پوشاک

چگونه آستین های کوتاه لباسمان را بلند کنیم؟

آموزش بلند کردن آستین های کوتاه

اگر آستین های لباستان کوتاه است و به هر دلیلی قصد دارید تنوعی در لباستان ایجاد کرده و آستین ها را بلند کنید، کمی خلاقیت می تواند شما را به هدفتان برساند. با فن تریکس همراه شوید تا این خلاقیت را در اختیارتان بگذارد.

وسایل و ابزاری که برای بلند کردن آستین های کوتاه لباس نیاز دارید:

لباسی آستین کوتاه (در این روش بهتر است آستین لباس سه رب باشد.)
کاغذ الگو (یا کاغذ معمولی که بتوان روی آن الگوی آستین را کشیده و برش زد.)
قیچی
سوزن ته گرد
پارچه ای مطابق سلیقه خودتان یا مطابق با طرح و جنس پارچه

1 بلند کردن آستین کوتاه لباس

مرحله ی اول

طرحی مانند یک ذوزنقه را روی کاغذ الگو یا یک کاغذ معمولی کشیده و الگوی کارتان را تهیه کنید. سایز ذوزنقه بسته به فردی که قصد دوخت آستین را برایش دارید، متفاوت است. اما به طور کلی سایز مناسب آستین برای افراد بزرگسال بدین گونه است: ذوزنقه ای که ضلع کوچک آن 13 سانتی متر (5/25 اینچ)، ضلع بزرگ آن 25 سانتی متر (9/25 اینچ) و دو ضلع موازی آن 18 سانتی متر (7/5 اینچ) باشد.

2 بلند کردن آستین کوتاه لباس

مرحله ی دوم

پارچه را از وسط تا زده و الگوی آستین را روی آن بگذارید. به گونه ای که ضلع 18 سانتی متری آن روی دو لای بسته ی پارچه قرار بگیرد. الگو را با سوزن ته گرد روی پارچه ثابت کنید.

3 بلند کردن آستین کوتاه لباس

مرحله ی سوم

دور تا دور الگوی آستین را برش بزنید. سپس سوزن ته گردها و الگو را برداشته و پارچه را باز کنید.

مرحله ی چهارم

دوباره پارچه را از وسط به صورت صاف و دقیق تا زده و دو لای باز پارچه را با سوزن ته گرد ببندید.

6 بلند کردن آستین کوتاه لباس

مرحله ی پنجم

حال باید دولای باز پارچه که با سوزن ته گرد بسته اید را با چرخ خیاطی بدوزید. پس دوختی ساده با چرخ خیاطی در کنار سوزن ته گردها زده و سوزن ها را باز کنید. دقت داشته باشید که ابتدا و انتهای دوخت ها را با دوخت معکوس محکم کنید.

7 بلند کردن آستین کوتاه لباس

مرحله ی ششم

حال باید پارچه را اتو کنید. از پارچه ی نخی دیگری کمک گرفته و آن را روی پارچه ی اصلی بیندازید و با حرارت کم، دوختی که زده اید و کل پارچه را اتو کنید. دقت داشته باشید که حرارت اتو کم باشد تا باعث چروک شدن دوخت نشود.

8 بلندکردن آستینها

مرحله ی هفتم

لباسی که قرار است آستین را به آن متصل کنید پشت و رو کرده و صاف و مسطح روی میز پهن کنید. حال باید پارچه را به آستین لباس وصل کنید. دقت داشته باشید که ضلع کوچک ذوزنقه باید به آستین لباستان متصل شود. پس ضلع کوچک را روی آستین گذاشته و با سوزن ته گرد متصل کنید. اگر قبلاً خیاطی نکرده و تازه کار هستید، این مرحله ممکن است کمی برایتان دشوار باشد. برای این که کار تمیز و اصولی از آب در آید، در این مرحله بیشتر دقت کرده و با صبر و حوصله اتصال را دقیق انجام دهید.

9 بلندکردن آستینها

مرحله ی هشتم

با استفاده از چرخ خیاطی دوختی در کنار سوزن ته گردها بزنید تا پارچه به آستین متصل شده و محکم شود. اگر فکر می کنید این مرحله نیز کمی برایتان دشوار است و قبلاً تجربه ی خیاطی هم نداشته اید، بهتر است ابتدا دوختی با دست در کنار سوزن ته گردها زده تا پارچه روی آستین محکم شود و در هنگام چرخ کردن تکان نخورد و کار خراب نشود.

10 بلندکردن آستینها

برای آستین دیگر نیز همین مراحل را تکرار کنید. در پایان روی دوخت ها اتو زده و لباس را برگردانید. آن را پوشیده و از خلاقیت و ابتکارتان لذت ببرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار

عالی بود خیلی ممنون واقعا به کارم اومد

کاربر ناشناس

چه جالب بود…ممنون از شما…

دکمه بازگشت به بالا