راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید ویلچر برقی متناسب با نیاز افراد ناتوان

انتخاب و تهیه ی یک ویلچر برقی مناسب، بهترین راه جهت بهبود حرکت و عدم وابستگی به دیگران، برای افراد ناتوانی است که برای حرکت و جابه جایی شان احتیاج به کمک دیگران دارند. مخصوصاً اگر دارای موتور الکتریکی و کنترل جهت یابی نیز باشد. از آنجایی که تنوع ویلچرهای موجود در بازار بسیار زیاد بوده و انتخاب بهترین آن کمی دشوار است، تصمیم گرفتیم نکات مهمی که هنگام انتخاب ویلچر باید در نظر داشته باشید را یاد آور شویم.

نیازهایتان را در نظر بگیرید.

1- نوع استفاده از ویلچر مد نظرتان باشد.

اگر در داخل خانه نیازی به استفاده از ویلچر نداشته و با عصا هم می توانید در اطراف خانه راه بروید و ویلچر را فقط برای بیرون از خانه می خواهید، بهتر است ویلچرهای برقی کنترل دار استفاده کنید. اما لازم نیست بهترین کیفیت آن را انتخاب کنید، چرا که استفاده از آن دائمی نیست. بالعکس اگر از ویلچر، هم در منزل و هم بیرون منزل استفاده می کنید:

– توجه به کیفیت و مخصوصاً نوع صندلی که کاملاً راحت و مناسب باشد و فرد روی آن کوچکترین احساس ناراحتی نکند، بسیار مهم است.

– همچنین به امکان تنظیم ارتفاع آن توجه کنید تا بتوان ارتفاع آن را در منزل مناسب با مکان هایی مثل دراور، سینک ظرفشویی، تخت خواب و غیره تنظیم کرد.

– عرض ویلچر نیز باید به گونه ای باشد که در منزل از همه ی درب ها بتواند عبور کند. همچنین ویلچر حتماً باید دسته های قابل تنظیم برای قرار دادن دست ها و پاها داشته باشد. تا دست ها و پاها همیشه به شکل دلخواه قرار گرفته و هیچگاه احساس ناراحتی نکنند.

– شعاع چرخش صندلی ویلچر را نیز در نظر بگیرید. با توجه به نوع استفاده و نیاز فرد، تعیین کنید که صندلی تا چه اندازه لازم است بچرخد. مثلا 360 درجه یا کمتر یا اصلاً بدون چرخش.

1 راهنمای خرید ویلچر برقی

2- برای ویلچرهایی که بیرون از منزل استفاده می شوند و فرد اغلب با خودرو سفر می کند، در نظر داشته باشید که این ویلچر باید حمل و نقل آسانی داشته باشند.

بنابراین ویلچرهایی را انتخاب کنید که اجزای آن به راحتی از هم جدا شده و به راحتی در صندوق عقب جا می شود. به چرخ های آن نیز دقت کنید، که بسیار با کیفیت و بادوام باشند به طوری که بتوان در فضای بیرون به راحتی از آن استفاده کرد.

2 راهنمای خرید ویلچر برقی

3- قدرت الکتریکی چرخ ها را در نظر داشته باشید.

ویلچرهای الکتریکی مدل های بسیار مختلفی دارند. برخی دارای 4 چرخ و برخی دارای 6 چرخ می باشند. قدرت حرکت الکتریکی برخی مدل ها روی دو چرخ جلویی، برخی مدل ها دو چرخ عقبی و برخی دیگر دو چرخ وسط است. که روی حرکت ویلچر تاثیر می گذارد. از آنجایی که نوع انتخاب کاملاً سلیقه ای بوده و بسته به ترجیح شخصی دارد، بهتر است قبل از خرید، انواع مدل را تست کرده و راندن هر کدام که برایتان آسان تر بود و با آن حس خوبی داشتید را انتخاب کنید.

3 راهنمای خرید ویلچر برقی

– اگر انتظار سرعت بالایی را از ویلچر دارید، مدل هایی را انتخاب کنید که چرخ های عقبشان الکتریکی است. این مدل ها اغلب 8.5 مایل در ساعت حرکت می کنند.

– ویلچرهایی که چرخ های وسطی آن الکتریکی است، مانور پذیرتر بوده و دارای کوچکترین شعاع چرخشی هستند که برای فضاهای کوچک مناسب می باشند.

– ویلچرهایی که چرخ های جلویی آن الکتریکی است، کم سرعت ترین و آرام ترین گزینه ها می باشند که برای استفاده در زمین های ناهموار و مکان هایی مانند برف، چمن و محدودیت های این چنینی بهتر می باشند.

2 راهنمای خرید ویلچر برقی

4- به مواد مورد استفاده در ساخت صندلی ویلچر دقت کنید.

موادی که استفاده می شوند بسیار متفاوت اند. ممکن است بادی، فوم، ژل و مخلوطی از فوم و هوا باشد. که هرکدامشان دارای مزایا و معایبی هستند. در مورد نوع استفاده تان حتماً با فروشنده مشورت کرده تا متناسب با نیازتان بهترین ویلچر را معرفی کند.

4 راهنمای خرید ویلچر برقی

5- بهترین صندلی را انتخاب کنید.

برخی صندلی ها به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً با هم سطح زمین می شوند. که برای کودکان مناسب تر است. زیرا می توانند به راحتی روی زمین بازی کنند.

برخی نیز پشتی آن ها به عقب رفته و حالتی راحت به خود می گیرند. حتی برخی نیز به حالت ایستاده در می آیند یا پاها را بالا کشیده و ارتفاع پاها را تنظیم می کنند تا فرد روی ویلچر بیشتر احساس راحتی کند. در مورد اینکه کدام یک از انواع ویلچر را انتخاب کنید، بهتر است با پزشک مشورت کرده تا بهترین و مناسب ترین موقعیت بدنی فرد ناتوان را روی صندلی مشخص کند. تا بتوان بهترین نوع ویلچر را انتخاب کرد.

6- عمر باتری را در نظر داشته باشید.

قبل از خرید حتماً دقت کنید که با هربار شارژ، چه مقدار مسافتی را می خواهید با آن بپیمایید. از آنجایی که عمر باتری ها متفاوت است، انواعی را انتخاب کنید که متناسب با نیازتان باشد. معمولاً اکثر ویلچرها با یک بار شارژ، 16 تا 46 کیلومتر را طی می کنند.

7 راهنمای خرید ویلچر برقی

7- سایز ویلچر را متناسب با سایز فرد استفاده کننده انتخاب کنید.

اگر فرد کودک است ویلچرهای مناسب با کودک را انتخاب کرده که با رشد کودک، سایز ویلچر را نیز می توان زیاد کرد. اغلب ویلچرهای بزرگسالان می توانند تا وزن 136 کیلوگرم را تحمل کنند. با این حال در نظر گرفتن وزن و پهنای هیکل فرد در انتخاب ویلچر بسیار اهمیت دارد. پس قبل از خرید این مورد را حتماً با فروشنده در میان بگذارید.

8 راهنمای خرید ویلچر برقی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا