سلامت

چگونه در شرایط خاص جلوی گریه خود را بگیریم؟ | قسمت اول

گریه پاسخ طبیعی به غم و اندوه، ناامیدی و سایر احساسات است. با این حال، ممکن است از گریه کردن در موقعیت‌های خاص خجالت بکشید. خوشبختانه، تکنیک های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ آرامش خود از آن‌ها استفاده کنید. سریع‌ترین راه کدام است؟

سریعترین راه برای اینکه جلوی گریه خود را بگیرید این نیست که خود را نیشگون بگیرید یا زبان خود را به سقف دهان خود بچسبانید. برای این کار بهانه‌ای پیدا کنید و خود را از آن محیط دور کنید، تا عدد ۱۰ آهسته شمرده و نفس عمیق بکشید. به این فکر کنید که چرا می‌خواهید گریه کنید و احساسی که در آن شرایط دارید را خوب بشناسید. سعی کنید از کلماتی که باعث انتقاد از خود و به هم ریختن ذهن شما می‌شود اجتناب کنید. در این مقاله فهرست زیر را برای اینکه بدانید چطور در شرایط متفاوت از گریه کردن اجتناب کنید، ارائه می‌دهیم.

بخش اول: برقراری ارتباط موثر

۱- سعی کنید دلیل گریه کردن خود را بشناسید

ممکن است در شرایط خاص تمایل به گریه کردن داشته باشید. اگر چه این احساس خارج از کنترل شماست اما معمولاً یک علت قابل شناسایی وجود دارد. علت هایی از قبیل ناامیدی، ترس، اضطراب، غم و اندوه و حتی شادی.

1 کنترل گریه در شرایط خاص

۲- سعی کنید بفهمید که به چه چیزی فکر می‌کنید

اشک ریختن به دلیل مسائلی اتفاق می‌ افتد که در همان لحظه احساس کرده و به آن فکر می‌کنید که شاید در ظاهر این دو مسئله هیچ ارتباطی به هم نداشته باشند. انواع این افکار را بررسی کرده و بسنجید و ارتباط آن‌ها را پیدا کنید.

– به عنوان مثال، اگر در یک موقعیت شاد هستید و می‌خواهید گریه کنید، در نظر بگیرید که آیا وضعیت خیلی خوب است یا زودگذر می باشد.

– اگر در محل کار هستید و به خاطر ارزیابی شدن توسط مدیر خود می‌خواهید گریه کنید، تعیین کنید که آیا شما فکر می‌کنید قضاوت شده اید و شخصیتی ناتوان دارید.

2 کنترل گریه در شرایط خاص

۳- بازبرخورد درونی خود را دنبال کنید

شما حتی در وضعیت های وخیم و سخت هم می توانید افکار و احساسات خود را کنترل کنید. هنگامی که با شخصی ارتباط برقرار می‌کنید و تمایل به گریه کردن پیدا می‌کنید، سعی کنید بفهمید که سخنان او باعث شده که چه چیزی به خود بگویید.

– به عنوان مثال، اگر شما در محل کار ارزیابی می‌شوید و مدیر شما حوزه‌هایی را برای بهبود بخشیدن پیشنهاد می‌دهد، آیا به خودتان می گویید که این به معنای “من در کار ضعیف هستم” است؟ یا آیا تمرکز خود را بر تشکیل یک برنامه مشخص می گذارید تا اقدامی برای حرکت به جلو انجام دهید؟

– به همین ترتیب، اگر یکی از دوستانتان از دست شما ناراحت شده و احساس گریه کردن به شما دست داده است، آیا با خودتان می‌گویید که: «دوست من از من متنفر است» یا به سادگی می گویید که «من کاری انجام دادم که دوستم ناراحت شد و این کار را نباید دوباره تکرار کنم.”

3 کنترل گریه در شرایط خاص

۴- نقد کردن خود را رها کنید

با مشاهده باز برخورد درونی خود، می‌توانید تعیین کنید که خود را مورد نقد قرار می‌دهید یا نه. خود انتقادی رایج ترین دلیل گریه کردن می‌باشد. هنگامی که با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، فکر و احساسات خود را در نظر بگیرید (یا به خودتان فکر کنید) و از خود انتقادی خودداری کنید.

– انواع جملات خود انتقادی مانند “من خیلی احساساتی هستم” یا “مرد که گریه نمی‌کند” یا “من شکست خورده‌ام” می باشد.

– این انتقادات را با افکارهای دلسوزانه‌ای جایگزین کنید، مانند: “من در این پروژه به سختی کار کردم و حتی اگر کاملاً موفق نشدم، به خودم افتخار می‌کنم”.

۵- از دیگران انتظار داشته باشید که شما را درک کنند

شاید از دیگران انتظار داشته باشید که دلیل گریه شما را بفهمند اما بعضی از افراد نمی‌دانند در برابر گریه شما چه عکس العملی از خود نشان دهند و از گریه شما تعجب می‌کنند و با گفتن جملاتی مثل “من میدانم که این مسئله چقدر برای تو مهم است” یا “من میدانم که تو چقدر آشفته ای” با شما همدردی کنند. در این مواقع شما نباید از این مسئله چشم پوشی کنید و با گفتن جملاتی مانند “این مسئله برای من خیلی مهم است” یا “من آشفته هستم به خاطر اینکه …..” به دیگران بفهمانید که چرا گریه می‌کنید.

بخش دوم: ایجاد حواس پرتی

۱- خود را نیشگون بگیرید یا با انگشت به خود فشار دهید

خیلی از افراد می‌دانند که با نیشگون گرفتن یا فشار دادن بینی خود می‌توانند جلوی گریه خود را بگیرند. زیرا احساس درد می‌تواند به طور موقت جلوی افکار و احساساتی که باعث گریه فرد می‌شود را بگیرد.

4 کنترل گریه در شرایط خاص

۲- زبان خود را به سقف دهان خود بچسبانید

این کار هم می‌تواند به طور موقت جلوی گریه شما را بگیرد.

5 کنترل گریه در شرایط خاص

۳- چند دقیقه نفس عمیق بکشید

تا عدد ده شمرده و نفس عمیق بکشید. گرفتن اکسی‍ژن و هوای تازه حال شما را بهتر کرده و هوشیاری شما را بالا می‌برد.

۴- از اطرافیان عذرخواهی کرده و محیط را ترک کنید

اگر نمی‌خواهید در مقابل افرادی مثل رئیس خود گریه کنید، از او عذرخواهی کرده و با گفتن بهانه‌ای آنجا را ترک کنید. مثلاً بگویید می‌خواهم کمی استراحت کنم یا هوا بخورم. کمی پیاده روی کنید تا احساسات خود را شناسایی و کنترل کنید.

6 کنترل گریه در شرایط خاص

۵- چیزی را در دست بگیرید

شما می توانید با گرفتن شیئی در دست، بر آن متمرکز شده و حواس خود را از گریه کردن پرت کنید. خصوصاً زمانی که در یک محیط پراسترس هستید و این محیط باعث می‌شود که شما تمایل به گریه کردن پیدا کنید. برای این کار شما می‌توانید یک خودکار در دست گرفته و بر آن متمرکز شوید.

7 کنترل گریه در شرایط خاص

در این قسمت از مقاله با تکنیک های مختلف از حفظ آرامش و کنترل گریه در شرایط خاص آشنا شدید، برای مطالعه مطالب بیشتری در این باره به قسمت دوم این مقاله مراجعه فرمایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
7 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

الان بابام کتکم زد ولی اصلا گریه نکردم بهش پوزخندم زدم😏

نازنین

من که اشکم دمه مشکمه اصلا نمی تونم جلو گریه خودمو بگیرم…امیدوارم بتونم با راه حل های شما مشکلم رو برطرف کنم.

SJ

درسته منم همینطوری هستم هرکی بهم یه چیزی میگه سریع گریم میگیره برای همین همه فکر میکنن من خیلی سوسولم

basiji

من زود گریم میگیره حتی وقتی که در حال خوابیدن هستم اصلا من ۲۴ ساعته در حال گریه کردنم😐اصلا نمیتونم خودمو کنترل کنم حس میکنم ضعیفم🖤

سلام

من هم همينطورم

Nh

من که یه چیزی میشه گریم میگیره اما موقعی که کسی پیشمونه و نمیخوایم گریه هامون رو ببینه با این روشا که میفهمه

---

منم

دکمه بازگشت به بالا