لپ تاپ و کامپیوتر

نحوه غیرفعال یا پاک کردن لیست اسناد و فایل های اخیر 2016 Word

نحوه غیرفعال یا پاک کردن لیست اسناد و فایل های اخیر Word 2016

هنگامی که نرم افزار مایکروسافت ورد را باز می کنید، لیستی از اسناد و فایل های تازه باز شده در سمت چپِ صفحه نمایش ظاهر می شوند. شما می توانید همه یا برخی از این فایل ها را پاک کنید یا اگر دوست ندارید این لیست پس از هر بار باز کردن ورد، ظاهر شود، آن را کلاً غیرفعال کنید.

زمانی که شما یک نرم افزار ورد را باز می کنید و از داخل نرم افزار، گزینه “Open” را انتخاب می نمایید، نیز لیست اسناد و فایل های ورد اخیر، روی لیست پرش یا جامپ لیست (jump list)، نمایش داده می شوند. پاک کردن این لیست، فایل ها و اسناد را از دو محل در ورد، حذف می کند، اما از لیست پرش حذف نمی شوند.

1 پاک کردن اسناد اخیر در Word

بنابراین شما باید لیست پرش را به طور جداگانه پاک کنید. غیرفعال کردن نمایش اسناد و فایل های اخیر، مانع از نمایش این اسناد و فایل ها در هر یک از این قسمت ها می شود. برای یادگیری ادامه مقاله را حتماً بخوانید.

پاک کردن لیست اسناد و فایل های اخیر

این کار بسیار ساده است؛ چه شما یک فایل ورد را باز کرده باشید و این لیست ظاهر شده باشد و چه اینکه از یک فایل وردِ باز شده، گزینه Open را انتخاب کرده باشید و فایل، باز شده باشد. به هر حال، روی یکی از اسناد موجود در لیست باز شده، راست کلیک کنید و گزینه Clear Unpinned Documents را انتخاب نمایید.

2 پاک کردن اسناد اخیر در Word

در باکس هشدار ظاهر شده، کلید Yes را بزنید.

3 پاک کردن اسناد اخیر در Word

با این کار، تمام اسناد و فایل های وردِ اخیر، پاک می شوند.

اگر می خواهید تنها یکی از اسناد را پاک کنید، روی سند مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Remove From List را انتخاب کنید. با این کار، فقط همان سندی که روی آن راست کلیک کرده اید از لیست، حذف خواهد شد.

 4 پاک کردن اسناد اخیر در Word

غیرفعال کردن لیست اسناد و فایل های اخیر

این کار نیز مانند مرحله قبل بسیار ساده است. اگر شما در صفحه تازه باز شده ی ورد هستید، در قسمت پایینِ سمت چپ، روی لینک Open Other Documents کلیک کنید.

5 پاک کردن اسناد اخیر در Word

اگر از قبل یک سند باز کرده اید، روی منوی File کلیک کنید.

6 پاک کردن اسناد اخیر در Word

حال، از قسمت پایینِ سمت چپ، گزینه Options را انتخاب نمایید.

7 پاک کردن اسناد اخیر در Word

در منوی باز شده ی Word Options، به قسمت Advanced بروید.

8 پاک کردن اسناد اخیر در Word

به پایینِ صفحه بروید و از سمت راست آن، گزینه Display را پیدا کنید. با تغییر عدد روبرویی Show this number of Recent Documents به صفر، نمایش لیست اخیر را غیرفعال نمایید. در آخر روی کلید OK کلیک کنید.

9 پاک کردن اسناد اخیر در Word

اکنون، هنگامی که شما یک صفحه از ورد را باز می کنید یا از داخل نرم افزار ورد از دستور Open استفاده می کنید، لیست اسناد و فایل های اخیرِ ورد باید خالی باشد. همچنین از آن به بعد، نباید هیچ گونه سند جدیدی در لیست پرش ورد مشاهده کنید.

10 پاک کردن اسناد اخیر در Word

اگر دوباره تمایل داشتید که نمایش لیست اسناد و فایل های اخیر را فعال کنید، باز هم مانند مسیر قبلی و طبق همان دستور، به پنجره Word Options بروید. سپس در قسمت Show this number of Recent Documents، تعداد اسنادی را که می خواهید در لیست، نمایش داده شوند را وارد کنید. عدد 50 به صورت پیش فرض در این قسمت داده شده است، اما شما می توانید هر تعدادی را که دوست داشتید از 0 تا 50 در این قسمت وارد نمایید. فقط توجه داشته باشید، هنگامی که آن را مجدداً فعال می کنید، هر سندی که قبلاً نمایش داده شده بود، دوباره ظاهر می شود.

در پایان با مطالعه مقالات “تفاوت نسخه های مختلف Microsoft Office” و “نحوه استفاده از تکمیل خودکار کلمات در نرم افزار LibreOffice Writer” در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا حاج حسینی

خیلی ممنون عالی بود مخصوصا توضیحاتی دادید من هیچ جا ندیده بودم

مهدی مظلومی نژاد

دم شما گرم.عالی

دکمه بازگشت به بالا