تغذیهسلامت

چگونه شربت مستر تونیک خانگی و ارگانیک تهیه کنیم؟

شربت مستر تونیک مخلوطی از گیاهان تقویت کننده ایمنی و ضد میکروبی است که در مبارزه با بسیاری از عفونت ها به انسان کمک می کند، به ویژه اگر روزانه استفاده شود. مواد تازه و مغذی موجود در اجزای تشکیل دهنده این شربت می توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بیماری بپردازند. این شربت اغلب به صورت تجاری به فروش می رسد، اما با مواد مناسب و تازه می توان به راحتی آن را در خانه به صورت ارگانیک تهیه کرد. با فن تریکس همراه باشید تا طرز تهیه شربت مستر تونیک خانگی را فراگیرید.

مواد لازم برای ساخت شربت مستر تونیک

– 3 بوته ی بزرگ سیر
– 2 عدد پیاز سفید بزرگ
– یک تکه 7.5 سانتی متری ترب کوهی و زنجبیل تاره
– 8 تا 10 عدد فلفل تند
– 800 میلی لیتر سرکه سیب

1- سیر

سیر از موادی تشکیل شده است که خواص ضد میکروبی و افزایش دهنده ی ایمنی بدن را دارا می باشد. همچنین سیر می تواند کلسترول را کاهش داده و به کنترل قند خون کمک کند. در ساخت این شربت حداقل به یک بوته سیر نیاز است، اما در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید در ساخت این شربت و به خصوص استفاده از سیر حتماً با پزشک مشورت کنید.

2- پیاز

پیاز نیز خواصی مشابه سیر دارد. سیر و پیاز از نظر گیاهشناسی در یک خانواده قرار دارند. برای تهیه شربت مستر تونیک حداقل به یک پیاز سفید نیاز است.

3- ترب کوهی

این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بوده و فعالیت های ضد سرطانی نیز دارد. همچنین نشان داده شده است که در کاهش فشار خون هم نقش دارد.

4- زنجبیل

زنجبیل به خاطر خواص فوق العاده ای که دارد، در طب سنتی چینی بسیار مهم است. زنجبیل دارای خواص ضد سرطانی، ضد التهابی، افزایش ایمنی و اثرات آنتی اکسیدانی است. اما به یاد داشته باشید که اگر از داروهای نیفیدیپین (nifedipine) استفاده می کنید، زنجبیل را حذف کنید. زیرا ممکن است موجب خونریزی بیش از حد شود.

5- فلفل

برای تهیه شربت مستر تونیک ، می توانید از فلفل های مختلفی مانند فلفل کاین، فلفل هندی یا هالاپینو استفاده کنید. این فلفل ها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و بیوفلاوونوئیدها بوده که به عنوان آنتی اکسیدان ها و داروهای ضد درد عمل می کنند. اكثر تارهای عصبی انتقال‌ دهنده درد، از نوع نازك و بدون میلین بوده و انتقال‌ دهنده سیناپسی آنها یك نوروپپتید به نام ماده P است. فلفل دارای ماده ای به نام کپسایسین است که ماده ی پی را از بین می برد. در نتیجه پیام درد به مغز نمی رسد و موجب تسکین درد می گردد.

6- سرکه سیب

سرکه سیب به طور گسترده ای برای اختلالاتی مانند سرماخوردگی، دیابت، عفونت ها و همچنین درمان موضعی آکنه، زخم، سوختگی و عفونت های پوست استفاده می شود. این ماده دارای ویتامین B و ویتامین C بوده و خواص ضد میکروبی دارد.

برای تهیه شربت تونیک

1- ترب کوهی، سیر و پیاز را پوست گرفته و مانند تصویر زیر خرد کنید. فلفل ها را نیز خرد کرده و دانه های آن را در نیاورید.

1 طرز تهیه شربت مستر تونیک

2- همه ی مواد و سرکه ی سیب را در غذاساز ریخته و خوب آسیاب کنید تا در نهایت پوره ای از مواد به دست آید.

3- مواد را داخل ظرف شیشه ای در داری ریخته و تا دو هفته، روزی یکبار آن را هم بزنید.

احتیاجی به نگهداری شربت مستر تونیک در یخچال نیست، ولی با این حال می توانید آن را در یخچال هم بگذارید. فقط شیشه باید تار باشد تا در مقابل نور، از مواد محافظت کند. اگر از شیشه روشن استفاده می کنید، آن را در جایی تاریک نگهداری کرده یا روی آن حوله ای بکشید.

4- بعد از دو هفته مواد را از صافی رد کنید. سپس آبی که باقی می ماند را به عنوان شربت مستر تونیک ، روزانه به اندازه ی یک تا دو قاشق غذاخوری استفاده کنید. (در مواقع مریضی بیش از این نیز می توانید بخورید.)

اگر مریض هستید یا گلو درد دارید، روزانه به مدت 30 ثانیه این شربت را در گلو قرقره کرده و قورت دهید.


برای اطلاع از نحوه درمان و تسکین گلو درد با سرکه سیب به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه درمان و تسکین گلو درد با سرکه سیب <<<


– شربت مستر تونیک را در شیشه یا محلی تاریک نگهداری کنید. این شربت چه در یخچال و چه در دمای محیط نگهداری شود، برای مدت طولانی سالم باقی می ماند.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس طرز ساخت شربت گواوا و گل رز را فراگیرید.

>>> طرز ساخت شربت و آبمیوه گواوا <<<

>>> طرز ساخت شربت و شیره گل رز <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا