تغذیه

چگونه سرکه سیب را برای طولانی مدت نگه داریم؟

سرکه سیب از جمله مواد فاسد نشدنی است که اگر به طرز صحیح یعنی به دور از نور خورشید و گرما نگهداری شود می توان تا سال های سال از آن استفاده کرد. فن تریکس اصول نگهداری سرکه سیب به مدت طولانی و همچنین تشخیص سالم یا فاسد بودن آن را به شما خواهد آموخت.

نحوه نگهداری سرکه سیب برای مدت طولانی

1- درپوش ظرف را کاملاً محکم ببندید.

سرکه از جمله موادی است که به خودی خود خراب نمی شود، اما اگر درب آن آنقدری محکم بسته نشده باشد که باکتری ها و حشرات ریز بتوانند در آن نفوذ کنند سریع آن را خراب می کنند. بنابراین اولین چیزی که درمورد نگهداری سرکه سیب باید در نظر داشته باشید ریختن آن داخل ظرفی است که درب کاملاً محکمی داشته باشد.

2- سرکه سیب را باید از نور مستقیم خورشید دور نگه داشت.

نگهداری سرکه سیب در جایی که به هیچ وجه نور خورشید به آن نرسد می تواند کیفیت آن را تا حد بالایی حفظ کند. اگر بتوانید سرکه سیب را در محلی که کاملاً سایه است بگذارید بسیار بهتر است. اگر یک چنین جایی ندارید حتماً سرکه را در ظرف های شیشه ای تیره بریزید.

1 اصول نگهداری سرکه سیب

3- مکانی کاملاً خنک را برای نگهداری سرکه سیب انتخاب کنید.

سرکه به گرما حساس است. بنابراین هیچگاه آن را در کنار اجاق گاز یا پشت یخچال که گرم است نگذارید. مکان نگهداری سرکه باید در جایی به دور از منابع گرمایشی باشد. سرکه سیب نیاز به نگهداری در یخچال ندارد، اما آن را در نقطه سرد منزلتان بگذارید.

4- سرکه سیب را رقیق نکنید.

از جمله دلایلی که سرکه سیب هیچگاه خراب نمی شود سطح اسیدی بودن آن است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین اگر آن را رقیق کنید میزان اسیدیته آن کاهش می یابد و دیگر پایداری و دوام قبل را نخواهد داشت. در صورتی که سرکه سیب را به هر دلیلی رقیق کردید، حتماً آن را در یخچال نگهداری کنید.

برای در نظر داشتن کیفیت سرکه‌سیب

1- نگران کدر شدن سرکه و ماده ابری تشکیل شده روی سرکه سیب نباشید.

سرکه به مرور زمان کدر می شود و روی سطح آن لایه ای تشکیل می شود که کاملاً طبیعی است و نشانه خرابی سرکه نمی باشد. این حالت از فیبر طبیعی موجود در سرکه ناشی می شود. با این حال اگر آن را دوست ندارید می توانید سرکه را فیلتر کنید و سپس آن را در یخچال بگذارید.

2- از تاریخ انقضا به عنوان یک راهنما استفاده کنید نه یک قانون منع مصرف

تاریخ انقضا به شما می گوید که سرکه تا چه زمانی بهترین کفیت خود را خواهد داشت. بنابراین تا سال ها (حداقل 5 سال) بعد از پایان تاریخ انقضا نیز می توان از آن استفاده کرد. مگر اینکه طعم آن تغییر کرده باشد.

3- تغییر بوی سرکه را در نظر داشته باشید. خیلی کم پیش می آید که سرکه سیب خراب شود، اما ممکن است گاهی متوجه تغییر بو و مزه آن شوید که در این صورت می توانید آن را دور بریزید.

4- به ظاهر سرکه سیب نیز دقت داشته باشید.

تغییر رنگ سرکه ممکن است نشان از افت کیفیت آن باشد. اگر متوجه تشکیل حباب در سرکه شدید یا موقع باز کردن درب بطری گاز زیادی از آن خارج شد سرکه را دور بریزید. مقدار کمی رسوب در سرکه نیز طبیعی است، اما اگر دیدید سرکه به میزان بسیار زیادی رسوب کرده است آن را دور بریزید.

2 نگهداری سرکه سیب

5- مزه سرکه را نیز در نظر داشته باشید. اگر مزه سرکه به تیزی قبل نیست اشکالی ندارد اما اگر مزه آن بسیار اسیدی تر شده است باید آن را دور بریزید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “آموزش پخت کیک سرکه سیب“، “درمان سوختگی ناشی از سرکه سیب” و “درمان گلو درد با سرکه سیب” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد

سلام اگر گوشی موبایل داخل دبه سرکه سیب بیافتد سرکه رادوربریزیم؟

Mah

بله

دکمه بازگشت به بالا