زیبایی

چگونه موهای قهوه ای را دکلره کنیم؟

دکلره کردن موهای قهوه ای کاری است که شما می توانید با استفاده از مواد مناسب و البته با احتیاط در منزل انجام دهید. برای این کار لازم است که لوازم مناسب را تهیه کرده و موهایتان را برای انجام این کار آماده کنید. سپس کار دکلره کردن موهایتان را به صورت لایه لایه انجام داده و بعد از آن، برای حفظ زیبایی موهای دکلره شده خود از تونرها و نرم کننده ها استفاده کنید.

موهایتان را برای دکلره کردن آماده کنید.

1- قبل از دکلره کردن موها، به مدت یک هفته از نرم کننده های قوی برای قسمت های مجعد، خشک و شکننده موها استفاده کنید.

مخصوصاً اگر موهای فر یا زبر و حساسی دارید. چون این نوع موها در طول پورسه دکلره یا بعد از آن بیشتر دچار آسیب و شکنندگی می شوند. برای جلوگیری از این کار هر شب و به مدت یک هفته قبل از دکلره کردن از یک نرم کننده قوی بدون اسید سولفوریک و روغن هایی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل استفاده کنید.

اگر موهای خشکی دارید، مقدار زیادی نرم کننده به موهای خود بزنید و به آرامی آن را با استفاده از شانه ای که دندانه های پهنی دارد شانه زده و قبل از شستشو با آب ولرم، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند.

2- پودر دکلره مناسب برای موهای خود را انتخاب کنید.

یک بسته دکلره معمولاً شامل یک بسته پودر دکلره و یک بطری اکسیدان مایع است. ماندگاری و کارکرد دکلره بستگی به اکسیدان مورد استفاده داشته و شما علاوه بر رنگ سفید پودر دکلره، می توانید از رنگ های آبی و بنفش نیز استفاده کنید. تفاوت اصلی آن ها این است که پودر سفید اجازه می دهد موهای شما یک تن طلایی رنگ داشته باشد، در حالی که پودرهای آبی و بنفش خنثی تر هستند.

3- یک اکسیدان مناسب برای موهای خود تهیه کنید.

اکسیدان موجود در بسته دکلره شما، با درجه های 10، 20، 30 یا 40 بوده که درجه ی 10 آن از همه ضعیف تر است. اگر از اکسیدان با درصدهای بالاتر استفاده کنید؛ موهای شما سریع تر روشن می شوند و اگر از نمونه ی ضعیف تر آن استفاده کنید؛ این کار آرام تر انجام می شود.

– اگر موهای شما قهوه ای روشن است، از یک اکسیدان 20 درصد استفاده کنید.

– اگر رنگ موهای شما قهوه ای نسبتاً تیره یا بسیار تیره است، از اکسیدان 30 درصد استفاده کنید.

– اگر هم اطلاعات زیادی در مورد موهای خود ندارید، از اکسیدان 10 یا 20 درصد برای دکلره در منزل استفاده کنید.

– ولی اگر احساس می کنید برای انجام این کار، به یک اکسیدان 30 یا 40 درصدی نیاز دارید، بهتر است رنگ کردن موهایتان را به یک نفر حرفه ای بسپارید.

4- برای موهای بسیار ضخیم یا موهای بسیار بلند، باید 2 بسته دکلره بخرید.

اگر موهای شما بسیار ضخیم یا بلند باشد، برای این کار به حجم بیشتری از دکلره نیاز خواهید داشت. 2 بسته شبیه به هم از پودر دکلره و اکسیدان مورد نظر خود را خریداری کنید.

در برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی، دکلره و اکسیدان جدای از هم فروخته می شوند. شما می توانید با خرید یک بطری بزرگ اکسیدان و 2 بسته پودر دکلره، هزینه های خود را کاهش دهید.

5- موهای خود را قبل از دکلره کردن نشویید.

وقتی موهای شما کمی کثیف و چرب باشد؛ دکلره بهتر روی آن ها تاثیر می گذارد. سعی کنید حداقل 1-2 روز قبل از دکلره کردن موهای خود، آن ها را نشویید. قبل از دکلره کردن موهایتان، محصولاتی مانند اسپری مو یا ژل را به موهای خود نزنید. اما اگر چند روز قبل، از آن ها استفاده کرده باشید، مشکلی پیش نمی آید.

دکلره کردن موهای قهوه ای

1- این کار را برای یک لایه از موهای خود به صورت آزمایشی انجام دهید.

دکلره ناگزیر به موهای شما آسیب خواهد زد. مخصوصاً موهای فری که قبلاً با مواد شیمیایی صاف شده اند می توانند آسیب بیشتری ببینند. امتحان کردن مواد دکلره روی یک لایه از موهایتان به شما می گوید که مواد دکلره چه مقدار برای اثر کردن باید روی موهای شما بماند. البته اگر موهای سالمی دارید می توانید بدون تست کردن، تمام موهای خود را دکلره کنید.

برای آزمایش، مواد را روی یک بخش کوچک از موهای خود (به اندازه یک سانتی متر) پخش کنید. در یک کاسه پلاستیکی مقدار کمی از دکلره و اکسیدان را با نسبت 1 به 2 بریزید. موادی که درست کرده اید را با یک قلموی رنگ مو به موهای خود زده و 5 دقیقه صبر کنید. سپس برای تشخیص میزان روشنی رنگ موها، مواد دکلره را با یک حوله ی قدیمی از روی موهای خود پاک کنید. اگر درجه ی رنگ روشنی موهایتان به اندازه دلخواهتان نیست؛ دوباره از موادی که دارید به آن زده و هر 5 دقیقه آن را چک کنید. بعد از پایان تست، مواد را از روی موهای خود پاک کنید. اگر تار موهایتان شکسته یا به هم چسبیده بودند، به این معنی است که دکلره تار موهایتان را سوزانده است و اگر اینگونه باشد نباید بقیه موهای خود را دکلره کنید.

1 دکلره کردن موهای قهوه ای

2- موهای خود را به 4 بخش تقسیم کنید و آن ها را با گیره نگه دارید.

برای این کار تمام موهای خود را شانه بزنید، بعد آن ها را با ناخن از وسط پیشانی خود به سمت گردن خود تقسیم کنید. قسمت راست موهای خود را با یک کلیپس بزرگ ببندید. بعد در سمت چپ موهایتان را به دو قسمت (از گوشتان تا قسمت وسط سر خود) تقسیم کنید و این دو قسمت را با کلیپس های بزرگ نگه دارید، کلیپس بزرگی را که اول از همه به موهای خود زده اید را از سمت راست بردارید و این بخش را نیز به دو نیمه تقسیم کنید. (مانند تصویر)

2 دکلره کردن موهای قهوه ای

وقتی موهایتان را دکلره می کنید هرگز از کلیپس های فلزی استفاده نکنید، زیرا فلز می تواند با سفید کننده واکنش نشان داده و باعث آسیب جدی به موهای شما شود.

3- دکلره و اکسیدان را با نسبت 1 به 2 ترکیب کنید.

بر روی بسیاری از بسته های دکلره، میزان مناسب ترکیب دکلره و اکسیدان درج شده است. اما اگر پودر اکسیدان را به طور جداگانه خریداری کرده اید، باید آن را با نسبت 1 قسمت پودر دکلره و 2 قسمت اکسیدان ترکیب کنید. انجام این کار بسیار ساده است و برای آن نیاز به یک ظرف پلاستیکی تمیز دارید. اول پودر را در آن بریزید، سپس اکسیدان را به آن اضافه کنید به مقداری که حجم آن دو برابر میزان پورد اولیه شود. همچنین می توانید میزان پودر دکلره ی خود را با یک فنجان اندازه گرفته و سپس دو برابر آن را، اکسیدان اضافه کنید. اکثر روشن کننده های مو با میزان 1 به 2 ترکیب می شوند. اما برای اطمینان دستورالعمل پشت بطری اکسیدان خود را مطالعه کنید.

3 دکلره کردن موهای قهوه ای

4- دستکش هایتان را بپوشید و روی شانه هایتان پارچه ای بیندازید.

دکلره می تواند لباس هایتان را لک کند. مخصوصاً هر چه لباس تیره تر باشد تاثیر بیشتری روی آن می گذارد. برای جلوگیری از سفید شدن لباستان یک حوله ی قدیمی روی شانه های خود بیندازید. اگر لباس مخصوص آرایشگری دارید می توانید از آن نیز استفاده کرده و آن را با یک کلیپس در پشت گردن نگه دارید. همچنین برای جلوگیری از تماس دکلره با دست هایتان نیز از یک جفت دستکش پلاستیکی یا ابریشمی استفاده کنید؛ چون دکلره می تواند پوست شما را تحریک کند.

4 دکلره کردن موهای قهوه ای

5- دکلره را بر روی قسمت پشتی موهایتان و به فاصله ی 1 سانتی متر از پوست سر خود بمالید.

هنگامی که دکلره را خوب ترکیب کردید، دستکش های خود را بپوشید و یکی از کلیپس های پشت سر خود را بردارید و بخش کوچکی از موهایتان را از آن بیرون بکشید. با استفاده از قلموی رنگی خود، دکلره را با یک سانتی متر فاصله از پوست سر و تا انتهای موهایتان بکشید. این لایه از مو را روی خودش حرکت دهید تا دکلره به همه جای این قسمت برسد. بعد این دسته مو را به حالت گرد بپیچانید و آن را با یک کلیپس کوچک در پشت سر خود نگه دارید.

5 دکلره کردن موهای قهوه ای

6- به سرعت، تمام قسمت های موی خود را با دکلره بپوشانید و آن را با کلیپس جمع کنید.

هر قسمت از موهایتان که به آن دکلره زده اید را با قسمت های قبلی شانه کنید و آن ها را با یک کلیپس جمع کنید. به سرعت کار کنید چون دکلره سریع عمل می کند. همین کار را برای سمت دیگر موهای پشتی نیز انجام دهید. وقتی قسمت های پشتی را دکلره کردید، سراغ قسمت های جلویی بروید. وقتی آخرین قسمت از موی خود را نیز دکلره کردید قسمت پشتی موهایتان بسیار روشن تر از قسمت جلویی است.

6 دکلره کردن موهای قهوه ای

7- اگر دوست دارید، دکلره را تا قسمت های پایینی ریشه ی موهای خود شانه کنید.

زمانی که بیشتر قسمت های موهایتان را دکلره کردید می توانید 1 سانتی متر از قسمت ریشه ی موهای خود که به آن دکلره نزده بودید را هم با مواد دکلره بپوشانید.

7 دکلره کردن موهای قهوه ای

– ممکن است پودر دکلره باعث التهاب، سوزش و خارش پوست سر شود. پس قبل از آغاز عملیات دکلره، ابتدا مقداری از دکلره را روی بخش کوچکی از پوست سر امتحان کرده و اگر حس بدی به این کار پیدا کردید، اصلاً ریشه موهایتان را دکلره نکنید.

8- موهای خود را بررسی کرده و قسمت های جا انداخته را دکلره کنید.

کلیپس ها را باز کرده و رنگ قسمت های مختلف مو را بررسی کنید که آیا به طور یکسان روشن شده اند یا نه؟ اگر متوجه شدید که هنوز هم قسمتی از مو  قهوه ای باقی مانده است، تنها کافی است تا مقداری دکلره به همان بخش بزنید و دوباره کلیپس بزنید. برای پیدا کردن قسمت های جا افتاده در پشت سرتان از یک آینه ی بزرگ دستی استفاده کنید.

8 دکلره کردن موهای قهوه ای

9- هر 5 دقیقه موهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا رنگ آن ها به اندازه ی کافی روشن شده است یا خیر.

موهای قهوه ای برای اولین بار به رنگ نارنجی، سپس زرد، و هنگامی که کامل دکلره می شوند به رنگ بلوند کم رنگ در می آیند. موهای قهوه ای تیره نسبت به موهای قهوه ای روشن، دیرتر دکلره می شوند. بعد از 20 تا 40 دقیقه، ممکن است متوجه شوید که رنگ موهایتان روشن نشده است. پس کار خود را متوقف کنید. آزمایش یک دسته ی از موها مشخص می کند که موهای شما چقدر قادر به گرفتن دکلره هستند. اگر در این مدت زمان، موهای شما دکلره نشد، ادامه کار بی فایده بوده و اگر این مواد مدت زمان بیشتری نیز روی موهای شما بماند تاثیری نخواهد داشت. دستورالعمل درج شده روی بسته ی دکلره را برای اطلاع از حداکثر زمانی که می توانید دکلره را روی موهای خود بگذارید، بررسی کنید. استفاده از دکلره برای زمان بیش از 45 دقیقه اصلاً توصیه نمی شود.

9 دکلره کردن موهای قهوه ای

10- اگر نشانه ای از شکستن تار موی خود دیدید بلافاصله آن را بشویید.

اگر در هنگام بررسی موها، متوجه شدید که قسمت های پایینی موهایتان دکلره شده اند، وقت آن است که سریعاً دکلره را از روی موهای خود بشویید. کیلیپس های خود را در بیاورید و سر خود را با آب بشویید. اگر رنگ موهایتان ناهموار است، برای آراستن آن ها و جلوگیری از شکستگی تار موها به کمک یک حرفه ای نیاز خواهید داشت.

11- موهای خود را با شامپو و حالت دهنده به صورت کامل بشویید.

هنگامی که موهایتان به اندازه دلخواه روشن شد، قبل از آسیب دیدن موهایتان آن ها را با آب ولرم شستشو دهید. البته قبل از شستن موهای خود، موهایتان را با یک نرم کننده آبرسان بپوشانید و بعد از مدتی با آب ولرم آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه ای مطلوب، بلافاصله بعد از دکلره ی موهایتان از این نرم کننده استفاده کنید.

از موهای دکلره شده باید به طور صحیحی مراقبت کنید تا موها آسیب نبینند. برای آشنایی با چگونگی مراقبت و نگهداری از موهای دکلره شده به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نگهداری از موهای دکلره شده <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا