یا صداهای ضبط شده را پخش می کنند. همچنین می توانید از کیت های پخش کننده فراصوت که گوش حیوانات را به شدت آزار داده و آن ها را دور نگه می دارد، استفاده کنید.

– فقط به یاد داشته باشید که در کنار زنبورها، از صدای بلند استفاده نکنید. ارتعاشات، زنبورها را در حالت تدافعی و حمله قرار می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

بسیار مطلب مفیدی بود.لطفا اگر اطلاعاتی در خصوص نابودی کرم خراط یا سرشاخه خور دوستان دارند جهت استفاده من وسایرین به اشتراک بگذارن.در حال حاضر این موجود بسیاری از درختان میوه چند ساله را از بین برده.ممنونم

دکمه بازگشت به بالا