تغذیهسلامت

معرفی جایگزین مناسب برای خوراکی های مضر و اعتیاد آور

بهترین جایگزین خوراکی های مضر

بیایید با خودمان رو راست باشیم. همه ی ما در زندگی عاشق و دیوانه ی حداقل یک نوع جانک فود یا هله هوله هستیم که خوردن آن به شدت برایمان لذت بخش است. اما این خوراکی های خوشمزه نه تنها مضر هستند بلکه حاوی موادی می باشند که به شدت اعتیاد آور است. به طوری که مقاومت در برابر نخوردن آن ها بسیار سخت می باشد. اما ما اینجاییم تا به شما بگوییم راهی برای لذت بردن از تمامی این خوراکی های خوشمزه بدون آسیب زدن به سلامت بدن وجود دارد و آن هم مصرف جایگزین هایی برای خوراکی های مضر است.

1- پنیر

یک کاسه سیب زمینی سرخ کرده با پنیر فراوان و یا حتی ذرت مکزیکی یا هر چیز دیگری که پنیر روی آن چشم نوازی می کند، می تواند به عنوان یک خوراکی خوشمزه دهان همه ی ما را آب بیندازد. اما میزان بالای کالری، چربی و سدیم موجود در آن می تواند فشار خون را افزایش داده و مشکلات بسیاری را نیز به وجود آورد. پنیر گیاهی بهترین جایگزین و خوراکی خوشمزه برای پنیرهای پر کالری و خوراکی های مضر است.

2- پیتزا

هیچ چیز نمی تواند جایگزین پیتزای داغ شود، مخصوصاً در روزهای تعطیل و موقع تفریح. با این حال پیتزا حاوی مقادیر فراوانی سدیم، کربوهیدرات های تصفیه شده و چربی های اشباع است. توصیه می کنیم اگر واقعاً عاشق این خوراکی مضر و اعتیاد آور هستید، خودتان آن را در منزل با سبزیجات، جو و بادام زمینی تهیه کرده و بدون سس، پنیر و مواد مضر میل کنید.


برای اطلاع از نحوه تهیه پیتزای نیمه آماده و منجمد به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تهیه پیتزای نیمه آماده و منجمد <<<


3- سیب زمینی سرخ کرده

خوراکی مضر و بسیار خوشمزه ای که تقریباً غیر ممکن است کسی خلال های ترد، نازک و نمکی آن را دوست نداشته باشد. اما متاسفانه این خوراکی اعتیاد آور به همان میزان که خوشمزه است، مضر بوده و خطر مرگ و میر را نیز افزایش می دهد. به جای سیب زمینی سرخ کرده نوع سالم تر آن را جایگزین کنید. یعنی سیب زمینی شیرین را خلالی خرد کرده و در روغن زیتون بغلتانید. سپس نمک، دارچین، زیره ی سبز و جعفری خرد شده را به آن اضافه کرده و به مدت 20 تا 25 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت در فر بگذارید. با این کار سیب زمینی سرخ شده سالم مصرف کنید.

4- بستنی

چه چیزی می تواند دوست داشتنی تر از خوردن بستنی تازه در یک روز گرم تابستانی باشد؟ بستنی یکی از خوراکی های مضر و اعتیاد آور دیگر است که همه را عاشق خود می کند. اما مسئله مقدار شکر و کربوهیدرات آن بوده که برای سلامتی بسیار مضر است. به همین دلیل گهگاهی بستنی معمولی را با بستنی های بدون لبنیات مثل انواعی که با نارگیل تهیه می شوند جایگزین کنید.

1 جایگزین مناسب خوراکی مضر و اعتیاد آور

5- چیپس

تنقلاتی که شاید یکی از عمده ترین میان وعده ها و خوراکی های مضر و اعتیاد آوری است که همه افراد در سنین مختلف آن را مصرف می کنند. متاسفانه چربی های اشباع شده، کربوهیدرات ها و کالری های زیاد آن، خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. چیپس های صنعتی و تجاری را کلاً حذف کرده و به عنوان جایگزین مناسب، خودتان در منزل چیپس بدون روغن و نمک اضافه، تهیه و نوش جان کنید.

6- شکلات

یکی از خوراکی های بسیار مضر و اعتیاد آور دیگر شکلات ها می باشند. شکلات هم کمی از چیپس ندارد و خوردن آن به عنوان یک میان وعده در هر زمان و مکانی واقعاً لذت بخش است. اما سطح قند و چربی بالای آن این لذت را از بین می برد. موس شکلات آووکادو بهترین دسر برای لذت بردن از طعم دلپذیر شکلات است.

2 جایگزین مناسب خوراکی مضر و اعتیاد آور

7- چیز برگرها

چیز برگر حاوی گوشت قرمز و مقدار زیادی پنیر و سس بوده و به همین دلیل جزء خوراکی های مضر محسوب می شوند. در مورد پنیر و مضراتش در ابتدای مقاله توضیح دادیم. مصرف زیاد گوشت قرمز به دلیل چربی های اشباع آن مشکلات جدی مانند نارسایی قلبی و کلیه و دیابت را به وجود می آورد. وجی برگر یا وگان برگر بهترین جایگزین چیز برگر می باشند.

3 جایگزین مناسب خوراکی مضر و اعتیاد آور

8- کیک

کیک ها جزء خوراکی های مضر و اعتیاد آور هستند. اگر کیک ها در مقدار کمی مصرف شوند، مضر نیستند. اما مشکل اینجاست که کیک به یکی از پرمصرف ترین دسرها تبدیل شده که برای هر مناسبتی و حتی به عنوان میان وعده نیز در حد بالایی از آن ها استفاده می شود. در واقع نوعی مصرف کره و تخم مرغ است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر می باشد. سعی کنید کیک بدون گلوتن و لبنیات مصرف کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا