پوشاک

چگونه کت چرم را تنگ کنیم تا سایز و اندازه بدن شود؟

روش های تنگ کردن کت چرم

کت های چرم از جمله لباس هایی هستند که هیچ گاه از مد نرفته و همیشه شیک، تک و کاملاً مجلسی هستند. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. به خصوص اینکه می توان آن را با همه ی لباس ها ست کرد و علاوه بر فشن و زیبایی، کارایی زیادی نیز دارند. مثلاً در موتور سواری از پوست و بدن تا حد بالایی محافظت کرده و یا در هوای بسیار گرم، بدن را خنک نگه می دارد. اما متاسفانه گاهی به دلایل مختلفی سایز آن فیت تن نشده و از زیبایی آن می کاهد. اما با روش های خانگی می توان تا حدودی آن را سایز بدن کرد.

برای این کار:

1- لگن پلاستیکی را با آب گرم پر کنید.

دقت داشته باشید که لگن حتماً باید پلاستیکی باشد؛ زیرا رنگ بیشتر چرم ها در زمان خیساندن در آب از بین می رود. بنابراین اگر لگن پلاستیکی نباشد، باعث خراب شدن لگن و کارتان می شود. همچنین به دلیل اینکه دست ها هم رنگ می گیرد، بهتر است از دستکش استفاده کنید.

– دقت داشته باشید که حجم لگن حداقل باید 125 لیتر یا بیشتر باشد؛ تا بتوان کت را به طور کامل در لگن خیسانده و آن را کاملاً پوشش دهد. به علاوه کت، بدون چروک شدن در آن خیس بخورد؛ پس لگن را تا نیمه پر کنید.

2- 5 تا 10 دقیقه کت را در آب گرم بخیسانید.

اگر چه رنگ کت کمی می رود، اما اصلاً جای نگرانی نیست. آستین های کت را روی آن مالیده و کت را بچلانید؛ تا رنگ آن تا جایی که ممکن است برود. این کار باعث می شود چرم، آب بیشتری جذب کرده و چروک تر و تنگ تر شود.

1 نحوه تنگ کردن کت چرم

3- بعد از اینکه کت چرم به طور کامل خیس خورد، آن را از لگن درآورده و خوب بچلانید.

در این مرحله باید آب کت را تا جای ممکن بگیرید.

2 نحوه تنگ کردن کت چرم

4- حوله ای تمیز و پرزدار که قدرت جذب بالایی داشته باشد را به صورت کاملاً صاف روی زمین پهن کنید.

سپس مانند تصویر کت چرم را کاملاً صاف روی حوله پهن کنید. زمانی که حوله کاملاً خیس شد، حوله را عوض کنید. این بار رویه ی کت را روی حوله انداخته تا این طرف کت نیز روی حوله خشک شود. این گونه، کت به طور کامل خشک می شود. دقت داشته باشید که این کار را باید در محلی به دور از نور خورشید و یا هرگونه منبع گرمایشی انجام دهید. منبع گرمایشی یا نور خورشید باعث می شود که چرم سریع جمع شده و سایز آن بسیار کوچک تر از چیزی شود که به دنبالش هستید.

3 نحوه تنگ کردن کت چرم

– برای خشک کردن چرم، می توانید از یک سشوار هم استفاده کنید؛ اما ممکن است سایز آن بسیار کوچک تر شود.

روش دیگر جمع شدن و تنگ کردن کت چرم که بسیار آسان تر می باشد، استفاده از ماشین لباسشویی است.

برای این کار:

1- کت چرم را با ماشین لباسشویی بشویید.

کت چرم را به تنهایی در ماشین لباسشویی گذاشته و آن را روی چرخه ی شستشو با آب سرد تنظیم کنید. به هیچ گونه مواد شوینده ای هم نیاز ندارید.

2- بعد از اتمام شستشو و خاموش شدن ماشین لباسشویی، کت را درآورده و آب آن را کامل بگیرید؛ تا هم سریع خشک شود و هم از آسیب هایی مثل ایجاد لکه های آب روی آن جلوگیری شود.

3- کت را در خشک کن گذاشته وروی چرخه ای با گرمای متوسط تنظیم کنید.

بعد از اتمام کار دستگاه و خشک شدن کت، آن را پرو کنید. اگر باز هم گشاد بود، مراحل را یکبار دیگر تکرار کنید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “مقایسه فاکتورها و روش های انتخاب کت چرم و کتان” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا