گردشگری

اصول و قواعد لازم برای سفر ساحلی بدون استرس و بی خطر

سفر به ساحل یکی از بهترین مسافرت های ممکن بوده که جدای از شادی، تفریح و خوشگذرانی، دارای فواید بسیار زیادی نیز برای سلامتی می باشد. اما گاهی برای برخی و به خصوص والدین کمی نگران کننده و استرس زاست. خوشبختانه با رعایت کردن اصول و قواعد مربوط به سفر و سفر های ساحلی می توانید باخیال راحت سفر کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. سفری پر از شادی، استراحت و آسودگی، ماجراجویی و سرشار از انرژی مثبت.


برای اطلاع از داشتن سفر آسان و بدون استرس به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> مسافرت آسان و بدون استرس <<<


برای داشتن چنین سفری و لذت بردن از ساحل، قبل از سفر حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نکات مهم برای داشتن سفر ساحلی بدون استرس و لذت بخش

1 اصول و قواعد سفر ساحلی بدون استرس

1- پیشاپیش برای ملزومات لازم پیش بینی هایی انجام دهید.

این یک واقعیت است که برنامه ریزی همیشه استرس را کاهش می دهد. پس چند روز قبل به این مسئله فکر کنید که چه چیزی در ساحل باعث نگرانی یا استرستان می شود و اگر در ساحل باشید چه چیزی ممکن است تفریحتان را در آنجا به هم بریزد. خودتان را در ساحل تصور کنید و همه ی ملزوماتی که ممکن است در آنجا لازمتان شود را یادداشت کنید. اولویت را ابتدا به کودکان اختصاص دهید. بهانه گیری ها و ملزوماتشان را زمانی که مثلاً نق زده و می گویند ” تشنه ام”، “خسته شدم” ، ” گرسنه ام” و… را در نظر بگیرید و از قبل برایش پیش بینی کنید. تا نق زدن های بچه تفریحتان و لذت بردن از ساحل را خراب نکند.

2- تمهیداتی برای خطراتی که خورشید به وجود می آورد بیندیشید.

برای رفتن به ساحل، نور خورشید و آفتاب اولین و مهمترین عاملی است که باید بیشترین توجه را به آن داشته و به هیچ وجه از آن غافل نشوید. زیرا نه تنها قوی ترین عامل برای ایجاد مشکلات جدی مثل آفتاب سوختگی های شدید بوده بلکه حتی اگر آب و غذای کافی نیز داشته باشید، گرمای آن به شدت کودکان و خردسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین باعث گرمای شدید، عرق و ناخوشی کودکان می شود و شاید همین عامل باشد که باعث می شود اکثر والدین در کنار فرزندانشان از ساحل لذت نبرند.

پس به عنوان چاره برای این مشکل:

– حتما چادر ساحل و سایبان به همراهتان ببرید.

این دو وسیله جهت ایجاد سایه برای کودکان بسیار ضروری است. فقط اطمینان حاصل کنید در ساحلی که قصد سفر دارید اجازه ی استفاده از چادر و سایبان باشد. بهتر است سایبان های بیشتری با استفاده از سایبان، چادر، کلاه و… ایجاد کنید تا از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

– پوشش ساحلی را فراموش نکنید.

همانطور که گفته شد ترجیحاً باید سعی کرد از کرم های ضد آفتاب استفاده نشود مگر این که واقعاً لازم باشد. در عوض لباس مخصوص ساحل، یک سایبان و کلاه می تواند تا حد زیادی از شما در برابر آفتاب قوی محافظت کند.

برای کودکان لباس های آستین بلند و سفید رنگ استفاده کنید تا در ساحل دچار ناخوشی و ناراحتی نشوند.

– زیرانداز ساحل با خود ببرید.

برای تمیز ماندن حوله و لباس ها و همچنین استراحت فرزندانتان به محلی نیاز دارید که شن و ماسه نبوده و باعث آزار نشود. زیرانداز های ساحلی به گونه ای طراحی شده که شن و ماسه به خود نمی گیرد و بهترین محل برای استراحت بعد از غوطه ور شدن در شن هاست.

3- هیدراته بمانید و اجازه ندهید به هیچ وجه آب بدنتان کم شود.

دومین فاکتور مهمی که بعد از نور خورشید باید حتماً در نظر گرفته شود، آب است. در ساعات اولیه ی بودن در ساحل هیدراته و آبرسانی به بدن بسیار اهمیت دارد. آب را بیش از آن چیزی که فکر می کنید نیاز دارید، همراه داشته و به بچه ها در طول ساعت هایی که در ساحل هستند، مدام نوشیدن آب را یاد آوری کنید.

بهتر است آب را در کلمن و فلاسک های آب به ساحل برده و حدالامکان از بطری های پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا داغ شدن بطری ها مواد شیمیایی مضر را آزاد می کند. اما اگر از بطری هم استفاده می کنید، آنها را در معرض نور آفتاب و داغ شدن قرار ندهید.

4- به آنچه در ساحل باید بخورید فکر کنید.

بسیار اهمیت دارد غذایی که در ساحل می خورید کاملاً سالم و ترجیحاً دست پخت خودتان باشد. زیرا شرایط موجود در ساحل یعنی گرما، آب، فشار هوا و ورجه وورجه کردن ها می تواند بدن را حساس کرده و در صورت رسیدن کوچکترین ماده ی خوراکی ناسالم مخصوصا درمورد کودکان به آن واکنش نشان داده و حالتان را بد کند. پس قبل از رفتن به ساحل غذاها را در منزل حاضر کرده و فریز کنید یا با بسته بندی های محکم آنها را در یخچال مسافرتی و جای خنک نگهداری کرده و با خود به ساحل ببرید. می توانید از غذاهای حاضری سالم که نیازی به تدارکات خاصی ندارد نیز استفاده کنید. ماهی و گوشت هایی که در ساحل فروخته می شوند نیز گزینه ی خوبی بوده تا با کباب کردنشان لذت سفر ساحلی را چند برابر کنید.

5- اسباب بازی برای ماجراجویی و سرگرمی فراموش نشود.

بسیاری از ما بزرگسالان داشتن ساک لباس برای رفتن به ساحل برایمان کافی بوده و ساحل و شنا را آنقدر سرگرم کننده و مفرح می دانیم که هیچ چیز بیش از یک لباس ساحلی و یک حوله نیازمان نیست. اما اگر می خواهید بچه ها نیز مانند شما از ساحل لذت برده و استرس آنها را نداشته باشید، وسایل شن بازی و شنای کودکان در آب مثل صندلی شناور، کمربند شنا، عینک و… را فراموش نکنید. حتی با یک سطل کوچک و چند عدد قاشق نیز می توان کودکان را سرگرم کرد. پس به خودتان سخت نگیرید و برای بچه ها نیز سرگرمی فراهم کنید.

برای اطلاع بیشتر و آشنایی با انواع اسباب بازی های مناسب کودک در حین سفر می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> معرفی اسباب بازی های مناسب کودک در سفر <<<

و همچنین در آخر می توانید با مراجعه به لینک زیر از آمادگی های لازم قبل از اولین سفر خارجی آشنا شوید.

>>> آمادگی قبل از اولین سفر خارجی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا