موبایل و تبلت

آموزش نمایش مواردی که حافظه گوشی اندروید را پر کرده است

حتماً برای شما هم پیش آمده که یک گوشی یا هر وسیله ی اندرویدی دیگری را خریداری کرده اما پس از گذشت چند ماه، بدون اینکه علت آن را بدانید متوجه می شوید که حافظه گوشی اندروید شما پر شده و مشکلاتی را برای وسیله ی اندرویدتان به وجود آورده است. (از جمله کمبود فضا برای نصب اپلیکیشن های جدید). نگران نباشید؛ با راهکار و مسیرهای کاربردی و صحیحی که فن تریکس به شما ارائه می دهد؛ متوجه می شوید که چه برنامه هایی باعث پر شدن حافظه گوشی اندروید شما شده اند. البته به یاد داشته باشید که با توجه به نوع و ورژن اندروید شما، ممکن است مسیرهای ذکر شده کمی متفاوت باشد. برای سهولت انجام کار، ما در این مقاله از گوشی های اندروید صحبت می کنیم. زیرا اکثر افراد با این ابزار الکترونیکی آشنا بوده و راحت تر می توانند مطالب را درک کنند.

1 نمایش حافظه اندروید

برای این کار می توانید از یک سری برنامه ها مانند برنامه های شخص سوم (third-party) استفاده کنید. (برنامه های شخص سوم برنامه هایی هستند که برای کار درون سیستم عامل ها نوشته می شوند، اما این کار توسط افراد یا شرکت هایی به غیر از تولید کننده سیستم عامل انجام می گردد)

چگونه مواردی که در فضای اندروید استوک هستند را ببینید؟

برای این کار پس از ران کردن اندروید استوک (Stock Android) (نسخه استوک یا خالص اندروید)، پرده ی (shade) نوتیفیکیشن را پایین کشیده و روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید. ( اگر گوشی شما از نوع سامسونگ گلکسی است مراحل مربوط به این گوشی را در ادامه توضیح داده ایم)

2 نمایش حافظه اندروید

از اینجا، Storage را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

3 نمایش حافظه اندروید

اندروید 8 اوریو (Oreo) تغییرات جدیدی در منوی Storage ایجاد کرده است که به این تفاوت ها اشاره می کنیم.


می توانید نوتیفیکیشن ها را در گوشی اندروید اوریو به طور موقت غیرفعال کنید.

>>> غیرفعال کردن موقت نوتیفیکیشن ها در گوشی اندروید اوریو <<<


در اندروید 7 نوقا (Nougat)، در منوی Storage، یک دسته بندی منظم از برنامه ها، اپلیکیشن ها، تصاویر، ویدئوها و موارد مشابه دیگر دیده می شود. روی یک category ضربه زده و ببینید که دقیقاً چه می خواهید؛ در این قسمت می توانید ببینید که دقیقاً چه مواردی چه میزان حجم حافظه گوشی اندروید شما را اشغال کرده اند.

4 نمایش حافظه اندروید

با این حال در اندروید 8 اورئو، گوگل یک روند جدیدی را پیاده سازی کرده است. البته این روند جدید، هنوز هم به حالت قبلی شباهت دارد، با این تفاوت که برخی موارد با هم ادغام شده اند. برای مثال، عکس ها و ویدئوها به جای قرارگیری در دو دسته، اکنون در یک دسته بندی قرار گرفته اند. یا برخی آپشن های جدیدی مانند Games و Movie & TV apps اضافه شده است.

5 نمایش حافظه اندروید

روش اندروید نوقا با اورئو، کاملاً متفاوت است. در این مرحله به جای اینکه همه برنامه ها در قسمت apps نشان داده شوند، هر برنامه ای در قسمت مربوط به خود قرار گرفته و نمایش داده می شوند. به طور مثال همه ی برنامه های مربوط به عکس و تصاویر مانند اپلیکیشن های عکاسی یا اپلیکیشن های ویرایش عکس در منوی Photos & Videos نشان داده خواهند شد. این دسته بندی برای Music & Audio، Movie & TV Apps و دیگر منوها نیز وجود دارد.

6 نمایش حافظه اندروید

اگر مدت زمان زیادی است که از گوشی اندورید استفاده می کنید، عادت کردن به این شرایط جدید ممکن است کمی سخت و خسته کننده باشد. چرا که اکنون برای مشاهده هر برنامه ای در گوشی خود، به جای ضربه زدن روی اپلیکیشن ها باید چند منو را باز کرده تا به اطلاعات مورد نظر برسید.

به یاد داشته باشید، اگر یک برنامه ای در هیچ کدام از لیست ها categories قرار نداشت، در بخش “Other Apps” آن را دنبال کنید.

7 نمایش حافظه اندروید

چگونه مواردی که باعث اشغال فضای سامسونگ گلکسی شده اند را ببینید؟

در ابزارهای اندرویدی سامسونگ، غالباً منوی تنظیمات آن شامل همه موارد ذکر شده می شود؛ به این معنی که همه موارد و دسته بندی ها در یک جا قرار داشته و منوی storage جدا نیست.

در این مقاله، از گلکسی S8 با اندروید نوقا استفاده شده است. اگر نسخه ی اندروید شما قدیمی تر است، ممکن است دستورالعمل ها کمی متفاوت باشد.

ابتدا پرده نوتیفیکیشن را با انگشت خود پایین کشیده و روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید.

8 نمایش حافظه اندروید

سپس روی منوی Device Maintenance ضربه بزنید.

9 نمایش حافظه اندروید

با ضربه زدن این منو چک لیست device maintenance، سریعا شروع به ران شدن می کند، اما شما می توانید با انتخاب “Storage” در قسمت پایین صفحه آن را رد کرده و ران شدن را متوقف کنید.

10 نمایش حافظه اندروید

در این قسمت مواردی از قبیل Documents، Images، Audio، Videos و Apps را مشاهده می کنید.

11 نمایش حافظه اندروید

با ضربه زدن روی هر کدام از این گزینه ها منوی آن باز شده و شما می توانید حجم مواردی که باعث اشغال شدن آن شده است را ببینید. تنها مشکلی که در این قسمت وجود دارد این است که شما نمی توانید متوجه شوید که حجم کدام یک از موارد بیشتر از بقیه است و قادر به مرتب کردن برنامه های خود نیستید. در این قسمت شما می توانید ببینید که در صفحه باز شده، کدام برنامه ها بیشترین فضا را اشغال کرده اند و کدام موارد را می خواهید uninstall کنید.

12 نمایش حافظه اندروید

مدیریت بهتر فایل ها در اندروید از طریق Google Files Go

اگر از داشتن سیستم عامل استوک، برای مشاهده حجم برنامه ها در قسمت storage راضی نیستید، در قسمت Play Store تعدادی برنامه در دسترستان است که یکی از مهمترین این برنامه ها، Files Go نامیده می شود. اپلیکیشن Files Go یک فایل منیجر اندرویدی (اپلیکیشن مناسب برای مدیریت فایل ها) و ابزاری عالی بوده و به شما اجازه می دهد تا وضعیت حافظه گوشی اندروید خود را چک کنید. این برنامه مناسب افرادی است که از گلکسی استفاده می کنند؛ زیرا همان طور که گفته شد نمی توانند فایل ها و برنامه های گوشی خود را بر طبق حجم اشغال شده مشاهده کنند.

جلو بروید و آن را نصب کنید. در صفحه باز شده باید storage permissions را تأیید کنید؛ برای این کار باید گزینه ALLOW را انتخاب کنید.

13 نمایش برنامه های در حال اجرا در گوشی

بخش Files در قسمت پایین صفحه را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

14 نمایش برنامه های در حال اجرا در گوشی

با باز کردن این قسمت دسته بندی ها نمایش داده می شوند. روی هر یک از آنها ضربه زده تا ببینید هر کدام، چقدر فضا اشغال کرده اند.

15 نمایش برنامه های در حال اجرا در گوشی

به بخش مهم مراحل رسیدید؛ اگر می خواهید آپشن ها را براساس اندازه و حجم مرتب کنید، روی شکل سه خط که در گوشه بالایی سمت راست وجود دارد، روی آن کلیک کرده و گزینه “By size” را انتخاب کنید.

16 نمایش برنامه های در حال اجرا در گوشی

اکنون شما می توانید ببینید که در هر دسته بندی یا حتی برنامه ها چه چیزی بیشترین فضا را اشغال کرده است. در این مرحله حتی به شما نشان داده خواهد شد که آخرین بار از کدام برنامه که فضای زیادی را اشغال کرده است، استفاده کرده اید. با این کار شما می توانید برنامه هایی که برایتان مهم است را تشخیص دهید.

17 نمایش برنامه های در حال اجرا در گوشی

حال که با گذراندن این مراحل با نحوه کار با بخش storage گوشی تان آشنا شدید. می توانید فایل هایی که دیگر به آن نیاز ندارید و یا کمتر از بقیه ی برنامه ها مورد استفاده ی شما قرار می گیرد را حذف کنید.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه استفاده از اتوفیل در اندروید 8 آشنا شوید.

>>> نحوه استفاده از اتوفیل در اندروید 8 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا

سلا خسته نباشید خیلی وقت بود گوشی هنگ بود هیچی تو گوشی نداشتم اما همش میگفت حافظه پر می باشد… ولی الان با کمک شما تونستم یکمی از حافظه گوشیم رو پاک کنم. خیلی ممنون.

دکمه بازگشت به بالا