خانه و کاشانه

نکاتی که هنگام خرید منزل حتما باید در نظر داشته باشید

نکات مهم در هنگام خرید یا اجاره خانه

خرید یا اجاره ی منزل و یا آپارتمان جزء جدایی ناپذیر زندگی همه ی انسان ها می باشد و همه ی ما بخشی از وقتمان را صرف این موضوع می کنیم. تحقیقات، بررسی ها و اقداماتی را در این زمینه انجام داده و بهترین نتیجه و رضایت بخش ترین خانه را انتخاب می کنیم. شاید اجاره ی منزل برای بسیاری از افراد مهم نباشد و در هنگام جستجوی خانه هیچ چیزی جز دیدن وضعیت کلی خانه و پسندیدن آن را در نظر نگیرند. زیرا معتقدند خانه ی اجاره ای نیازی به این همه دقت ندارد اما در هنگام خرید خانه بحث فرق می کند و توجه به ریزترین نکات در خانه ای که قرار است خریداری شود بعدها در رضایت بخش بودن خانه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل 5 نکته ی بسیار مهم که همیشه در بررسی خانه ها مورد توجه قرار نگرفته و اغلب فراموش می شود را یادآوری می کنیم، تا در کنار دیگر معیارهایتان، به انتخاب بهتر شما کمک کند.

1 راهنمای خرید و یا اجاره منزل

1- خط تلفن و آنتن دهی

در دنیایی زندگی می کنیم که نبود اینترنت و ارتباطات شاید به معنی نبود زندگی بوده و وجود چیزی به اسم ارتباطات و اینترنت برای زندگی بشر بسیار مهم شده است. به همین دلیل در هنگام خرید منزل به این نکته که شاید کمتر کسی آن را مد نظر بگیرد، بسیار توجه کنید. خط تلفن و از آن مهم تر قدرت سیگنال و آنتن دهی موبایل در منزلی که خریداری می کنید یکی از مواردی است که برای همه ی اعضای خانواده حیاتی می باشد.

برخی از خانه ها در نقطه ی کور واقع شده و قدرت سیگنال در آن ها بسیار ضعیف است. به طوری که استفاده از اینترنت و حتی برقراری تماس بسیار دشوار می باشد. وجود این مشکل در خانه ای که خریداری می شود و شاید تا آخر عمر باید در آن زندگی کرد بسیار زجرآور است. بنابراین حتماً قبل از خرید خانه از وجود خط تلفن و آنتن دهی مناسب تلفن همراه در آن مطمئن شده تا بتوانید اینترنت آن را چک کنید. از آن جایی که مهیا کردن خط تلفن در صورت نبود آن، کار سختی نیست و مهم تر از آن، قدرت سیگنال تلفن همراه در آن مکان می باشد، حتماً تماسی برقرار کرده و قدرت اینترنت همراه را با گوشی و یا هر چیز ممکن چک کنید.

2- همسایه ها

نکته ی دیگری که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بهتر است بگوییم اصلاً به آن توجهی نمی شود، همسایه های خانه ای است که خریداری می شود. سخن معروفی است که بیان می کند “همسایه از فامیل هم به انسان نزدیک تر است” و همین عبارت میزان اهمیت آن را به خوبی بیان می کند. بنابراین قبل از خرید خانه، اطراف خانه را نیز به خوبی وارسی کرده و تحقیقاتی را در مورد همسایه ها انجام دهید تا با انتظاراتی که از همسایه هایتان دارید سازگار باشند. مثلاً سطح سر و صدای همسایه ها، میزان ایمن بودن محل و…

مخصوصاً برای خانه های آپارتمانی، حتماً باید این نکته را مد نظر داشته باشید.

3- فشار آب

موضوعی که همیشه برای خانم های خانه بسیار اهمیت داشته و آن ها را بسیار درگیر می کند، فشار آب است. با این حال هیچگاه در اجاره خانه و همچنین در خرید آن مورد توجه قرار نمی گیرد. اما از آن جایی که این امر نه تنها برای خانم ها بلکه برای دیگر اعضا نیز مهم است، توصیه می کنیم حتماً هنگام خرید خانه به آن توجه کنید.

4- سر و صدای محیط

این مورد نیز در انتخاب خانه بسیار بسیار اهمیت دارد. خانه محل آسایش انسان است و همه ی ما انتظار داریم هنگامی که در خانه هستیم از آرامش آن لذت برده، استراحت کرده و به آرامش برسیم. وجود خانه در محل هایی بسیار پر سر و صدا واقعاً آزار دهنده بوده و کمتر کسی است که بتواند آن را تحمل کند. پس قبل از این که کار از کار بگذرد به فکر چاره برای آن باشید.

5- موقعیت مکانی

این مورد شاید برای برخی مهم نباشد اما بسیاری از افراد هستند که دوست دارند بتوانند هنگام نیازشان به مواد غذایی و یا هر مایحتاج دیگری به راحتی به آن دسترسی یابند. و یا در اوقات فراغتشان بدون دردسر به پارک محل رفته و تفریح کنند. گاهی نیز در اطراف خانه قدم زده و ورزش کنند. پس می توان گفت توجه به موقعیت مکانی خانه ای که خریداری می شود نیز بسیار اهمیت دارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
apartmenttherapy




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا