تغذیهزیباییسلامت

چگونه با وجود پیرسینگ زبان غذا بخوریم؟

پیرسینگ زبان از جمله پر طرفدارترین پیرسینگ هایی است که امروزه فوق العاده طرفدار پیدا کرده و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. به خصوص اینکه به راحتی می توان پیرسینگ زبان را در منزل انجام داد. دوره ی بهبود کامل آن تقریباً 3 تا 4 هفته طول می کشد. در طول این مدت توجه به نحوه ی غذا خوردن و نوع غذا بسیار مهم است. چرا که حتی با مراقبت و احتیاط نیز ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.


برای اطلاع از “نحوه درمان درد پیرسینگ” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه درد ناشی از پیرسینگ را درمان کنیم؟ <<<


خوردن غذا قبل از بهبودی پیرسینگ زبان:

1- ابتدا با غذاهای نرم و آبکی شروع کنید.

زبان بعد از اولین پیرسینگ بسیار دردناک می شود. بنابراین به هیچ وجه نمی توان خوراکی هایی را در دهان گذاشته که جامد باشند. با توجه به این موضوع رژیم غذایی باید منحصراً مایع شود. سوپ و غذاهای مایع و آبکی مثل کال جوش، آبگوشت، آبمیوه، اسموتی، ماست و … غذای روزهای اولیه ی پیرسینگ است.

1 مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام غذا خوردن

2- بعد از اینکه روزهای اول و دردهای اولیه سپری شد، می توانید غذاهای نه کاملاً مایع ولی نرم و ملایم هم بخورید.

خوارکی هایی مثل بستنی، غذای کودک، پوره ها و ژله. غذاهای نرمی که گرم باشند مثل پوره ی سیب زمینی، اگر موجب ناراحتیتان نشوند بهتر و ایمن ترند. زیرا برخی افراد در مدت زمانی که پیرسینگ در حال بهبودی است تحمل گرمی غذاها را ندارند.

3- نوشیدنی های خنک مصرف کنید.

چای و قهوه ی داغ، درد پیرسینگ زبان را بدتر می کند. بنابراین در زمان بهبودی فقط نوشیدنی های سرد مصرف کنید. مثلاً اگر اهل قهوه هستید قهوه ی داغ را تبدیل به آیس کافی کنید.

4- به هیچ وجه غذاهای تند و ادویه دار نخورید.

فلفل و ادویه جات می توانند وارد زخم پیرسینگ شده و درد بسیار شدیدی را به وجود آورند. غذاهای اسیدی مانند مرکبات و گوجه نیز به همین صورت می باشند. از خوردن این غذاها نیز خودداری کنید. بعد از گذشت چندین روز و فروکش کردن درد، کم کم می توانید این غذاها را مصرف کنید.

5- غذاهایی که جویدنشان سخت است را به هیچ وجه در دهان نگذارید.

این غذاها با زبان برخورد کرده و مانند ضربه عمل می کنند. همچنین ممکن است غذا لای پیرسینگ گیر کرده و زخم را بدتر کند. خوردن این نوع غذاها را به بعد از بهبودی کامل پیرسینگ موکول کنید.

6- بعد از گذشت 3 تا 4 هفته، روال قبلی و عادی غذا خوردنتان را تکرار کنید.

زیرا بعد از گذشت این مدت و با مراقبت های لازم، پیرسینگ زبان به طور کامل درمان می شود. درد آن نیز از بین رفته و می توانید مانند سابق هر چه دوست دارید نوش جان کنید.

2 مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام غذا خوردن

نکات مهم در طول مدت زمان بهبودی پیرسینگ زبان:

1- تنها زمانی غذا بخورید که وقت کافی داشته و عجله ندارید.

غذا خوردن شما در این مدت باید بسیار آرام باشد. غذا را به آهستگی جویده و سعی کنید مکان غذا در دهان را مدیریت کرده و آن را از پیرسینگ دور نگه دارید. با عجله غذا خوردن باعث می شود زخم پیرسینگ تشدید یابد.

2- قبل از غذا خوردن حتماً پیچ و مهره ی پیرسینگ زبان را محکم کنید.

پیچ ها ممکن است در حین جویدن شل شده و گاهی باز شوند؛ و دردسری بزرگ به وجود آورند. بنابراین محکم کردن آن قبل از غذا خوردن لازم است. دست هایتان را با آب و صابون شسته و این کار را انجام دهید.

3 مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام غذا خوردن

3- از قاشق و چنگال یکبار مصرف استفاده کنید.

چرا که خطر انتقال باکتری از آن ها به دهان و پیرسینگ کمتر است.

4- اگر در پیرسینگ زبان ورم مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

5- نشانه های عفونت را بشناسید.

حتی با اقدامات احتیاطی و مراقبتی نیز ممکن است عفونت رخ دهد. علائمی مانند ترشحات سفید، زرد و قهوه ای، ورم، قرمزی و درد شدید نشانه های عفونت است؛ که در این مورد حتماً باید به پزشک مراجعه شود.

4 مراقبت از پیرسینگ زبان هنگام غذا خوردن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا