سلامت

چگونه از پد ضد درد برای تسکین درد و گرفتگی عضلات استفاده کنیم؟

تسکین درد و گرفتگی عضلات با استفاده از پد ضد درد

پدهای گرمایشی جزو وسایل طبی مدرنی هستند که می توانند درد و گرفتگی عضلات، مفاصل و قاعدگی را تسکین دهند. قبل از استفاده از پد ضد درد ، حتماً با نحوه ی استفاده از پد ضد درد آشنا شوید. چرا که استفاده صحیح از این پدها، در تاثیر آن ها برای تسکین درد بسیار اهمیت دارد.

1- سی دقیقه قبل از استفاده، پد ضد درد را به صورت کامل باز کنید.

مواد شیمیایی موجود در پد، باید به طور کامل در معرض هوا قرار گرفته تا فعال گردند. به محض اینکه در معرض هوا قرار گیرند، پد شروع به گرم شدن کرده و در عرض نیم ساعت به بالاترین حد گرمای خود می رسد. بنابراین استفاده از پد، بدون انجام این مرحله میزان تماس پد با هوا را محدود کرده و باعث می شود که به آرامی گرم شده و از تاثیر آن کاسته شود.

– هرگز از مایکروفر یا هر وسیله ی گرمایشی دیگری برای تسریع در گرم شدن پد ضد درد استفاده نکنید. این کار باعث خرابی پد شده و به آن آسیب می زند.

– اگر پد بعد از نیم ساعت گرم نشد، احتمالاً قبلاً در معرض هوا قرار گرفته و غیر فعال شده است. آن را دور انداخته و پد جدیدی را باز کنید.

1 پد ضد درد برای تسکین و گرفتگی عضلات

2- محلی که قصد استفاده از پد ضد درد دارید را تمیز کرده و کاملاً خشک کنید.

آلودگی، رطوبت، کرم، لوسیون و هر نوع مواد شیمیایی، از چسبیدن کامل پد به محل جلوگیری می کند. در نتیجه ممکن است پد سریع جدا شده و تاثیر آنچنانی نداشته باشد.

3- تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پد ضد درد را روی لباس بزنید یا روی پوست.

اگر بالای 55 سال سن دارید و یا به گرما حساس هستید، باید پد را روی لباس نازکی مثل لباس زیر یا یک لایه ی نازک پارچه بچسبانید. پس ابتدا پارچه ی نازکی را روی محل درد گذاشته و سپس پد را روی آن بزنید.

4- سلول های گرمایشی پد ضد درد ، باید روی محل درد قرار گیرند.

این پدها دارای سلول های گرمایشی در قسمت داخلی و خارجی خود می باشند. قسمت تیره تر پد، محلی است که باید در تماس با پوست قرار گیرد. پس مطمئن شوید که سلول های تیره پد، در تماس با پوستتان قرار گیرد.

2 پد ضد درد برای تسکین و گرفتگی عضلات

5- چسب های پد را جدا کرده و به آرامی آن را روی محل درد بچسبانید.

به یاد داشته باشید تا زمانی که از محل مناسب قرارگیری پد مطمئن نشدید، چسب را روی پوست فشار ندهید.

برای هر قسمت از بدن پد ضد درد را به درستی بچسبانید:

– برای استفاده پد روی کمر و باسن، مرکز پد باید روی نقطه درد باشد. یعنی دقیقاً جایی که سلول های گرمایشی قرار دارند. پد را برداشته و با دو دست به سمت طرفین بکشید؛ سپس به گونه ای که گفته شد آن را روی محل بچسبانید.

– برای گردن، مچ دست و شانه ها، مرکز پد را روی محل درد گذاشته و بندهای پد را مانند زمانی که بانداژ می کنید دور مچ یا گردن بپیچید.

– برای استفاده پد روی زانو و آرنج، ابتدا مفصل را خم کرده و پد ضد درد را روی محل بگذارید. سپس چسب های آن را پشت مفصل بچسبانید.

– برای دردهای قاعدگی، پد نباید مستقیماً روی پوست چسبیده شود. بلکه باید آن را روی لباس زیرتان و دقیقاً روی محل درد بچسبانید.

3 پد ضد درد برای تسکین و گرفتگی عضلات

6- بعد از مشخص شدن محل دقیق چسباندن پد ضد درد ، آن را روی محل قرار داده و محکم روی آن فشار دهید. سپس با دست روی پد بکشید، آنقدر این کار را تکرار کرده تا مطمئن شوید که پد به طور کامل چسبیده و بلند نمی شود.

4 پد ضددرد برای تسکین و گرفتگی عضلات

7- پد ضد درد به مدت 8 ساعت باید روی محل درد بماند.

پد ها برای استفاده در زیر لباس طراحی شده اند و به مرور زمان با فعالیت های فیزیکی شل می شوند. در نهایت مواد شیمیایی فعال از بین رفته و پد شروع به سرد شدن می کند. در نتیجه زمانی که پد سرد شود، دیگر موثر نخواهد بود، بنابراین آن را باز کرده و دور بیندازید.

8- حواستان به پوستتان باشد.

هر دو ساعت یکبار پوست زیر پد را چک کرده تا مطمئن شوید قرمزی، سوزش یا تحریکی وجود نداشته باشد. اگر این موارد، قرمزی طولانی مدت و بیشتر شدن درد را تجربه کردید، نباید از پدهای حرارتی استفاده کنید. اما اگر تحریکات پوستی چندان شدید نیست، می توانید از پارچه زیر پد استفاده کنید.

– ابتدا در روز از پدهای حرارتی استفاده کنید، تا بتوانید واکنش پوستتان به آن را مشاهده کنید. زمانی که مطمئن شدید پوستتان به پد ضد درد حساس نیست، می توانید از آن در طول شب نیز استفاده کنید.

در پایان می توانید با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه ساخت پد ضد عرق و طرز استفاده از پد سینه در دوران شیردهی آشنا شوید.

>>> نحوه ساخت پد ضد عرق مخصوص زیر بغل <<<

>>> طرز استفاده از پد سینه در دوران شیردهی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا