پوشاکراهنمای خریدگردشگری

ویژگی های شلوار مناسب سفر چیست؟

راهنمای انتخاب شلوار مناسب برای سفر

کمد های  لباس ما پر است از شلوارهای گوناگون در همه ی مدل، جنس و رنگ ها که برخی را واقعاً از روی عشق و علاقه خریده ایم. برخی مجلسی هستند، برخی اداری و مناسب محل کار، برخی شلوار تو خونه ای و به قول معروف زیر شلواری و برخی ورزشی و اسپرت می باشند. اما با وجود همه ی این شلوارها زمانی که موسم سفر شده و چمدان را برای چیدن آماده می کنیم، تصمیم گیری در مورد انتخاب شلوار مناسب برای سفر از هر نوع لباس دیگری سخت تر است. اغلب گیج و منگ جلوی کمد می نشینیم که کدام شلوار مناسب سفر من خواهد بود و کدام را بردارم تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوم. شاید این موضوع به این خاطر است که مناسب یا نامناسب بودن شلوار در میان دیگر لباس ها بیشترین لذت یا رنج را در سفر برایمان خواهد داشت.

1 ویژگی شلوار مناسب سفر

مسلماً از آنجایی که نمی توان همه ی شلوارها را با خود برد، در این رابطه باید انتخاب هوشمندانه ای کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا برای این مشکل همیشگی راه حلی بیابیم.

در اینجا لیستی از نکات بسیار مهم را در اختیارتان می گذاریم که هنگام تصمیم گیری برای انتخاب شلوار مناسب سفر باید در نظر داشته باشید. قبل از اینکه این نکات را مطالعه کنید، یادآور می شویم که ممکن است این نکات مطابق با مد، فشن و استایلی عالی نباشد؛ زیرا نکاتی است که سفری بی دغدغه و بی دردسر را برایتان رغم می زند.

1- شلواری انتخاب کنید که پاها در آن فضایی برای حرکت داشته و کاملاً آزاد و راحت باشند.

حقیقت این است که سفر شامل ساعات طولانی پرواز یا نشستن در اتوبوس و ماشین می شود. جایی که فضا برای پاهایتان محدود و تنگ بوده و مجبورید در جلوی صندلی پاهایتان را برای ساعاتی طولانی به صورتی تنگ و فشرده نگه دارید. اگر با خانواده و دوستان هم سفر کنید که در طول نشستن روی صندلی، تنگ بودن فضا و وارد شدن فشار بر پاها را بیشتر تجربه خواهید کرد. حال با این وضعیت اگر شلوار هم تنگ باشد و فشاری به پاها وارد کند پوست امکان نفس کشیدن را نخواهد داشت، رگ ها منقبض شده و جریان خون در پاها با مشکل رو به رو خواهد شد. در این حالت فشردگی ناشی از فشار بیرونی و فشار شلوار در پاها به وجود خواهد آمد که مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل شلوار باید راحت و قابل تنفس بوده تا پوستتان عرق نکند و در صورت عرق نیز عرق خشک شده تا سوزش پوست اتفاق نیوفتد. بنابراین حتی اگر روی صندلی تک نفره هم می نشینید، پوشیدن شلوار قابل تنفس و گشاد برای جلوگیری از مشکلات عرق سوزی و فشار به پاها توصیه می شود. شلوار سفر باید شلوار راحت، شل و ول و آزاد باشد.

2- رنگ شلوار

سفر شماست و انتخاب رنگ شلوار برای لذت بردن از سفر کاملاً سلیقه ای است. با این حال توصیه می شود زمانی که در ماشین، هواپیما یا قطار هستید، از شلوار طیف رنگی تیره  استفاده کنید. زیرا در طول سفر امکان لک و کثیف شدن، عرق کردن و ریختن مواد غذایی روی شلوار وجود داشته و در آن شرایط هم که امکان عوض کردن و شستن شلوار وجود ندارد. در شلوارهای تیره چرک و آلودگی کمتر به چشم می آید، بنابراین می توان آن ها را بدون نیاز به شستشو، برای مدت طولانی تری در طول روزهای سفر پوشید.

3- همیشه بهترین جنس، شلوار کشی قابل انعطاف است.

شلوارهایی که جنس پارچه ی آن ها قابلیت باز شدن و کشش را دارند، همیشه بهترین شلوارها برای سفر می باشند. البته این بدان معنا نیست که اصلاً نمی توان از انواع دیگر شلوار استفاده کرد. اما واقعیت این است که شلوارهای شق و سفت مناسب موقعیت های رسمی بوده و هیچکس آن ها را برای سفر که مکانی برای تفریح، استراحت و آزادی است دوست ندارد. یک شلوار نرم و قابل انعطاف در همه ی موقعیت هایی که در طول سفر پیش می آید، شما را ساپورت می کند. مثل نشستن، دراز کشیدن، خوابیدن، بالا پایین رفتن و این طرف و آن طرف دویدن. فقط یادتان باشد که جنس شلوار حتماً باید نخی و قابل تنفس باشد وگرنه هر چقدر هم گشاد، راحت و قابل انعطاف باشد، عرق سوز شدن حتمی است.

4- شلوار جیب دار انتخاب کنید.

از اهمیت وجود جیب روی شلوار به خصوص در مواقع سفر نمی توان چشم پوشی کرد. دو تا سه جیب کافیست تا بتوان وسایل دم دستی ضروری که همیشه باید به همراه داشت مثل موبایل، کارت های بانکی، کلید و غیره را در آن ها گذاشت. این گونه دردسرِ حمل کیف در هرجایی مثل پیاده شدن وسط جاده برای خرید یک آب معدنی را نخواهید داشت. با این حال شلوارهایی با جیب زیاد نخرید؛ زیرا این گونه وسوسه خواهید شد که همه ی وسایلتان را در جیب ها ریخته و دیگر شلوارتان شلوار راحت و مناسب سفر نخواهد بود.

5- اندازه شلوار

شلوارهایی برای سفر انتخاب کنید که فضای زیادی را در چمدان اشغال نکرده و سبک باشند؛ وقتی آن ها را می پوشید آنقدری با آن احساس راحتی کنید که گویی شلواری به تن ندارید. این گونه شلوارها اتو نمی خواهند و چروک هم نمی شوند، از این نظر برای سفر مناسب اند. برای سفر قطعاً به 2 تا 3 شلوار برای موقعیت های مختلف نیاز خواهید داشت. سعی کنید یک شلوار سنگین تر و جاگیرتر از دیگری ها باشد. میزان بادوام بودن جنس شلوار نیز در نظرتان باشد تا در طول سفر و پیچ و خم های آن پاره نشده و چند روزی را با دوام و مثل روز اول پاسخگوی نیازتان باشد.

با تمام تفاسیر گفته شده معمولاً شلوارهای ورزشی بهترین شلوارها برای مسافرت می باشند. با این حال هنگام تصمیم به سفر، توصیه می کنیم کمی بیشتر در مورد شلوارهای انتخابیتان فکر کرده تا سفر را برای خود لذت بخش تر سازید.

ممکن است نکاتی نیز وجود داشته باشد که از قلم ما افتاده است! شما می توانید آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را برای داشتن سفرهای بدون استرس و حفظ سلامتی افراد در سفر به شما پیشنهاد می دهد.

>>> روش هایی برای حفظ سلامتی افرادی که همیشه در سفرهای کاری می باشند <<<

 >>> اصول و قواعد لازم برای سفر ساحلی بدون استرس و خطر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thetravelwayoflife




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا