خانه و کاشانهراهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید کاشی مناسب برای شومینه

انتخاب کاشی مناسب برای شومینه

شومینه ها یکی از جذاب ترین بخش های دکوراسیون منزل می باشند. حتی اگر به عنوان منبع گرمایشی هم مورد استفاده نباشند به خاطر زیباییشان، کانون جلب توجه در منزل می شوند. شاید به همین خاطر است که طراحی آن برای اغلب افراد بسیار مهم می باشد. یکی از عوامل مهم در زیبایی منحصر به فرد شومینه، انتخاب صحیح کاشی در طراحی آن است. گزینه های زیادی وجود دارد که می توان با آن، فضای غم انگیز آتش درون شومینه را به فضایی پر انرژی و جالب توجه تبدیل کرد. فن تریکس بهترین ایده ها را برای ساخت یک شومینه به شما پیشنهاد می دهد.

1 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه


همچنین می توانید برای اطلاع از “نحوه انتخاب و خرید تایل یا کاشی شیشه ای” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> راهنمای انتخاب و خرید تایل یا کاشی شیشه ای <<<


1- کاشی با الگوی جناقی

2 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

انتخاب الگوی مناسب کاشی در طراحی شومینه بسیار اهمیت دارد. برای بازسازی شومینه های کهنه و قدیمی و رنگ و لعاب دادن به آن، با استفاده از کاشی های ریز، الگوی جناغی را روی شومینه پیاده می کنند. زیرا از آنجایی که شومینه قبلاً ساخته شده و امکان مانور دادن زیاد روی آن نیست، بهترین انتخاب الگوی جناقی با کاشی های ریز است. زیرا هم راحت تر بوده و هم زیبایی خاص خود را نیز دارد.

2- کاشی های سیمانی طرح دار

3 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

کاشی های سیمانی آن دسته از کاشی هایی هستند که برای ساخت آنها رنگ دانه با سیمان مخلوط شده و در قالب ریخته می شود. قرن هاست که از این نوع کاشی ها به دلیل طرح و رنگ های بسیار وسیع، متفاوت، شیک و بادوام بودنشان استفاده می شود. این نوع کاشی ها بهترین انتخاب برای تزئین شومینه می باشند. زیرا به دلیل تنوع گستردشان، به راحتی هر طرح و رنگی که با دیوارها و یا دکوراسیون خانه ست بوده و با سلیقه ی اعضای خانواده نیز هماهنگ باشد را می توان انتخاب و استفاده کرد.

3- کاشی های سایز بزرگ طرح آجر

4 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

این نوع کاشی ها طرحی اسپرت داشته و در واقع دیزاین آنها تلفیقی از سنتی و مدرنیته است. به همین دلیل با همه نوع دکوراسیونی ست می شود. اگر کاشی مناسب با دکور منزلتان را نیافتید این نوع کاشی ها می تواند انتخاب خوبی باشد.

4- آجر نما

5 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

افرادی نیز هستند که دوست دارند شومینه شکل طبیعی و سنتی خود را حفظ کرده و اصلاً مایل به ورود مدرنیته در شومینه نیستند. چرا که معتقدند هر چیزی در حالت طبیعی و اورجینال خود زیباست. این گونه افراد یا باید از آجر نما در ساخت شومینه استفاده کنند و یا کاشی و سرامیک هایی را به کار گیرند که طرح آجر داشته باشد.

5- کاشی های شیشه ای

6 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

کاشی های شیشه ای از جمله مدرنیته ترین کاشی هایی است که امروزه وارد بازار شده که ظاهر بسیار شیک و لاکچری دارند. همین امر باعث شده است بسیاری از افراد برای تبدیل فضای منزلشان به محیطی شیک و لاکچری از این کاشی ها در آشپزخانه، حمام و دستشویی استفاده کنند. زیبایی این کاشی ها به حدی زیاد است که استفاده از آنها برای شومینه نیز زیبایی منزل را دو برابر می کند.

6- استفاده از آجر

7 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

بسیاری از افراد هستند که موافق کاشی در اطراف شومینه نبوده و ورود کاشی به فضای اتاق و پذیرایی را دوست ندارند. باید بگوییم استفاده از کاشی در طراحی و تزئین شومینه امری حتمی نیست. چرا که با آجر نیز می توان به راحتی شومینه را ساخته، سپس آجر را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد.

7- سنگ یا کاشی های طرح سنگ

8 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

استفاده از سنگ نیز در تزئین شومینه بسیار پر کاربرد و محبوب است. زیرا طرحی طبیعی ایجاد کرده که مخاطبان زیادی دارد. استفاده از سنگ کمی پر هزینه تر از کاشی بوده با این حال اگر بتوانید از عهده ی هزینه ی آن برآیید، سنگ بهتر از کاشی می باشد زیرا زیبا و باداوم تر است. با این حال کاشی هایی در بازار بوده که دارای طرح سنگ هستند که می توان آنها را تهیه کرده و از شومینه ی مدل سنگی لذت ببرید.

8- بهترین انتخاب ها طرح های آجری

9 راهنمای انتخاب کاشی مناسب شومینه

همانطور که قبلاً گفته شد طرح آجر از جمله طرح هایی است که با هر دکوری سازگاری دارد. اگر می خواهید هیچگاه از شومینه تان خسته نشوید و همیشه برایتان تازگی و جذابیت داشته باشد توصیه می کنیم از طرح های ساده و سفید آجر استفاده کنید. اگر چه تنوع در طرح آجر بسیار زیاد نیست و فقط می توان سایز آجرها را ریز و درشت کرد اما با کمی خلاقیت نیز می توان در رنگ آنها تنوع ایجاد کرده و آنها را زیباتر جلوه داد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا