پوشاک

چه جنسی از پارچه یا پیراهن مناسب لباس کار می باشد؟

پیراهن های کار شیک، راحت و بادوام تهیه کنید.

اکثر ما وقتی لباس هایمان کهنه می شود از آن ها به عنوان لباس کار برای انجام کارهایی مثل باغبانی، تعمیرات و غیره استفاده می کنیم. اما از همه نوع لباسی نمی توان به عنوان لباس کار استفاده کرد. از آن جایی که این لباس را برای انجام کار باید همیشه به تن داشته باشیم، باید در برابر کار ها مقاوم بوده و تحمل هر نوع کثیفی نیز را داشته باشد. برای کار در یک باغ یا تعمیرات، مقاوم بوده و تحمل همه نوع کثیفی را داشته باشند.

1 جنس پیراهن مناسب لباس کار

ما به شما در انتخاب لباس کار مناسب کمک خواهیم کرد. پس با مطالعه مطالب زیر با ما همراه شوید.

1- پارچه هایی از جنس کتان برای استفاده به عنوان لباس کار بسیار مناسب هستند.

زیرا بسیار محکم و مقاوم در برابر کار می باشند. به علاوه شستشوی بسیار آسانی داشته و هرگونه کثیفی و موادی که روی آن ها قرار گیرد، به راحتی از بین می روند. نرمی و راحتی پارچه باعث شده که فرد هنگام کار احساس راحتی کرده و عرق سوز نشود. زیرا کتان هم تهویه را به خوبی انجام داده و هم قدرت جذب عرق را دارد. از این رو به هر شکلی تا زده می شوند و می توان آن ها را در همه نوع کیف یا جعبه ای قرار داد.

2 جنس پیراهن مناسب لباس کار

2- پیراهن هایی با پارچه های نخی را انتخاب کنید.

این نوع پیراهن ها فقط مناسب فصل گرم و برای انجام کارهایی سبک می باشند. زیرا نوع پارچه ضخیم و مقاوم نبوده و بر اثر ضربه های کوچک نیز به راحتی پاره شوند. پس برای انجام کارهایی مثل مکانیکی و امثال آن که برخورد و اصطکاک با پیراهن زیاد است اصلاً مناسب نیست. مگر این که روی آن ها اووِرکتی ضخیم روی آن قرار گیرد که فقط در فصل زمستان قابل استفاده می باشد. از این پیراهن هایتان برای باغبانی در زیر آفتاب سوزان می توانید استفاده کنید.

3 جنس پیراهن مناسب لباس کار

3- پیراهن های مشکی را برای لباس کار در نظر داشته باشید.

پیراهن های تیره و مشکی رنگتان را برای مکانیکی، لوله کشی، برق کاری و تاسیسات کنار بگذارید. زیرا از آن جایی که میزان کثیفی روغن مکانیکی و لوله کشی روی آن ها مشخص نمی شود برای این کارها بسیار مناسب هستند. همچنین معمولاً پارچه های مشکی و تیره از انواع رنگ روشن مقاوم تر می باشند و به راحتی پاره نمی شوند پس برای کارهای گفته شده انتخاب خوبی هستند.

4 جنس پیراهن مناسب لباس کار

4- پیراهن های کتان ضخیم و یا جین که جیب های فراوانی دارند را به هیچ وجه دور نریزید.

می توان گفت بهترین نوع پیراهن برای لباس کار همین پیراهن های جین و کتان ضخیم (به ضخامت جین) و دارای تعداد زیادی جیب، می باشند. زیرا مقاوم بوده و عمری بسیار طولانی داشته و در هر نوع کار سبک و سنگینی می توان از آن ها استفاده کرد. در جیب این پیراهن ها می توان انواع ابزار و مواد مورد نیاز کار را جای داده و نگران پاره شدن جیب و گم شدن ابزارها نشد.

5 جنس پیراهن مناسب لباس کار

5- پیراهن های از جنس پلاستیک را به هیچ وجه به عنوان لباس کار استفاده نکنید و دور بریزید.

این نوع پیراهن ها شاید در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده و زود پاره نشوند. گمان کنید می توان به عنوان لباس کار از آن ها استفاده کرد، اما در واقع جنس آن ها به گونه ای است که عرق را روی بدن حبس کرده و باعث سوزش پوست می شوند. به علاوه زمانی که کثیف می شوند، بسیار سریع بو گرفته و نیاز به شستشوی مکرر دارند. همچنین کوچکترین شعله ی آتش سریعا روی این لباس ها گر گرفته و آن را می سوزاند. پس اصلاً برای لباس کار مناسب نیستند.

6 جنس پیراهن مناسب لباس کار

6- در پایان اگر در گنجه ی لباس های کهنه، پیراهنی با ویژگی های گفته شده نیافتید، پیراهن هایی در بازار موجود بوده که مخصوص برای کار طراحی و دوخته شده اند.

این لباس ها در بسیاری از صنایع، کارخانه ها، مکانیکی ها و صنعت ساخت خودرو نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه ی آن ها به گونه ای است که در عین سبک بودن، بدن را خشک و گرم نگه داشته و در برابر لک شدن نیز مقاوم می باشند. همچنین گرد و خاک و چربی را به خود نمی گیرد. قیمتشان هم نسبت به کاراییشان مناسب است. می توانید به راحتی آن ها را تهیه کرده و استفاده کنید.

7 جنس پیراهن مناسب لباس کار

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
popularmechanics




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا