تغذیه

چگونه بهترین نوع موز را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین نوع موز

برخلاف توت ها، شفت ها، میوه های تک هسته ای و سیب ها که فصلی بوده و در فصل ها و زمان های خاصی از سال برداشت می شوند و فقط در روزهای خاصی می توانید آن ها را نوش جان کنید، موز از جمله میوه هایی است که هر زمان که دلتان بخواهد می توانید آن را تهیه کرده و از خوردن و گاز زدن این میوه ی شیرین لذت ببرید. همچنین دلایلی برای مصرف روزانه یک عدد موز وجود دارد که باید حداقل روزی یک عدد موز بخوریم. بنابراین نکته ای که در انتخاب و خوردن موزها مد نظر است، زمان تهیه ی آن نیست بلکه نوع موزی است که انتخاب می شود. به همین دلیل پنج نکته از نکات مهم در انتخاب بهترین، خوشمزه ترین و البته ماندگارترین نوع موز را در اختیارتان می گذاریم تا همیشه از موز خوردنتان لذت برده و به فردی حرفه ای در انتخاب موزهای مجلسی تبدیل شوید.

1 انتخاب بهترین نوع موز

1- ابتدا و قبل از هر چیزی به رنگ موز توجه کنید.

اعتماد به چشم هایتان و استفاده از نشانه های بصری، بهترین و ساده ترین راه انتخاب خوشه های موز می باشد. وقتی به یک خوشه موز نگاه می کنید تک تک موزهای آن باید رنگی زرد، روشن، براق و پر طراوت داشته باشند و ته آن اندکی سبز باشد. این نوع موزها بهترین موزهایی است که می توانید تهیه کنید.

2- اجازه دهید زمان باعث رسیدن میوه و کامل شدن رنگ آن شود.

برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید باید بدانید که آیا رسیده ترین موز را باید انتخاب کنید یا موزی که کال نیست اما هنوز احتیاج به زمان دارد تا به اوج خود برسد. نوع انتخاب بین این دو گزینه بسته به نوع مصرفتان دارد. این نکته اگر چه ممکن است کمی پیش و پا افتاده به نظر برسد، اما عدم توجه به همین نکته ی کوچک می تواند همه ی موزهایتان را یا بلا استفاده کند یا مجبور شوید موزهایی کال و نه چندان شیرین و خوشمزه بخورید.

پس:

– اگر می خواهید موز را همان موقع و بلافاصله بعد از خرید نوش جان کنید: موزهایی را انتخاب کنید که هیچ لکه ی سبزی روی آن ها نبوده و رنگ پوست آن زرد پررنگ باشد. اگر چند لکه ی قهوه ای هم روی آن بود مشکلی ندارد زیرا نشانه ی رسیدن کامل موز و شیرینی زیاد آن است.

– اگر می خواهید موزها را در طی چندین روز مصرف کنید: موزهایی انتخاب کنید که پوستشان زرد کمرنگ بوده و دارای رگه های سبز است. این موزها را در دمای محیط گذاشته و در یخچال نگهداری نکنید تا در عرض چند روز برسند.

3- موزهای گوشتالو را انتخاب کنید.

موزهایی که به حد نهایی رشد خود نرسیده و رشدشان تکمیل نشده و برداشت می شوند نه تنها کال بوده بلکه وقتی آن ها را در دمای محیط گذاشته تا برسند، بافت نرم و شلی می گیرند. بنابراین همیشه موزهایی را انتخاب کنید که حتی اگر سبز و کال هم هستند گوشتالو و تو پر شده باشند و بافت، پوست و ساقه ای محکم داشته باشند.

4- موزهای کبود و تکه تکه شده را نخرید.

در حالی که خرید موزهای خال خالی اشکالی ندارد اما از خرید موزهایی با نقاط قهوه ای عمیق که موجب تکه تکه شدن موز شده اند، خودداری کنید. اگر چه برخی ممکن است طعم این نوع موز را دوست داشته باشند اما این لکه ها باعث می شود که موز های دیگر نیز خراب شده و سیاه شوند. به علاوه موز مواد مغذی و ارزش غذایی خود را در نتیجه ی این تغییر شیمیایی از دست داده است.

5- موزهایی با لکه های خاکستری نخرید.

اگر چه ممکن است موزها مشکل گفته شده در گزینه های قبلی را نداشته باشد اما اگر لکه های خاکستری در آن ها دیده می شود بهتر است خریداری نشود. این لکه ها نشان می دهد که موز در دمایی بسیار بالا یا در دمایی بسیار سرد نگهداری شده است. بنابراین به خوبی و آن طور که باید نرسیده و طعم و بافت بسیار بدی خواهد داشت که بهتر است خریداری نشود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا