آموزش های ویدئوییتغذیه

طرز تهیه شکلات به شکل های لوله ای، تراشه و خرد برای تزئین کیک و دسر

تزئین کیک و دسر با شکلات از قدیم الایام تا به امروز یکی از بهترین انواع تزئینات بوده است. چرا که شکلات هم جزو خوشمزه ترین مواد خوراکی بوده و هم می توان آن را به شکل های مختلفی درآورد. حتی می توان شکلات های سفید را به رنگ های مختلف تبدیل کرده و تزئینات رنگارنگی را با آنها انجام داد.

شکلات های نازک لوله ای شکل و یا تراشه ها و خرده های شکلات را حتماً روی انواع کیک و دسرها دیده و پسندیده اید. طرز تهیه ی آن ها بسیار آسان بوده و برای فراگیری آن کافی است با ما در فن تریکس همراه شوید.

تهیه شکلات های لوله ای شکل

مواد لازم:

یک پیمانه آب
یک پیمانه شکلات

1- ابتدا شکلات را ذوب کنید. داخل قابلمه ای یک پیمانه آب ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. شکلات ها را در ظرفی بریزید که بتوان آن را روی قابلمه گذاشت. به طوری که داخل قابلمه نیوفتد و با آب تماس پیدا نکند. با این کار شکلات ها با حرارت غیر مستقیم و بنماری ذوب خواهند شد.

2- شکلات ها را به طور مداوم تا زمانی که شروع به ذوب شدن کنند هم بزنید. حرارت را زیاد نکنید و مراقب باشید که آب داخل شکلات ریخته نشود.

3- بعد از اینکه شکلات به طور کامل ذوب شده و بافت آن به اندازه کافی نرم شد، ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی خنک شود. (مانند ویدئوی زیر)

4- یک کاغذ روغنی روی سینی پهن کرده و شکلات خنک شده را به آرامی روی آن بریزید؛ حالا با پشت قاشق آن را روی کاغذ باز کرده تا لایه ای نازک از شکلات بدست آید.

5- سپس سینی را بردارید و چند باری روی سطح بکوبید، تا حباب های هوای موجود در شکلات به طور کامل از بین برود.

6- اجازه دهید شکلات به همان شکل بماند تا سفت شود. این کار تقریباً 20 دقیقه طول می کشد، ولی برای افزایش سرعت می توانید آن را در یخچال یا فریزر بگذارید.

7- حال شکلات سرد و سفت شده را روی سطح سفتی بگذارید. دقت کنید سطح مورد نظر لغزنده نباشد.

8- با کاردک یا چاقو شکلات را از روی کاغذ بتراشید. با این کار شکلات لوله لوله از سطح کاغذ بلند شده و تراشه های آن برای تزئین کیک به دست می آید. برای لوله های بزرگتر چاقو را از ابتدای شکلات تا انتها بکشید و برای لوله های کوچکتر چاقو را تا نصفه بکشید.

9- حال تراشه ها یا همان لوله های کوچک و ظریف شکلات را با خلال دندان، سیخ یا چنگال برداشته و روی کیک یا هر چیزی که قصد تزئینش را دارید بگذارید.

6 تهیه شکلات برای تزئین کیک و دسر

می توانید تزئینات را کمی زیباتر و متفاوت تر کنید:

1- برا تهیه شکلات های زیبا جهت تزئین کیک، دو عدد کاغذ روغنی آماده کنید. یکی را به دور یک وردنه بپیچید و با کش، ابتدا و انتهای آن را روی وردنه محکم کنید و دیگری را روی سطح کار پهن کنید.

2- شکلات ذوب شده را در کیسه پلاستیک فریزر بریزید و ته آن را سوراخ کنید و با حرکات زیگزاگی آن را روی وردنه بریزید.

3- اجازه دهید شکلات روی وردنه بماند تا سفت شود.

4- بعد از اینکه شکلات سفت شد آن را با احتیاط از روی وردنه بکنید و برای تزئین استفاده کنید. اضافی آن را نیز می توانید در کیسه ی فریزر ریخته و در فریزر نگهداری کنید.

اگر به پودر شکلات یا شکلات بسیار ریز و خرد شده احتیاج داشتید:

1- یک بسته شکلات تخته ای تهیه کنید و آن را برای چند ساعت در یخچال یا فریزر بگذارید تا کاملاً سرد شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا شکلات اگر یخ نباشد در حرارت دست ذوب شده و چیزی که می خواهید از آب در نمی آید.

2- پوست کنی برداشته و شکلات را با پوست کن بتراشید تا خرده های ریز شکلات به دست آید.

3- حال تزئینات مورد نظر خود را روی کیک یا دسر مورد علاقه خود انجام داده و لذت ببرید.

10 تهیه شکلات برای تزئین کیک و دسر

در پایان می توانید با مراجعه به لینک های زیر در رابطه با تزئینات کیک اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

>>> چگونه یک خمیر فوندانتمخصوص تزئین کیک را براق کنیم؟ <<<

>>> طرز تهیه گل بنفشه آبنباتی برای تزئین کیک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا