بیشتر بدانید

چگونه از دندان کشیده شده خود نگهداری کنیم؟

اگر می خواهید دندان کشیده شده ی خودتان و یا کودکتان را نزد خود نگه دارید، یک روش ساده و آسان برای نگهداری از آن وجود دارد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با این روش آشنا شوید.

توجه داشته باشید که حتماً قبل از کشیدن دندان این موضوع را به دندانپزشک بگویید. دندان کشیده شده باید به درستی ضدعفونی شود و هیدراته بماند تا به خوبی حفظ شود. برای این کار می توان آن را درون یک ظرف سر بسته ی پر از آب، محلول آب نمک و یا وایتکس رقیق شده قرار داد.

تحویل گرفتن دندان کشیده شده

1- قبل از شروع عملیات کشیدن دندان به دندانپزشک بگویید که می خواهید دندان کشیده ی خود را نگهداری کنید.

در حالت کلی دندانپزشک ها این وظیفه را ندارند که بعد از کشیدن دندان آن را به شما تحویل دهند و غالباً دندانپزشک ها نیز این کار را انجام نمی دهند. پس اگر قصد دارید دندان خود را تحویل بگیرید حتماً این موضوع را قبل از کشیدن دندان به دندانپزشک بگویید.

2- مطمئن شوید که دندان کشیده شده شما به درستی تمیز شده است.

بعد از اینکه دندانپزشک یا جراح دهان، دندان شما را خارج کرد باید آن را به درستی و به دقت تمیز کند. این کار شامل پاکسازی دندان از هرگونه خون به کمک مایع ضدعفونی کننده و سپس شستشوی آن با آب تمیز می باشد. بعد از تحویل گرفتن دندان، مطمئن شوید که دندانپزشک همه ی این کارها را انجام داده است.

3- دندان خود را داخل یک کیسه ی پلاستیکی سر بسته قرار دهید و همراه خود ببرید.

زمانی که دندانتان توسط دندانپزشک تمیز و ضدعفونی شد آن را داخل یک کیسه ی پلاستیکی کاملاً بسته قرار دهید. معمولاً خود دندانپزشک این کار را برای تحویل دادن دندان به شما انجام می دهد. ولی اگر این کار را نکرد از او بخواهید یک کسیه ی پلاستیکی کوچک و یا یک جعبه مخصوص دندان به شما بدهد تا دندانتان را داخل آن بگذارید.

1 نگهداری از دندان کشیده شده

4- اگر دندانتان را خودتان درآورده اید با دقت بیشتری آن را تمیز کنید.

اگر دندانتان را خودتان و در خانه بیرون کشیده اید، لازم است همان مراحلی را که معمولاً دندانپزشک برای پاکسازی دندان انجام می دهد، انجام دهید. ابتدا از آب و صابون برای پاکسازی دندان از هرگونه خون و مواد اضافی دیگر استفاده کنید. سپس با یک پارچه ی نخی آغشته به الکل به آرامی روی سطح دندان بکشید تا کاملاً تمیز و ضدعفونی شود. در نهایت دندان را با آب تمیز کرده و آبکشی نمایید.

2 نگهداری از دندان کشیده شده

روش نگهداری از دندان

1- مایع نگه دارنده و دندان را داخل یک ظرف در دار قرار دهید.

بعد از اینکه روش خود را برای هیدراته نگه داشتن دندان انتخاب کردید، یک ظرف مناسب پیدا کنید. این ظرف باید محکم باشد و آب را درون خود نگه دارد. بهترین گزینه یک ظرف شیشه ای در دار است. مایع را درون ظرف بریزید و دندانتان را درون آن بیاندازید. درِ ظرف را محکم ببندید.

3 نگهداری از دندان کشیده شده

2- برای نگهداری کوتاه مدت دندانتان آن را داخل آب یا محلول آب نمک قرار دهید.

برای اینکه دندانتان به درستی هیدراته بماند می توانید از آب یا آب نمک رقیق استفاده کنید. اگر از آب برای این کار استفاده می کنید بهتر است آب آن را روزانه عوض کنید تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری شود.

اگر قصد دارید دندان خود را تنها برای چند روز نگهداری کنید، این روش مناسب ترین روش است. اما اگر می خواهید دندان خود را برای مدت بیشتری نگهداری کنید لازم است مایع درون ظرف را به طور مرتب عوض کنید.

4 نگهداری از دندان کشیده شده

3- برای حصول اطمینان از ضدعفونی بودن محیط نگهداری دندان، از محلول وایتکس و آب به نسبت 1 به 10 استفاده کنید.

الکل یک ضدعفونی کننده ی قوی بوده و از رشد هرگونه باکتری در دندان شما جلوگیری خواهد کرد.

بنابراین می توان برای نگهداری دندان خود یک محلول رقیق شده ی وایتکس با استفاده از آب شیر تهیه کرد.

شما می توانید به کمک این محلول دندان خود را برای چند روز تا یک هفته نگهداری کنید، اما نگهداری دندان در این محلول برای مدت زمان بیشتر ممکن است باعث شکنندگی دندان شود.

4- دندان خود را برای نگهداری طولانی مدت داخل یک ظرف خالی بدون منفذ قرار دهید.

رایج ترین روش برای نگهداری دندان در طولانی مدت، نگهداری آن در یک ظرف دربسته ی خشک است. بنابراین می توانید بعد از حصول اطمینان از تمیز و ضدعفونی بودن دندان آن را در یک ظرف در بسته و بدون منفذ قرار دهید.

شما می توانید جعبه های مخصوصی که برای این کار ساخته شده اند را تهیه کرده و یا از ظروفی که در خانه دارید استفاده کنید.

5 نگهداری از دندان کشیده شده

مطالب پیشنهادی فن تریکس برای شما…

>>> علائم رشد، رویش و درآمدن دندان عقل چیست؟

>>> چگونه روکش یا کاور موقت دندان را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

>>> آموزش چسباندن نگین روی دندان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا