موبایل و تبلت

چگونه از اتوفیل در اندروید ۸ استفاده کنیم؟

اندروید ۸ یا اوریو تغییرات چندانی نسبت به نسخه‌های قبلی ندارد. اما چیزی به اسم Autofill را طراحی کرده است که به همه چیز می‌ارزد.


با مطالعه مقالات “غیرفعال کردن پیغام Is Using Battery در اندروید 8” و “غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های اندروید 8” در وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با اندروید 8 بدست آورید.


اکثر تغییرات در اندروید هشت به صورت تغییراتی در زیبایی محیط کار، بالابردن سرعت و در نتیجه روان و بدون اشکال کار کردن سیستم عامل اعمال شده است. اما Autofill تغییری است که هم به سود کاربران و هم به سود ارائه دهندگان تمام شده؛ چرا که ورود Username و Password در اپلیکیشن‌هایی که اندروید هشت ساپورتشان می‌کند را بسیار آسان کرده است.

اتوفیل سرویسی است که برای اپلیکیشن‌های گوشی طراحی شده، به گونه‌ای که انواع اطلاعاتی که اپلیکیشن‌ها به احتمال زیاد درخواست می‌کنند، مانند اطلاعات مربوط به کارت بانکی، پسوورد و آدرس پستی را کشف و ذخیره می‌کند.

البته گوگل مدت‌هاست خدماتی را در جهت مدیریت رمز عبور ارائه می‌دهد. به صورتی که اطلاعات مربوط به دیتابیس را در cloud ذخیره می‌کند. این کار، یعنی ذخیره‌ی پایگاه داده یا دیتابیس عمدتاً برای صفحات وب استفاده می‌شود، اکنون گوگل امکان استفاده از آن را برای اپلیکیشن‌هایی که از Google’s WebView استفاده می‌کنند نیز فراهم کرده است.

اگر چه چارچوب اتوفیل یکی از ویژگی‌های اندروید ۸ است اما کاربران برای استفاده از آن نیاز دارند که اپلیکیشن autofill service را نیز روی گوشی نصب کنند، تا بتواند با این چارچوب ارتباط برقرار کند. وقتی سیستم اندروید تشخیص دهد که کاربر اطلاعات جدیدی را در اپلیکیشن‌هایی که به سیستم اتوفیل متصل هستند، وارد کرده از وی سوال خواهد کرد که آیا می‌خواهد این اطلاعات را در سرویس اتوفیل ذخیره کند یا خیر. که در صورت تائید اطلاعات ذخیره شده و برای اپلیکیشن‌های دیگر نیز قابل دسترس است و در دفعات بعد کافیست کاربر، هنگام ورود اطلاعات View را انتخاب کرده تا تمام اطلاعات مورد نیاز که قبلاً ذخیره شده است نمایش داده و اطلاعات خود به خود پر شود. پس به جای اینکه هر بار یک اپلیکیشن را باز کرده، یوزرنیم و پسورد را کپی کنید، Autofill می‌تواند به شما اعتماد کرده و به صورت خودکار اطلاعات را پر کند. این مفهوم که یوزرنیم و پسورد وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به صورت اتوماتیک وارد شود Autofill نامیده می‌شود.

اپلیکیشن‌هایی چون LastPass، Everpass، ۱Password و Dashlane اغلب همین کار را خیلی بهتر از گوگل انجام می‌دادند، اما به روش خودشان و به صورت اتوماتیک یوزرنیم و پسوردها را پر می‌کردند که می‌توان گفت میدان هک اطلاعات بود تا ایمن سازی اطلاعات!


برای اطلاع از نحوه استفاده از اپلیکشن 1Password برای مدیریت رمز های عبور به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه استفاده از اپلیکشن 1Password برای مدیریت رمز های عبور <<<


اما در اوریو، گوگل چارچوب جدیدی را برای این اپلیکیشن‌ها (۱Password و Dashlane) اضافه کرد تا زمانی که کاربران برای اولین بار اپلیکیشنی را باز می‌کنند، به صورت خودکار و امن با خیالی راحت اطلاعاتشان وارد شود. یعنی گوگل سیستم را مجبور می‌کند تا یک Autofill پیش فرض داشته باشد و اپلیکیشن‌ها با دسترسی به این Autofill راه اندازی شوند. در این صورت، دیگر برنامه‌ها امکان سوء استفاده را ندارند.

Autofill چگونه کار می‌کند؟

اگر کاربری هستید که قبلاً هم رمزهای عبور را مدیریت می‌کردید، راه اندازی Autofill در اوریو برایتان بسیار آسان خواهد بود. سیستم عامل اوریو به صورت پیش فرض، Autofill پیش فرض گوگل را انتخاب کرده و در خود ثبت می‌کند، اما بعد از اینکه اپلیکیشن نصب شد تغییر دادن آن بسیار آسان است.

در حال حاضر سرویس‌های پلت فرمی که Autofill را در اوریو ساپورت می‌کنند به شرح زیر هستند:

• Dashlane
• (۱Password (beta
• Enpass
• (LastPass (bet

توجه داشته باشید که دستورالعمل زیر شما را راهنمایی خواهد کرد که تنظیمات پیش فرض Autofill در اندروید ۸ را تغییر دهید. تقریباً در اغلب گوشی‌هایی که اندروید ۸ را پشتیبانی می‌کنند مراحل زیر یکسان است.

۱- یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به مدیریت رمز را دانلود و نصب کنید. (ما در اینجا از۱Password استفاده می‌کنیم).

۲- برای ایجاد تغییرات در آن پرده‌ی اعلان را پایین بکشید.

۳- آیکون مربوط به تنظیمات که شبیه چرخ دنده است را انتخاب کنید.

۴- بعد از باز شدن منوی تنظیمات گزینه‌ی System را یافته و انتخاب کنید.

1 اتوفیل اندروید 8

۵- روی گزینه‌ی Languages, inputs & gestures بزنید.

۶- منوی Advanced را باز کنید.

۷- Autofill services را انتخاب کنید.

2 اتوفیل اندروید 8

۸- سرویس را انتخاب کنید.

۹- حالا یک اپلیکیشن که می‌خواهید رمزگذاری شود را باز کرده و بعد روی Autofill with 1Password بزنید.

۱۰- از اثر انگشت یا پسورد استفاده کنید.

۱۱- حال وارد اپلیکیشن شوید. (لاگین شوید)

3 اتوفیل اندروید 8

چرا همه‌ی اپلیکیشن‌ها امکان دسترسی به Autofill را ندارند؟

اگر چه Autofull برنامه‌ی بسیار جالب و خوبی است اما هنوز مشکلات کوچکی دارد. مثلاً برای اپلیکیشن‌هایی که انتظار دارید آن‌ها را ساپورت کرده و هر بار به صورت خودکار اطلاعات امنیتی را وارد کند گاهی فعال نمی‌شود. برای مثال برای توییتر گاهی غیر فعال شده و لازم می‌شود آن را بسته و مجدداً راه اندازی کنید این در حالی است که توییتر Autofill را به خوبی ساپورت می‌کند.

دیگر اپلیکیشن‌ها هم هستند که کلاً Autofill را پشتیبانی نمی‌کنند. برای این اپلیکیشن‌ها هر بار باید یوزر و پسورد را یا از اپلیکیشن مدیریت رمز کپی کرده و یا خودتان وارد کنید که چندان هم جالب نیست. به هر حال باید منتظر بود تا ببینیم اتوفیل تا چه حد پیشرفت خواهد کرد.

4 اتوفیل اندروید 8

همه چیز درمورد ذخیره‌ی رمز در سرویس Autofill

یکی دیگر از ویژگی‌های نه چندان جالب Autofill این است که اگر بخواهید یک یوزرنیم و پسورد جدید وارد کنید باید اطلاعات جدید را در سرویس اتوفیل ذخیره کنید اما در ۱Password لازم نیست تمام اطلاعاتی که قبلاً برای تک تک اپلیکیشن‌ها در دیتابیس ذخیره شده را مجدداً وارد کرد و شاید به همین خاطر مجبور باشید در اوایل استفاده از اتوفیل، چندین نسخه از اطلاعات را ذخیره کنید.

5 اتوفیل اندروید 8

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
androidcentral




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا