راهنمای خریدورزش

راهنمای خرید و نحوه استفاده از آرنج بند یا باند تنیس اِلبو

تنیس اِلبو یا آرنج بند تنیس بازان، وضعیت بسیار دردناکی است. زمانی این درد اتفاق می افتد که تاندون های آرنج با انجام یک نوع حرکت مکرر برای مدت طولانی، مثل بازی تنیس یا رنگ کاری، تحت فشار قرار می گیرند. آرنج بند یا باند تنیس البو، وسیله ای است که از این تاندون های بیش از حد کار کرده، حمایت می کند و درد آن را به طور موقت تسکین دهد. البته شرط آن، انتخاب درست باند و استفاده اصولی از آن است. با تسکین ناراحتی و درد، مجدداً می توان فعالیت مورد نظر را انجام داد. البته ناگفته نماند که برای درمان و ترمیم تاندون بیش از حد کار کرده، علاوه بر باند، به استراحت دائم نیز نیاز است.

اصول انتخاب و خرید باند تنیس البو

1- برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است به جای خرید باند به صورت اینترنتی، خودتان به فروشگاه های لوازم ورزشی یا داروخانه مراجعه کرده و آن را تهیه کنید.

این گونه، مدل های مختلف را دیده و برای انتخاب گزینه های بیشتر است. به علاوه فروشنده و متخصص این کار می تواند راهنما و موارد استفاده هر کدام از مدل ها را در اختیارتان گذاشته و نسبت به نیاز و شرایطتتان بهترین انتخاب را برایتان انجام دهد.

– اگر بعد از استفاده یک راکت نو در بازی تنیس، دچار این مشکل شدید، حتماً راکت را نزد متخصص ورزشی برده تا وزن و سایز مناسب آن و ارتباط مشکلتان با آن را تشخیص دهد. همچنین در صورت نیاز راکت را برایتان عوض کرده و آرنج بندی مناسب شرایطتان را به شما پیشنهاد کند.

2- دور ساعدتان را دقیقاً 1 اینچ یا 2.5 سانتی متر پایین تر از استخوان آرنج اندازه بزنید.

این اندازه گیری در انتخاب بهترین سایز آرنج بند به شما کمک می کند. جدول سایز مناسب با توجه به اندازه ی دور دست، پشت بسته بندی باند ثبت شده است که با مطالعه ی آن می توانید سایز مناسب را انتخاب کنید. سایزها معمولاً به صورت (medium ،small و large) تعریف می شوند.

– در هنگام خرید دقت داشته باشید که بعضی از آرنج بندها، یک لایه ی فومی و یک نوار چسبی داشته که دقیقاً روی دست قرار گرفته و آن را بیشتر حمایت می کنند. برخی نیز یک پک ژله ای دارند که می توان آن را منجمد کرده و برای تسکین درد استفاده کرد.

– اکثر باندهای تنیس البو برای هر دو دست طراحی شده اند و تفاوتی بین دست راست و چپ ندارند.

1 اصول خرید و استفاده از باند تنیس البو

3- آرنج بندی انتخاب کنید که عرض نوار چسبی تسمه ای آن، 5 یا 8 سانتی متر باشد. آرنج بندهایی که عرض نوار تسمه ی آن ها کمتر از عدد گفته شده است را انتخاب نکنید.

زیرا آنقدر نازک است که نمی تواند فشار کافی را روی تاندون ملتهب وارد کند. برای حمایت و ساپورت تاندون، اندازه ی این بند بسیار مهم تر از اندازه و سایز کلی آرنج بند است.

4- آرنج بندی را انتخاب کنید که قابل شستشو باشد.

برای جلوگیری از رشد باکتری، آرنج بند را هفته ای یکبار با دست و با آب سرد و صابون بشویید. به خصوص اگر حین ورزش از آن استفاده می کنید. ماشین لباسشویی باعث خراب شدن و از دست رفتن کارایی آرنج بند می شود.


برای اطلاع از نحوه شستن مچ بند آتل دار به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه شستن مچ بند آتل دار <<<


نحوه استفاده از آرنج بند تنیس البو

1- قبل از هر چیز، دستورالعمل استفاده از محصول که روی بروشور آن ثبت شده است را مطالعه کنید؛ تا با نحوه ی پوشیدن و قرار گرفتن قسمت های مختلف آرنج بند روی دست آشنا شوید.

اما اگر در هر صورت نتوانستید از دستورالعمل محصول استفاده کنید، دستورالعمل زیر که تقریباً برای همه ی آرنج بندها مشترک است را مطالعه کنید.

2- بند آرنج بند را باز کرده و تسمه، قلاب و حلقه هایی که در دو طرف مخالف به هم متصل هستند را جدا کنید. آرنج بند باید آماده ی قرار گرفتن روی دست شود.

2 اصول خرید و استفاده از باند تنیس البو

3- دستتان را داخل حلقه ی آرنج بند کرده و آن را روی دستتان بالا بکشید؛ تا 2.5 سانتی متر پایین تر از آرنج و دقیقاً همان جایی که اندازه گیری کرده بودید قرار گیرد.

3 اصول خرید و استفاده از باند تنیس البو

4- دقت داشته باشید که بالشتک (فومی یا بادی) تاندون، باید رو به جلو باشد.

پس آرنج بند را چرخانده تا بالشتک به گونه ای قرار گیرد که بتواند دقیقاً از تاندون حمایت کند. یعنی موقعیت آن دقیقاً مانند تصویر زیر شود؛ تا بند تسمه ای آرنج بند با فشار به تاندون از آن محافظت کند.

4 باند تنیس البو

5- بند تسمه ای آرنج بند را کشیده تا روی دستتان محکم شود؛ به گونه ای که با آن احساس راحتی کنید.

یعنی بتوانید با دستتان مشت یا راکت زده و آرنج بند حرکت دستتان را محدود نکند. با این حال آرنج بند باید به اندازه ای محکم باشد که از جای خودش حرکت نکند.

5 باند تنیس البو

6- با شل و سفت کردن و تنظیم آرنج بند، کاری کنید که بیشترین احساس راحتی را با آن داشته و با این حال با حمایت از دستتان موجب تسکین دردتان شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا