تغذیه

چگونه خرما را تازه نگهداریم؟

خرما میوه ای خشک است که خواص زیادی داشته و برای سلامتی بسیار مفید می باشد. از این رو این میوه اکثراً جایگزین قند های مصنوعی که برای سلامتی مضر هستند می شود. همین امر باعث شده تا خرما جزء میوه های بسیار ارزشمند و پرطرفدار باشد. خرما زمانی بهترین مزه و کیفیت را خواهد داشت که رطوبت خود را از دست ندهد. پس لازم است به گونه ای نگهداری شود که بیش از حد خشک نشده و رطوبت خود را حفظ کند. اگر خرما را خریداری کرده و مرتباً مصرف می کنید، باید آن را در ظرفی درب دار ریخته و در آشپزخانه نگهداری کنید. اما اگر مقدار خرمایی که تهیه کرده اید زیاد بوده و مطمئن هستید که در مدت زمان کوتاهی نمی توانید آن را مصرف کنید باید حتماً آن را فریز کنید.


برای اطلاع از نحوه تازه نگه داشتن گلابی برای مدت طولانی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تازه نگه داشتن گلابی برای مدت طولانی <<<


نکات مهم نگهداری خرما برای استفاده ی کوتاه مدت

1- خرماها را در ظرف درب دار نگهداری کنید.

شیشه های درب دار یا پلاستیک های زیپ دار بهترین وسیله برای نگهداری خرما می باشند. در این روش هر بار آن مقدار خرمایی را که مصرف می کنید در ظرف یا پلاستیکی که آماده کرده اید بریزید تا هنگام استفاده از آن همه ی خرماها مصرف شود. فقط یادتان باشد هوای پلاستیک را خالی کنید.

1 نحوه نگهداری از خرما

2- خرماهای نیمه خشک را در دمای اتاق نگهداری کنید.

خرمای نیمه خشک باید در دمای اتاق و دور از نور خورشید نگهداری شود. اگر خرما را در ظرف نگهداری می کنید به هیچ وجه آن را در مجاورت اجاق گاز و حرارت قرار ندهید.

2 نحوه نگهداری از خرما

3- خرماهای نرم را درون فریزر بگذارید.

برخلاف خرماهای نیمه خشک، خرماهای نرم قبل از اینکه به خوبی برسند برداشت می شوند. برای حفظ طعم و طراوتشان آن ها را در فریزر نگهداری کنید.

3 نحوه نگهداری از خرما

4- زمان خریداری خرما

برای اینکه بهترین طعم و کیفیت را در خوردن خرما تجربه کنید؛ بعد از یک هفته خرید خرما، آن ها را مصرف کنید. البته این به معنی خراب شدن خرما بعد از یک هفته نمی باشد. زیرا جزء میوه های با طول عمر زیاد است که اگر در دمای اتاق و ظرفی در بسته نگهداری شود تا یک ماه هم سالم باقی می ماند. اما عطر و طعمش تا حدودی تغییر می کند.

اگر طولانی مدت از خرما نگهداری کنید ممکن است بسیار خشک شده و لکه های سفیدی روی پوست آن ایجاد شود. این لکه ها دانه های شکر است که با کمی حرارت ذوب شده و از بین می روند. توجه داشته باشید که اگر متوجه بوی غلیظ، تغییر رنگ و یا از بین رفتن عطر و طعم آن شدید، خرما خراب شده است.

5- خرما را می توان تا یک سال در فریزر نگهداری کرد.

خرما می تواند تا یک سال در فریزر مانده و تغییری در آن ایجاد نشود. فریز کردن آن باعث می شود طعم و تازگیش حفظ شود و همیشه برای میل کردن خوش طعم باشد. ماندگاری خرمای نیمه خشک در فریزر نسبت به خرمای نرم بیشتر است.

نکات مهم فریز کردن خرما برای استفاده در طولانی مدت

1- خرما را در کیسه فریزر بریزید و آن را در فریزر قرار دهید.

قبل از قرار دادن خرما در فریزر حتماً به یاد داشته باشید که هوای کیسه را کاملا خالی کنید. از ظرف های درب دار پلاستیکی هم می توانید استفاده کنید. خرماها را طوری درون ظرف بریزید که ظرف پر نشده و به اندازه ی چند سانتی متر فضای خالی داشته باشد، تا خرمای یخ زده جای کافی داشته باشد.

2- خرما را در سرد ترین نقطه ی فریزر قرار دهید.

با این کار سریعاً خرما یخ زده و باعث حفظ طراوت، تازگی و طعم هر چه بیشتر خرما می شود. خصوصاً اگر قصد نگهداری از آن را در مدت زمان طولانی داشته باشید.

3- سه ساعت قبل از استفاده ی خرما آن را از فریزر خارج کنید.

این کار باعث می شود که یخ خرما کاملاً باز شده و عطر و طعمش دقیقاً مانند زمانی شود که آن را خریداری کرده اید. اما اگر فرصت نداشتید تا یخ خرما کامل باز شود آن را در کاسه ای از آب گرم بخیسانید. در عرض 30 دقیقه یخ آن ها باز شده و آماده ی مصرف می شوند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا