پوشاک

نحوه مراقبت، شستشو و از بین بردن لکه شلوار چرم

شلوارهای چرم بسیار شیک و مجلسی بوده و تقریباً همیشه پر طرفدار هستند. اما مراقبت و تمیز کردن آن ها متفاوت تر از شلوارهای دیگر بوده و باید بسیار با احتیاط انجام شود. زیرا شلوارهای چرم بسیار حساس بوده و یک اشتباه کوچک می تواند تمام زیبایی آن را بگیرد. با ما همراه باشید تا نحوه شستشو و مراقبت از شلوار چرمتان را فرا گیرید.

شستشو و تمیز کردن شلوار چرم

1- ابتدا باید لیبل یا برچسب خورده شده روی محصول را به دقت مطالعه کنید.

روی برچسب دستورالعمل های شستشوی شلوار ارائه شده است.

1 نحوه شستن و مراقبت از شلوار چرم

در صورتی که برچسب را نیافتید:

2- قبل از این که شلوار را در هرگونه فرآیند شستشو قرار دهید، نقطه ای نامحسوس از شلوار را تست کنید.

پارچه ای را خیس کرده و روی نقطه ی گفته شده به منظور تمیز کردن آن بکشید. چند دقیقه ای صبر کنید تا ببینید که آیا تغییر رنگ، چروک یا رنگ پریدگی اتفاق می افتد یا نه. این تست میزان مقاوت شلوار در برابر خیس شدن از طریق بخار یا ماشین لباسشویی را نشان می دهد.

– اگر شلوار چروک شد یا ترک برداشت، چرم فوق العاده حساس بوده و قابل شستشو نیست. مگر این که آن را به جاهایی که مراقبت از چرم انجام می دهند، بسپارید.

2 نحوه شستن و مراقبت از شلوار چرم

در غیر این صورت:

3- لباسشویی را روی چرخه ی شستشوی لباس های ظریف “delicate cycle” با آب سرد تنظیم کرده و شلوار را پشت و رو کرده و داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

از شوینده ای بسیار ملایم و مخصوص لباس های حساس به مقدار بسیار کمی استفاده کنید. اگر لباسشویی امکان تنظیم سرعت چرخش را دارد، آن را روی کمترین میزان تنظیم کنید.

– برای مراقبت هر چه بیشتر از چرم، بهتر است آن را در یک کاور لباس گذاشته، زیپ آن را ببندید و شلوار را با کاور در لباسشویی بیندازید.

4- اگر فکر می کنید شلوار آن قدری کثیف نیست که احتیاج به استفاده از لباسشویی باشد و یا لباسشویی را ایمن نمی دانید، از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید.

آن را با آبی گرم مرطوب کرده و به آرامی روی سطح شلوار بکشید. فقط مراقب باشید که این کار را با شدت زیاد انجام ندهید و آب داغ نباشد تا چرم آسیب ببیند.

3 نحوه شستن و مراقبت از شلوار چرم

5- از بخارشوی هم می توانید استفاده کنید، مخصوصاً اگر بخارشوی لباس باشد.

فقط حواستان باشد که آن را حتماً روی بخار کم و آرام تنظیم کرده و بخار را روی سطح شلوار اعمال کنید. این کار شلوار را مرطوب کرده اما خیس نمی شود. این کار را تا زمانی تکرار کنید که شلوار کاملاً صاف، بدون چروک و یک دست و تمیز شود.

– برای از بین بردن بوی بد شلوار، آن را در حمام آویزان کرده و حمام را پر از بخار کنید. آب مستقیماً به شلوار نمی خورد، اما بخار موجود در حمام آن را کاملاً تمیز خواهد کرد.

6- برای خشک کردن شلوار حتماً آن را در هوای آزاد قرار دهید.

هر چند می توانید آن را روی حوله ی خشکی پهن کنید. اما هوای آزاد بهترین گزینه است. زیرا رطوبت را به بهترین شکل از بین می برد. توجه داشته باشید که برای خشک کردن چرم هرگز از نور آفتاب یا خشک کن ماشین لباسشویی یا حرارت مستقیم استفاده نکنید.

4 نحوه شستن و مراقبت از شلوار چرم

7- شلوار را تنها زمانی که واقعاً کثیف شده و نیاز است، تمیز کرده یا بشویید.

اصلاً لازم نیست شلوار چرم را زود به زود بشویید. این کار باعث می شود چرم خیلی زود شکل خود را از دست داده، بافت آن نرم و کش دار شود و شلوار از ریخت و قیافه می افتد.

از بین بردن لکه از چرم

 اگر لکه ای روی چرم ایجاد شده بود فقط لکه را از بین ببرید.


برای از بین بردن لکه از هر نوع وسایل چرمی به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه پاک کردن لکه روغن از روی چرم <<<

>>> چگونگی از بین بردن لکه آدامس از سطوح چرمی <<<


1- اولاً به محض این که لکه روی چرم ایجاد می شود در کوتاه ترین زمان ممکن آن را از بین ببرید.

بعضی از لکه ها مثل جوهر بلافاصله از بین می روند. فقط کافیست پارچه ای اسفنج مانند با قدرت جذب بالا روی آن گذاشته و آن را پاک کنید. دقت داشته باشید که اگر جوهر بلافاصله تمیز نشود به داخل بافت چرم نفوذ کرده و باقی می ماند و پاک کردن آن ها واقعاً دردسر است.

2- روی لکه های روغنی و چرب، یک قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت بریزید.

اجازه دهید چند دقیقه ای نشاسته روی لکه بماند. سپس روی لکه را با پارچه ای مرطوب به صورت حرکات بالا و پایین کشیده تا لکه به آرامی از بین برود. فرآیند را چندین و چند بار تکرار کنید و هر بار پارچه ی تمیزی را جایگزین کرده تا لکه به طور کامل از بین برود.

3- برای از بین بردن لکه های خشک و شوره مانند، از مخلوط سرکه کمک بگیرید.

به نسبت نصف نصف آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و پارچه ای را در آن بخیسانید. آب پارچه را گرفته و روی لکه بکشید تا از بین برود.

– اگر لکه یا شوره بسیار قوی و خشک است می توانید از مسواکی نرم نیز کمک بگیرید.

4- شلوار را از محصولاتی که به آن آسیب می زنند دور نگه دارید.

چرم پارچه ای بسیار حساس بوده که می تواند به راحتی با انواع مواد شیمیایی و عوامل محیطی آسیب ببیند یا لک شود. مواد شویند و تمیز کننده های قوی مثل وایتکس را از چرم دور نگه دارید. زمانی که شلوار چرم می پوشید مواظب شن و ماسه و وسایل تیز و برنده در مسیرتان باشید. نور خورشید و حتی محصولاتی مثل عطر و لوسیون می تواند به چرم آسیب زده و یا روی آن لک بیندازند.

برای این که شلوار چرمتان همیشه مثل روز اول زیبا و درخشان باشد و کهنه نشود باید مراقبت هایی انجام دهید:

مراقبت از وسایل چرمی

1- روی شلوار قبل از پوشیدن محافظ چرم بزنید.

پولیش ها و اسپری های محافظ چرم در فروشگاه ها موجود است. بهتر است با خرید شلوار آن را نیز تهیه کرده و ابتدا به طور کامل شلوار را با آن پوشش داده و سپس بپوشید.

2- ماهی یک بار نرم کننده ی چرم بزنید.

مقداری از نرم کننده را روی دست ریخته و به آرامی روی تمامی سطوح چرم با حرکات دورانی بمالید. تا مواد کاملاً جذب چرم شود. تکرار ماهانه ی این روند باعث می شود که شلوار شما همیشه نرم و انعطاف پذیر بماند و هیچگاه پاره نشود.

– نرم کننده ی چرم را در خانه هم می توانید با مخلوط 3 به 2 روغن زیتون و سرکه تهیه کنید.

3- شلوار چرم را همیشه روی چوب لباسی و درون کاور آویزان کنید.

شلوار چرم را هیچگاه تا نزنید و همیشه روی گیره ی چوبی آویزان کنید. بهتر است برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار در بافت چرم حتماً آن را در کاور پارچه ای بگذارید. چرم را هیچگاه در کنار لباس های تیره ی دیگر آویزان نکنید. زیرا باعث رنگ پریدگی چرم می شوند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا