حیوانات و جانوران

چگونه اسید های چرب مورد نیاز گربه ی خانگی را تامین کنیم؟

اسیدهای چرب مانند امگا 6 و امگا 3 از جمله موادی هستند که وجود آنها برای گربه ها ضروری بوده ولی در بدنشان تولید نمی شوند. در نتیجه، گربه ها باید از طریق رژیم غذایی آنها را مصرف کنند. یک رژیم غذایی مناسب حاوی اسیدهای چرب ضروری می تواند گربه را در درمان بیماری های مختلف از قبیل بیماری مزمن کلیه، آرتریت، آلرژی، مشکلات پوستی و حتی سرطان یاری کند. اگرچه اسیدهای چرب در غذای تجاری گربه ها وجود دارد، اما مقدار آن به خصوص امگا 3 باید به میزان کافی و کامل به گربه برسد. با ما همراه باشید تا بتوانید اسیدهای چرب مورد نیاز گربه را به او برسانید.

تعیین مقدار اسیدهای چرب مورد نیاز گربه

1- قبل از انجام هر کاری یعنی قبل از اضافه کردن مکمل اسیدهای چرب به رژیم غذایی گربه، بهتر است با یک دامپزشک در مورد دوز مناسب اسیدهای چرب صحبت کنید.

دامپزشک با توجه به وزن و رژیم غذایی مورد استفاده برای گربه دوز مناسب را تعیین می کند.

2- اگر نتوانستید با دامپزشک مشورت کنید، دوز مناسب اسیدهای چرب را بر اساس وزن گربه معین کنید.

اسیدهای چرب در کنار مزایای بسیار زیادی که برای سلامت گربه دارند ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشند. که می تواند در اثر دادن بیش از حد روغن ماهی به گربه ایجاد شود. یکی از این عوارض کاهش توانایی لخته شدن خون می باشد. اگر در مصرف اسیدهای چرب متوجه شدید که گربه به اسهال مبتلا شده است، بدانید که دوز زیادی مصرف کرده اید.

3- دستورالعمل استفاده، روی غذاها و مکمل اسیدهای چربی که تهیه می کنید ثبت شده است. همچنین به طور مشخص دوز مورد استفاده برای هر وزنی معین است.

دستوالعمل های روی محصول را حتماً با دقت مطالعه کنید. در صورتی که باز هم در مورد میزان مصرفی شک دارید برای اطمینان از آسیب نرساندن به حیوان خانگیتان حتماً با دامپزشک مشورت کنید.

– مکمل های چرب با برخی از داروها مداخلات دارویی ایجاد می کند. بنابراین اگر گربه دارو مصرف می کند قبل از شروع مکمل اسیدهای چرب با پزشک مشورت کرده تا مشکلی به وجود نیاید.

از مکمل امگا 3 استفاده کنید.

1- روغن کریل (krill) بهترین مکمل برای تامین امگا 3 مورد نیاز گربه است.

گربه ها نمی توانند امگا 3 را از منابع گیاهی به دست آورند. در نتیجه نیازشان به اسیدهای چرب و امگا 3 باید از منابع حیوانی به دست آید. با این حال بعضی از گربه ها ممکن است به ماهی ها حساس باشند و قادر به دریافت روغن های ضروری آنها از طریق روغن ماهی نباشند. در چنین شرایطی باید سعی شود به گربه روغن کریل که منبعی عالی از اسید چرب امگا 3 است داده شود. این محصول، هم به صورت قرص و مکمل و هم به صورت مایع در بازار موجود است.

– همیشه اطمینان حاصل کنید که روغن هایی که برای گربه استفاده می کنید، به خصوص روغن ماهی مخصوص حیوانات خانگی باشد.

2- از دادن روغن جگر ماهی به گربه اجتناب کنید.

روغن جگر ماهی مکمل بسیار خوبی برای انسان بوده اما برای گربه اصلاً مناسب نیست. این روغن اگر چه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است اما حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های A و D بوده که می تواند برای گربه ها سمی باشد.

برای تامین اسیدهای چرب مورد نیاز گربه از روش های دیگری نیز می توانید استفاده کنید.

1- از قرص ها و مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.

سعی کنید قرص ها را در غذای گربه پنهان کنید تا گربه همراه با غذا آن را خورده و متوجه نشود.

1 نحوه تامین اسید چرب مورد نیاز گربه

2- اگر نتوانستید از قرص روغن ها استفاده کنید روغن ماهی به شکل مایع نیز در بازار موجود می باشد.

می توانید آنها را خریداری کرده و روی غذای گربه بپاشید تا به راحتی آن ها را مصرف کند. فقط به یاد داشته باشید که روغن ماهی طعم و عطر بسیار قوی دارد که می تواند گربه را آزار دهد. پس ابتدا با دوز پایین شروع کنید.

– کپسول ها را نیز می توانید باز کرده و مایع درون آن را روی غذای گربه بریزید.

2 نحوه تامین اسید چرب مورد نیاز گربه

3- برچسب روی مواد غذایی که به گربه می دهید را مطالعه کنید.

برخی از مواد غذایی حیوانات خانگی، اسیدهای چرب ضروری یعنی امگا 3 و امگا 6 را در لیست مواد تشکیل دهنده خود فهرست می کنند. اما گفته می شود در فرآیند فرآوری و تهیه ی این محصولات، بیشتر ارزش غذایی اسیدهای چرب امگا 3 از بین می رود. در نتیجه، بهتر است که همچنان اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم گربه قرار دهید.

4- از تن ماهی ساردین استفاده کنید.

ساردین یک منبع عالی از اسید چرب امگا 3 است که می تواند برای تامین اسیدهای چرب مورد نیاز گربه به آن داده شود. بر خلاف ماهی آزاد، ساردین ها مدت زمان زیادی در بدن نمی مانند تا سموم را در بدن ذخیره کنند. در نتیجه یک منبع عالی اسید چرب ضروری می باشند. اما تعیین دوز از طریق ماهی آسان نیست. بنابراین بهتر است تامین اسیدهای چرب گربه از همان مکمل ها صورت گیرد که دوز آنها مشخص است.

3 نحوه تامین اسید چرب مورد نیاز گربه

5- ماهی های آب های سرد را به گربه بدهید.

اسیدهای چرب به راحتی از طریق ماهی های آب سرد مثل سالمون، کد، ساردین و تن قابل دسترس است. می توانید از این ماهی ها به عنوان یک میان وعده برای گربه استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا