خودرو و وسایل نقلیه

چگونه ترک خوردگی و بریدگی صندلی چرمی ماشین را تعمیر و ترمیم کنیم؟

اگر چرم صندلی خودرو شما ترک خورده یا سوراخ و پاره شده است، احتمالا فکر می کنید که باید آن را با یک صندلی جدید تعویض کنید، اما خوشبختانه، شما می توانید آسیب های کوچک این صندلی ها را خودتان تعمیر کنید. با استفاده از کیت ترمیم چرم، بریدگی ها را به هم وصل کرده، سوراخ ها را به هم وصله بزنید، یا از مواد مناسب برای پوشاندن و روکاری ترک خوردگی های چرم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بریدگی ها و پارگی های بزرگ بهتر است با یک ابزار مطمئن تر تعمیر گردند.

تعمیر چرم پاره شده با استفاده از یک کیت ترمیم

1- کیت ترمیمی که انتخاب می کنید باید از لحاظ رنگ، با رنگ چرم صندلی هماهنگی داشته باشد.

برای نتیجه گیری بهتر در تعمیر چرم صندلی، بهتر است از کیتی استفاده کرد که شرکت تولیدکننده ی آن، همان کارخانه سازنده ماشین باشد. در غیر این صورت، باید چندین کیت را با رنگ چرم صندلی مقایسه کرده تا بتوانید هم رنگ ترین آن را پیدا کنید.

2- چرم صندلی را تمیز کنید.

برای پاک کردن چرم و اطراف بریدگی، از یک دستمال تمیز و صابون استفاده کنید. مواد اضافی، گرد و خاک و کثیفی را به آرامی از روی چرم پاک کنید. سپس اجازه دهید تا چرم صندلی کاملاً خشک شود و بعد کار تعمیر را شروع کنید.

1 صندلی چرم

3- لبه های زبرِ اطراف پارگی را ببرید.

این لبه ها را به سمت بیرون بکشید و با استفاده از قیچی لبه ها و نخ های اضافی را بچینید.

2 صندلی چرم

4- یک تکه پارچه ی کتان در زیر پارگی صندلی بچسبانید.

یک تکه پارچه ی کتان را در داخل بریدگی قرار دهید. لبه های بریدگی را به کمی چسب آغشته کرده تا پارچه را ثابت نگه دارند. سپس اجازه دهید تا چسب، کاملاً خشک شود.

3 صندلی چرم

5- از یک ماده پرکننده استفاده کنید.

با استفاده از کاردک یا چاقوی داخل کیت، ماده پرکننده را بین لبه های بریدگی صندلی بمالید.

– برای استفاده از هر لایه ماده پرکننده، باید اجازه دهید لایه قبلی خشک شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که پرکننده تمام فضای پارگی را بپوشاند.

4 صندلی چرم

6. محل استفاده از پرکننده را، سمباده بزنید.

اگر محل پرشدگی کاملاً خشک شده است، از یک سمباده برای صاف کردن لایه های بالایی استفاده کنید تا جایی که پرکننده به سطح چرم برسد. در این حالت، کار را متوقف کنید.

• بهتر است فقط اطراف بریدگی صندلی را سمباده بزنید؛ نه همه ی بخش ها را و همچنین به جای سنباده های ورقه ای بهتر است از سمباده های سنگی استفاده کنید، چون راحت تر می توانید فضایی که می خواهید سمباده بکشید را کنترل کنید.

5 صندلی چرم

7- با یک دستمال مرطوب، اطراف بریدگی چرم را پاک کنید.

با استفاده از یک دستمال مرطوب، بقایای مرحله سمباده زنی را از اطراف بریدگی پاک کنید. سپس اجازه دهید، محل خشک شود.

6 صندلی چرم

8- روی بخشی که از ماده پرکننده استفاده شده است را رنگ بزنید.

برای رنگ کردن ماده پرکننده از یک پارچه تمیز استفاده کرده و اگر لازم است از چند لایه رنگ نیز استفاده کنید. البته باید اجازه داد تا هر لایه ی رنگ کاملاً خشک گردد. چون زمانی که رنگ خشک می شود می توان تناسب رنگ را با چرم، مقایسه کرد.

7 صندلی چرم

9- محل بریدگی را با یک درزگیر چرم، بپوشانید.

با استفاده از یک دستمال مناسب، درزگیر را در محل مورد نظر بمالید. این کار مانع پخش شدن رنگ می شود. پیش از نشستن روی صندلی، اجازه دهید درزگیر کاملاً خشک شود.

8 صندلی چرم

وصله زدن

1- یک تکه چرم متناسب با چرم صندلی ماشین، انتخاب کنید.

تکه چرمی که برای وصله زدن به کار می برید باید دقیقاً مانند چرم صندلی باشد. برای پیداکردن چنین چرمی می توانید از قسمت زیر صندلی، تکه ای چرم برای وصله زدن، جدا کنید.

• در غیر این صورت، وصله شما از نظر بافت و رنگ باید بیشترین شباهت را با چرم صندلی داشته باشد.

9 صندلی چرم

2- چرم مورد نظر را طوری برش بزنید که برای بخش پاره شده، مناسب باشد.

وصله شما باید کمی از محل بریدگی بزرگ تر باشد تا بتواند اطراف بریدگی را هم خوب بپوشاند. برای اینکه وصله شما تمیز برش بخورد، از یک قیچی تیز استفاده کنید.

10 نگهداری از وسایل جنس چرم ماشین

3- از یک کاغذ مومی در محل بریدگی استفاده کنید.

برای جلوگیری از پخش شدن چسب در محل بریدگی، یک تکه کاغذ مومی که بزرگتر از وصله است را در محل بریدگی قرار دهید. کاغذ مومی را از یک طرف بریدگی داخل کرده و سپس آن را به سمت دیگر فشار دهید تا کاملاً درون بریدگی قرار بگیرد.

11 نگهداری از وسایل جنس چرم ماشین

4- وصله را با چسب مخصوص به محل مورد نظر وصل کنید.

لبه های وصله را به چسب مخصوص، آغشته کنید. وصله را با دقت به محل بریدگی چسبانده و مطمئن شوید وصله، بریدگی را کاملاً پوشانده و خوب به چرم صندلی چسبیده است.

12 نگهداری از وسایل جنس چرم ماشین

5- اجازه دهید تا وصله ای که چسبانده اید، کاملاً خشک شود.

برای دانستن مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب مخصوص، به راهنمای استفاده از همان چسب توجه کنید. پیش از این مدت زمان، نباید روی صندلی نشست یا شیئی روی آن قرار داد.

از آسیب های بیشتر به صندلی چرم جلوگیری کنید.

1- از یک آفتاب گیر استفاده کنید.

تابش مستقیم نور خورشید باعث می شود صندلی چرمی به مرور زمان نازک تر شده و در نهایت ترک بخورد. از یک آفتاب گیر بزرگ روی شیشه خودرو خود استفاده کرده تا از تابش مستقیم نور خورشید و گرمای آن جلوگیری شود. هر زمان که ماشین خود را به مدت طولانی در یک محیط روباز و در معرض نور خورشید قرار می دهید، از آفتاب گیر استفاده کنید. مانند زمان هایی که ماشین را در طول روز در محل کار خود پارک می کنید.

2- مرتباً از یک کاندیشنر چرم (حالت دهنده و نرم کننده چرم) استفاده کنید.

زمانی که چرم خشک می شود، بیشتر در معرض ترک خوردن و بریدگی قرار می گیرد. ابتدا صندلی های چرمی خودرو خود را پاک کرده و سپس هر 6 ماه یکبار یا بیشتر، روی آن ها کاندیشنر بزنید. ماده نرم کننده را با استفاده از یک پارچه نرم و با حرکات دورانی کوچک، به تمام صندلی بزنید.

13 نگهداری از وسایل جنس چرم ماشین

3- در مقابل اشیاء تیز از صندلی های چرمی خودرو خود مراقبت کنید.

کلید، ابزار، چاقوی جیبی و هر گونه وسیله تیز باعث سوراخ شدگی و بریدگی صندلی های چرمی خودرو شما می شوند. قبل از نشستن در ماشین، اشیاء تیز را از جیب های خود خارج کنید. آن ها را در صندوق عقب خودرو یا در داشبورد ماشین قرار داده یا در یک دستمال بزرگ بپیچید.

در پایان می توانید برای آگاهی از روش های کندن و از بین بردن آدامس از سطوح چرمی به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> کندن آدامس از سطوح چرمی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا